آیدانیتو > داروسازی بدون کنکور آزاد
پزشکی بدون آزمون, پزشکی بدون کنکور آزاد

داروسازی بدون کنکور آزاد

داروسازی بدون کنکور آزاد

همان طور که می دانید دانشگاه آزاد نیز جایگاه خود را در بین ایران و ایرانی باز کرده و میزان استقبال افراد از این دانشگاه به میزان قابل توجهی افزیش یافته است. تا چند سال قبل، تمامی افراد برای ادامه تحصیل در یکی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی مجبور به شرکت در کنکور سراسری این دانشگاه بودند.

اما در حال حاضر فرصتی در اختیار داوطلبان گذاشته شده که بتوانند بدون نیاز به شرکت در کنکور اقدام به انتخاب رشته و کسب تحصیلات عالی در یکی از رشته ها نمایند. خوشبختانه، دانشگاه آزاد طی اقدامی بی نظیر امکان تحصیل در 95 درصد از رشته هایش به صورت بدون کنکور را در اختیار همگان قرار داد. بدین ترتیب، اگر فردی با درگیری های روزمره زیاد هستید، این بهترین فرصت برای شما جهت ورود به دانشگاه است. یکی از رشته های برتر در میان داوطلبان ورودی دانشگاه ها، رشته داروسازی بوده که افراد زیادی مایل به گذراندن واحد های درسی و اخذ مدرک در آن را دارند. یکی از دانشگاه های پذیرنده این رشته دانشگاه آزاد است.

در این مقاله، موضوع داروسازی بدون کنکور آزاد را خدمت شما دوستان داوطلب توضیح می دهیم.

ثبت نام بدون آزمون رشته داروسازی در سال 1397

همان طور که ذکر شد، در تعداد زیادی از رشته های دانشگاه آزاد امکان گزینش بدون آزمون وجود دارد. اکنون ممکن است از خود بپرسید که آیا شما می توانید در دوره داروسازی بدون کنکور آزاد شرکت کنید یا خیر؟ جواب قطعاً منفی است. چون امکان تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور آزاد در ایران وجود نداشته و تنها از یک طریق امکان پذیر است. باید گفت که این مسئله منوط به گذراندن حدود 72 واحد درسی از رشته داروسازی در یکی از کشورها و واحدهای دانشگاه های خارج از ایران است. پس از اتمام این دوره فرد باید به ایران بازگشته و ادامه تحصیلات دانشگاهی خود را در یکی از مؤسسات آموزش عالی که به تأیید وزارت علوم رسیده پی بگیرید. اما جهت انجام این کار باید شرایطی چند را دارا باشید که در زیر به بیان آنها می پردازیم.

کلیه شرایط لازم برای تحصیل در رشته داروسازی بدون آزمون دانشگاه آزاد

در این بخش از مقاله داروسازی بدون کنکور آزاد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی تحصیل در رشته داروسازی دانشگاه آزاد در خارج از کشور را خدمت شما دوستان گرامی توضیح می دهیم.

شرایط عمومی تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در خارج از ایران

باید بدانید که کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر و اخذ ویزا از جمله شرایط عمومی برای تحصیل در رشته داروسازی در یکی از دانشگاه های خارجی محسوب می شوند. اما برای حل این دو مسئله داشتن شرایطی چند ضروری به نظر می رسد.

1- داشتن تمکن مالی 2- تقدیم تمامی نمرات دوران متوسطه و پیش دانشگاهی 3- داشتن دیپلم دوران متوسطه و همین طور پیش دانشگاهی در رشته تجربی 4- ارائه گواهی نامه سلامت 5- کسب میانگین معدل بالاتر از 17 در مورد دیپلم و معدلی بالاتر از 16 برای مدرک پیش دانشگاهی 6- ارائه پاسپورت.

شرایط اختصاصی تحصیل در رشته داروسای بدون کنکور در خارج از ایران

این نکته را مدر نظر داشته باشید که در بعضی از کشورها مشخص پیش از ورود به دانشگاه در رشته داروسازی موظف به به طی دوره کالج نیز هست.

در برخی از کشورها، فرد در حین تحصیل در رشته داروسازی امکان اشتغال به کار را ندارد.

باید بدانید که تعدادی از دانشگاه های خارج از کشور در بدو ورود فرد آزمون ورودی را از وی به عمل آورده و برخی دیگر این کار را انجام نمی دهند.

شیوه اخذ انتقالی به کشور جهت ادامه فرآیند تحصیل در رشته داروسازی

توجه کنید که برای بازگشت به ایران و اقدام به ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان باید شرایط زیر را درنظر بگیرید:

1- پاس کردن حداقل 72 واحد درسی بر طبق چارت درسی این رشته در دانشگاه های ایران

2- کسب معدلی بیشتر از 16 برای داوطلبان تجربی یا ریاضی

3- دانشگاه انتخاب شده به تأیید نهایی وزارت علوم و فناوری رسیده باشد.

4- کسب معدلی بالاتر از 17 در مورد مدرک پیش دانشگاهی گروه تجربی یا ریاضی

5- اخذ درجه A و B و یا کسب معدلی بیشتر از 15

در صورت دارا بودن تمامی شرایط بالا امکان گرفتن انتقالی به ایران برای شما فراهم است.

باید بگوییم که پردیس های خودگردان علوم پزشکی مشهد، اصفهان و تبریز دانشگاه های پذیرنده رشته داروسازی بدون کنکور ایران بوده که می توانید مطابق شرایط خود دانشگاه و رتبه علمی تان اقدام به ثبت نام در آن ها نمایید.

در این مطلب، موضوع داروسازی بدون کنکور آزاد را مطرح کردیم. در صورت علاقه و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور آزاد 97 نیز به شما توصیه می شود.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه ادامه تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور در دانشگاه آزاد دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *