دکتری بدون آزمون دانشگاه پردیس

دکتری بدون آزمون پردیس

دکتری بدون آزمون پردیس

داوطلبانی که مایلند در مقطع دکتری به تحصیلات خود ادامه دهند اما تمایل و یا امکان شرکت در آزمون دکتری را ندارند، می توانند با استفاده از پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس 99 به تحصیل در دوره تحصیلات تکمیلی بپردازند. به طور کلی شرایط پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری دو نوع است که نوع اول که به پذیرش استعدادهای درخشان معروف است، مخصوص فارغ التحصیلان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ها است. نوع دوم پذیرش گرفتن از پردیس های بین الملل برخی دانشگاه ها است که بدون آزمون برای مقطع دکتری دانشجو می پذیرند. در این مقاله پردیس هایی که بدون آزمون پذیرش دانشجوی دوره دکتری دارند و شرایط پذیرش و تحصیل را تشریح می کنیم.

تحصیل بدون کنکور چه مزایایی دارد؟

امکان تحصیل بدون کنکور یک فرصت طلایی برای شماست تا بتوانید بدون گذشتن از سد کنکور، در رشته دلخواهتان به تحصیل بپردارید. با توجه به اینکه هر ساله رقابت بسیاری بر سر صندلی های دکتری وجود دارد و تعداد بسیار معدودی می توانند این صندلی ها را تصاحب کنند، تحصیل بدون کنکور یک فرصت استثنائی است تا بتوانید بدون صرف وقت برای خواندن دروس کنکوری، در رشته ی مورد علاقه تان ادامه تحصیل دهید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط، زمان، نحوه، شهریه و هر آنچه باید در زمینه تحصیل بدون کنکور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای آگاهی از زمان، شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام، شهریه و هر آنچه باید در زمینه تحصیل بدون کنکور پردیس بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پذیرش دکتری بدون کنکور در کدام دانشگاه ها امکان پذیر است؟

گفتیم که اگر جزو استعدادهای درخشان نباشید و نتوانید از مزیت پذیرش بدون کنکور دکتری استفاده کنید، می توانید از پردیس های بین الملل دانشگاه ها پذیرش بگیرید. در واقع  پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس در پردیس های بین الملل دانشگاه های صنعتی شریف و دانشگاه تهران که هر دو در کیش واقع شده اند، صورت می گیرد و پردیس هیچ دانشگاه دیگری در مقطع دکتری بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد.
برای آگاهی از رده بندی دانشگاه های پذیرنده دکتری بدون آزمون با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مقررات و ضوابط پذیرش دکتری بدون کنکور پردیس کیش دانشگاه تهران

پردیس کیش دانشگاه تهران در راستای مأموریت خود برای توسعه آموزش های بین المللی، در نیمسال اول سال تحصیلی 99 در دوازده رشته از متقاضیان ثبت نام می کند. ملاک پذیرش سوابق تحصیلی متقاضیان است. هیئت علمی دانشگاه پس از بررسی پیشینه علمی، مقالات و فعالیت های دانشگاهی متقاضیان، پذیرش یا عدم پذیرش را به آنها اعلام می کنند. ممکن است پس از سوابق تحصیلی و علمی، بعضی از داوطلبان برای مصاحبه علمی دعوت شوند. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم از شرایط لازم برای پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس در پردیس کیش دانشگاه تهران است.
معدل دوره کارشناسی ارشد متقاضیان باید از 14 بالاتر باشد. کلاس های دکتری پردیس بین الملل دانشگاه تهران به زبان انگلیسی برگزار می شود، لذا داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبری که توانایی داوطلب را در این زبان تأیید کند، لازم است. حداقل نمره آزمون آیلتس نمره شش، در آزمون تافل PBT نمره 520 و در تافل IBT نمره 70 مورد قبول است. برای داوطلبان ایرانی نمره آزمون UTEPT هم مورد تأیید است. برای پذیرفته شدگانی که مدرک زبان انگلیسی ندارند در تابستان کلاس های فشرده در تهران و کیش برگزار می شود و پذیرش نهایی منوط به کسب نمره در آزمون زبان انگلیسی است.
برای آگاهی از کلیه شرایط و ضوابط ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های دکتری بدون آزمون پردیس دانشگاه تهران

پردیس بین الملل دانشگاه تهران در رشته های اصول مدیریت محیط زیست ( آب و فاضلاب، منابع آبی، برنامه ریزی و آلودگی هوا)، مهندسی سیستم های انرژی(انرژی و محیط زیست)، آموزش زبان انگلیسی، معماری، اقتصاد و اقتصادسنجی، علم نانو و فناوری نانو و فناوری زیستی و کارآفرینی در مقطع دکتری پذیرای متقاضیان است. با توجه به تعدد رشته های پردیس پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه رشته ها با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از لیست رشته های دکتری بدون آزمون پردیس دانشگاه تهران با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش دکتری پردیس بین الملل دانشگاه تهران

داوطلبانی که قصد دارند درخواست پذیرش دهند باید مدارک زیر را به ایمیل [email protected] ارسال کنند: -فرم کامل شده ثبت نام که در سایت به آدرس kish.ut.ac.ir/en/ApplicationForm.pdf موجود است. -اسکن دو نسخه توصیه نامه که توسط اساتید رشته درخواستی داوطلب نوشته شده باشد و صلاحیت علمی او را تأیید کند. -اسکن ریز نمرات داوطلب که به انگلیسی ترجمه شده -اسکن کارت ملی برای داوطلبان ایرانی و اسکن پاسپورت برای داوطلبان بین المللی -اسکن آخرین عکس داوطلب -اسکن گواهینامه زبان انگلیسی -اسکن فیش بانکی هزینه ثبت نام *هنگام ثبت نام نهایی ارائه نسخه اصل مدارک ضروری است.
برای آگاهی از کلیه ی مدارک لازم به منظور ثبت نام در دکتری بدون آزمون پردیس با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شروط پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس در پردیس کیش دانشگاه صنعتی شریف، کمی با دانشگاه تهران تفاوت دارد. ملاک پذیرش پردیس دانشگاه صنعتی شریف، علاوه بر سوابق تحصیلی، قبولی در آزمون اختصاصی است. دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد معتبر مورد تأیید وزارت علوم از دانشگاه های داخل و یا دانشگاه های مورد تأیید این وزارتخانه در خارج از کشور، داشتن معدل 15 به بالا در کارشناسی ارشد و 13 به بالا در کارشناسی، نداشتن منع خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا (در صورت پذیرفته شدن برای داوطلبان معافی از خدمت درخواست می شود)، شرکت در آزمون اختصاصی و موفقیت در مصاحبه حضوری از شرایط پذیرش دکترای پردیس دانشگاه شریف است.
کلاس های درس به زبان انگلیسی برگزار می شوند، بنابراین متقاضیان تا پایان نیمسال اول باید مدرک معتبر زبان انگلیسی ارائه دهند. در صورت عدم ارائه، دانشجو از ادامه تحصیل محروم خواهد شد. لیست مدارک مورد قبول در جدول آمده است:

نام آزمونحد نصاب نمره
TOLIMO550
TOEFL-IBT79
TOEFL-PBT550
TOEFL-CBT213
MSRT60
IELTS6.5

پردیس دانشگاه شریف در دوره دکتری در چه رشته های دانشجو می پذیرد؟

پذیرش بدون آزمون دکتری در پردیس بین الملل دانشگاه شریف در رشته هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی دریا از میان داوطلبان واجد شرایط انجام می شود. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از لیست رشته هایی که پردیس دانشگاه شریف در دوره دکتری، دانشجو را مورد پذیرش قرار می دهد، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از کلیه رشته های پردیس شریف با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای ثبت نام دکترای پردیس دانشگاه شریف ارائه چه مدارکی لازم است؟

ثبت نام برای دوره دکتری در پردیس شریف اینترنتی انجام می شود. داوطلبان مدارک زیر را در موعد ثبت نام باید در وبسایت kish.sharif.edu قرار دهند و رهگیری را دریافت کنند:
-اسکن تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
-اسکن ریز نمرات کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی (در صورت وجود)
-اسکن مدرک زبان انگلیسی
-عکس اسکن شده تمام رخ پشت سفید
-اسکن توصیه نامه سه نفر از اساتید کارشناسی ارشد(استاد راهنمای پایان نامه مرجح است)
-پرداخت هزینه تشکیل پرونده و ثبت نام

شهریه دکتری بدون آزمون پردیس

از جمله مواردی که بایستی قبل از هر اقدام به منظور ثبت نام، به آن دقت کنید، شهریه است. راه های گوناگونی مانند امکان دریافت وام وجود دارد که شما می توانید برای پرداخت شهریه روی آن حساب کنید. با توجه به ثابت نبودن میزان شهریه، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه دکتری بدون آزمون پردیس ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

پس از مطالعه دکتری بدون آزمون پردیس ، پیشنهاد می کنیم درباره شرایط ثبت‌‌ نام بدون کنکور دکتری بیشتر بخوانید.
اگر سوالی در زمینه دکتری بدون آزمون پردیس 99 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

17 دیدگاه در “دکتری بدون آزمون پردیس

  1. لیلا گفت:

    دکتری بدون آزمون پردیس شریف کیش برگزار میشه ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله در مقطع دکتری بدون آزمون پردیس، علاوه بر کیش، ارس و البرز هم دانشجو می پذیرند.

  2. آیدا معماریان گفت:

    سلام.
    همه رشته های دکتری بدون آزمون پردیس زبان انگلیسی برگزار میشه با فقط رشته زبان؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ برای پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس بایستی زبان انگلیسی تان در سطح مورد قبول باشد. در غیر این صورت بایستی 12 واحد را باید بگذرانید

  3. بهنام گفت:

    سلام
    دکتری بدون آزمون پردیس واسه رشته دندونپزشکی هم میگیره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، در حال حاضر مطابق قانون ورود به کشور دانشجویان خارج از کشور، امکان پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس در رشته دندانپزشکی وجود ندارد ولی به نظر می رسد که این وضعیت موقتی باشد.

  4. علی گفت:

    سلام
    دکتری بدون آزمون پردیس برای رشته های تجربی هم داریم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ اگر منظورتان رشته های پزشکی و پیراپزشکی است، در مقطع دکتری بدون آزمون پردیس در سال جاری پذیرش نخواهد داشت ولی سایر رشته های علوم تجربی پذیرش بدون آزمون وجود دارد.

  5. ندا مرادلو گفت:

    برای دکتری بدون آزمون پردیس زبان فرانسه هم باید آیلتس داشت؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر، بایستی مدرک کارشناسی زبان فرانسه و یا مدرک آموزشگاهی زبان فرانسه را دارا باشید.

  6. احمد گفت:

    سلام
    پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس کیش از کی شروع میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ پذیرش دکتری بدون آزمون پردیس کیش برای مهر و بهمن خواهد بود. ثبت نام ورودی مهر معمولا در مرداد ماه است.

  7. صبا گفت:

    سلام دانشگاه پردیس دکتری روانشناسی بالینی هم داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله در پردیس خودگردان ارس دانشگاه تهران می توانید در مقطع دکتری روانشناسی بالینی ادامه تحصیل دهید. که البته بایستی در اواسط فروردین ماه در آزمون ثبت نام کنید.

  8. حسین گفت:

    سلام
    زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس البرز چه تاریخی می باشد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست خوبم. برای اطلاع از زمان ثبت نام دکتری بدون آزمون پردیس البرز به سایت این دانشگاه مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *