آیدانیتو > شیمی بدون کنکور
بدون کنکور

شیمی بدون کنکور

شیمی بدون کنکور

شیمی بدون کنکور

رشته شیمی یکی از رشته های علوم پایه محسوب می شود. دانش آموزانی که به درس شیمی علاقه فراوان دارند می توانند مطمئن باشند به تحصیل در رشته شیمی نیز علاقه مند خواهند بود. در سالهای اخیر امکان تحصیل در رشته شیمی بدون کنکور فراهم شده است و علاقه مندان رشته شیمی می توانید به تحصیل در رشته شیمی بدون کنکور بپردازند. در ادامه شرایط و نحوه تحصیل در رشته شیمی بدون کنکور تمام مقاطع را توضیح خواهیم داد.

کاردانی شیمی بدون کنکور

دوره کاردانی یک دوره دو ساله است و بسیاری از افراد این دوره را برای تحصیل انتخاب می کنند. کاردانی شیمی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد و سراسری ارائه می شود.

کاردانی شیمی بدون کنکور سراسری با عنوان شیمی آزمایشگاهی، در دانشگاه آزاد با عنوان صنایع شیمیایی در دانشگاه جامع علمی کاربردی با عنوان کاردانی فنی شیمی در گرایش های شوینده ها آرایشی بهداشتی و صنعتی ارائه می شود.

کارشناسی شیمی بدون کنکور

امکان تحصیل در کارشناسی شیمی بدون کنکور نیز امکان پذیر است. شما می توانید در دانشگاه آزاد سراسری، پیام نور و غیرانتفاعی به تحصیل کارشناسی رشته شیمی بدون کنکور بپردازید. ثبت نام کارشناسی شیمی بدون کنکور دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. اما ثبت نام کارشناسی شیمی بدون کنکور سایر دانشگاه ها از طریق سایت سنجش انجام خواهد شد.

کارشناسی ارشد شیمی بدون کنکور

این سؤال برای خیلی از داوطلبان تحصیل در مقطع ارشد پیش می آید که آیا امکان تحصیل در رشته شیمی بدون کنکور مقطع ارشد وجود دارد؟ بله شما می توانید به تحصیل ارشد شیمی بدون کنکور بپردازید. در ابتدا لازم است دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. آزاد، سراسری یا پیام نور؟

برای تحصیل در ارشد شیمی بدون کنکور آزاد و سراسری لازم است جز 10 تا 15% نفرات برتر گروه کارشناسی خود باشید. به عبارت دیگر در گروه استعدادهای درخشان قرار گرفته باشید. در این صورت می توانید به تحصیل ارشد شیمی بدون کنکور دانشگاه خود بپردازید. اما اگر جز استعدادهای درخشان قرار ندارید به ناچار باید تنها انتخاب خود یعنی فراگیر پیام نور را برای تحصیل ارشد بدون کنکور انتخاب کنید.

دکتری شیمی بدون کنکور

مقطع دکتری آخرین مقطع تحصیلی دانشگاهی است. رشته شیمی در مقطع دکتری به عناوین رشته های شیمی فیزیک، شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی کاربردی، شیمی پلیمر، فیتوشیمی ارائه می شود.

برای تحصیل دکتری شیمی بدون کنکور باید در مقطع ارشد جز استعدادهای درخشان باشید و تاکنون از پذیرش بر اساس استعداد درخشان استفاده نکرده باشید. در غیر این صورت می توانید تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان را برای تحصیل دکتری شیمی بدون کنکور انتخاب کنید. به این منظور مقاله دکتری بدون آزمون پردیس را مطالعه کنید.

برای اطلاع از نحوه، شرایط و زمان ثبت نام و پذیرش شیمی بدون کنکور تمام دانشگاه ها در تمام مقاطع می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل بفرمایید.

1 دیدگاه در “شیمی بدون کنکور

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *