آیدانیتو > کارشناسی بدون کنکور آزاد 98
کارشناسی بدون کنکور آزاد

کارشناسی بدون کنکور آزاد 98

کارشناسی بدون کنکور آزاد 98
دانشگاه آزاد اسلامی در ردیف دانشگاه‌های مورد توجه در ایران به شمار آمده و مردم کشور استقبال زیادی از حضور و ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌کنند. تا پیش از این، جهت تحصیل در کلیه رشته‌های دانشگاه آزاد نیاز به شرکت در آزمون مخصوص این دانشگاه بود. اما در حال حاضر داوطلبان می‌توانند در بیشتر از 95 درصد از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون به تحصیلات خود ادامه دهند. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از افراد از جمله افراد پر مشغله خبری خوش باشد. چرا که دیگر نگرانی بابت نداشتن فرصت کافی برای مطالعه دروس کنکور دانشگاه آزاد وجود نداشته و این عزیزان می‌توانند با خیالی آسوده برای ورود به این دانشگاه اقدام نمایند. در این مقاله به ذکر توضیحات لازم در مورد کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد 98 می‌پردازیم. علاوه بر این، اطلاعات لازم در مورد شرایط ثبت نام، شیوه و تاریخ ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه را نیز در اختیار دانش‌آموزان عزیز قرار می‌دهیم.
شیوه ثبت نام کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد سال 98
برای اطلاع شما داوطلبان گرامی باید بگوییم که برای شرکت و ادامه تحصیل در دوره کارشناسی یکی از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود مدارک دیپلم دوران متوسطه و پیش دانشگاهی نیاز مبرم است. خبر خوش این‌که درست بر عکس دانشگاه‌های سراسری معدل کتبی دیپلم دوران متوسطه، کوچک‌ترین تأثیر‌ی در نحوه پذیرش دانشجویان در کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 ندارد. به عبارت دیگر تنها داشتن مدارک تحصیلی پیش‌دانشگاهی و دیپلم برای ورود به این دانشگاه کافی است. تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در دوره‌های دیگر را ندارند. در نتیجه کلیه دانش‌آموزان باید نهایت دقت را در زمان انتخاب رشته به عمل آورند. کلیه داوطلبان متقاضی باید بدانند برای ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد 98 باید در یکی از دو ماه مهرماه و بهمن اقدام به این امر نمایند. در حقیقت، اگر خواستار آغاز ترم تحصیلی خود از ماه مهر هستند، در این ماه از سال و اگر ترجیح می‌دهند در نیمه دوم سال تحصیلی، تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند. ثبت نام خود را در بهمن ماه انجام دهند. نکته مورد توجه این که همواره احتمال قبولی در نخستین رشته انتخاب نشده توسط شما بیشتر از سایر رشته‌های انتخابی است. باید بگوییم که هر داوطلبی امکان ثبت نام اینترنتی و نه حضوری را داشته و پس از طی مراحل لازم و پر کردن فرم مربوط به اطلاعات فردی و انتخاب رشته فرآیند ثبت نام کامل می‌شود. گفتنی است که تاریخ اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در شهریورماه بوده و داوطلبان می‌توانند نتایج نهایی انتخاب رشته خود را در سایت رسمی سازمان سنجش ملاحظه نمایند.
تفاوت بین دوره‌های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی
همان‌طور که می‌دانید، دوره کارشناسی در دانشگاه آزاد به دو دسته پیوسته و ناپیوسته تقسیم می‌گردد. شاید از خود سؤال کنید که تفاوت این دو دوره با یکدیگر در چیست. باید بگوییم که تنها تفاوت کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در مدارک تحصیلی ارائه شده به وسیله آن ها در زمان ثبت نام و انتخاب رشته است. به عبارت دیگر، افراد با دارا بودن مدرک کاردانی امکان ثبت نام در دوره کاشناسی ناپیوسته بدون کنکور را داشته و سایر دانش آموزان با مدرک سال دوازدهم دوره متوسطه می‌توانند برای دوره‌های کارشناسی پیوسته بدون کنکور سال 98 اقدام نمایند. برای اطلاع شما دوستان و داوطلبان گرامی در این قسمت لیست کلیه رشته‌های بدون کنکور کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد آورده شده است. برای پرستاری بدون کنکور هم میتوانید به این دانشگاه مراجعه کنید.
رشته‌های بدون آزمون کارشناسی پیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی سال 97
کارشناسی شیمیکارشناسی باستان شناسی
کارشناسی زمین شناسیکارشناسی علوم سیاسی
کارشناسی ادبیات داستانیکارشناسی حقوق
کارشناسی شیلاتکارشناسی فلسفه
کارشناسی محیط زیستکارشناسی دبیری زبان و ادبیات عربی
کارشناسی علوم قضاییکارشناسی علوم حدیث
کارشناسی روانشناسیفلسفه و حکمت اسلامی
کارشناسی مدیریت دولتیکارشناسی مدیریت بازرگانی
کارشناسی عکاسیکارشناسی ادبیات نمایشی
کارشناسی  مترجمی زبان آلمانیکارشناسی زبان اسپانیایی
کارشناسی نمایش – بازیگریکارشناسی موسیقی
کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی

  لیست تمامی رشته‌های بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی سال 97

کارشناسی مدیریت بیمهکارشناسی هنر های تجسمی – نقاشی
کارشناسی آمارکارشناسی مهندسی تکنولوژی مخابرات
کارشناسی باستان شناسیکارشناسی مهندسی تکنولوژی فنی رسانه
کارشناسی مدیریت صنعتیکارشناسی تکنولوژی هواپیما
کارشناسی مدیریت بیمهکارشناسی ایمنی صنعتی و محیط کار
کارشناسی آموزش زبان انگلیسیکارشناسی آموزش راهنمایی و مشاوره
کارشناسی محیط زیستکارشناسی مهندسی شهرسازی
کارشناسی مهندسی تکنولوژی هواپیماکارشناسی آموزش و پرورش ابتدایی
کارشناسی بهداشت مواد غذایی

  در این مطلب، به تجزیه و تحیل کارشناسی بدون کنکور آزاد 98 پرداخته و نکات لازم در رابطه با آن را بیان کردیم. برای اطلاع از کارشناسی بدون کنکور سراسری 97 می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *