آیدانیتو > شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان
مشاوره تحصیلی

شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان






شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

دانشگاه های پردیس خودگردان که دانشگاه پردیس بین المللی هم نامیده می شوند شعبه هایی از دانشگاه های دولتی هستند. در واقع برای اینکه از مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور جلوگیری شود این دانشگاه ها تأسیس شد. دانشگاه های پردیس خودگردان در رشته های گروه علوم تجربی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. متقاضیان رشته های گروه آزمایشی ریاضی به نسبت گروه آزمایشی تجربی کمتر است و نکته قابل توجه این است که دانشگاههای پردیس خودگردان در رشته های انسانی پذیرش دانشجو دارند. مورد دیگری که داوطلبان برای تحصیل در این دانشگاهها باید به آن توجه داشته باشند، هزینه بالای شهریه این دانشگاه هاست. در ادامه شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان که شامل زمان ثبت نام و نحوه پذیرش دانشگاه های پردیس خودگردان و هزینه تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان  وهم چنین میزان اعتبار مدرک دانشگاههای پردیس خودگردان و انصراف از تحصیل دانشگاه های پردیس خودگردان آشنا می کنیم.

زمان ثبت نام و نحوه پذیرش دانشگاه های پردیس خودگردان

نحوه پذیرش دانشگاه های پردیس خودگردان، مطابق با قوانین و آئین نامه های مربوط به دانشگاه های زیر نظر سازمان سنجش و از طریق کنکور سراسری انجام می شود. در سالهای قبل، داوطلبان دانشگاه های پردیس خودگردان ملزم به انجام مصاحبه بودند، اما در حال حاضر در صورت قبولی در ظرفیت مازاد نیازی به مصاحبه نیست. به جز دانشگاه های امیر کبیر و صنعتی شریف. شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان امیر کبیر و صنعتی شریف انجام مصاحبه است. زمان ثبت نام دانشگاه های پردیس خودگردان بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و در دو نوبت مهر و بهمن صورت می پذیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان، هزینه تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان است. همانطور که گفتیم هزینه تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان نسبت به دانشگاه های دیگر بالاتر است. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان را دارید، می بایست از میزان شهریه این دانشگاه ها در مقاطع مختلف مطلع شوید. در حال حاضر شهریه دانشگاه های پردیس خودگردان در مقطع کارشناسی ارشد حدوداً 15 تا 20 میلیون تومان و در مقطع دکتری 30 تا 55 میلیون تومان می باشد که هر ساله درصدی به این مبالغ افزوده می شود. در این قسمت میزان شهریه تعدادی از رشته های گروه تجربی را به ازای یک سال تحصیلی قرار می دهیم:

میزان شهریه رشته های گروه تجربی
میزان شهریه در رشته پزشکیبه ازای یک سال تحصیلی 22 تا 24 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته دندانپزشکیبه ازای یک سال تحصیلی بین 23 تا 25 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته داروسازیبه ازای یک سال تحصیلی بین 23 تا 24 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته پرستاریبه ازای یک سال تحصیلی بین 5 تا 6 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته فیزیوتراپیبه ازای یک سال تحصیلی بین 8 تا 9 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته اتاق عمل، شنوایی سنجی، کار درمانی، هوشبریبه ازای یک سال تحصیلی بین 5 تا 6 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته بینایی سنجیبه ازای یک سال تحصیلی بین 8 تا 9 میلیون تومان
میزان شهریه در رشته ماماییبه ازای یک سال تحصیلی 5 تا 6 میلیون تومان

میزان اعتبار مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان

از آنجائیکه دانشگاه های پردیس خودگردان زیر نظر وزارت علوم هستند و شعبه ای از دانشگاه های دولتی می باشند، به همین دلیل مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان به اندازه مدرک دانشگاه های دولتی معتبر هستند. بنابراین میزان اعتبار مدرک دانشگاه های پردیس خودگردان با میزان اعتبار مدرک دانشگاههای دولتی یکسان است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. هم چنین اساتید دانشگاه های پردیس خودگردان همان اساتید دانشگاه های دولتی می باشند. از این رو سطح علمی و نحوه تدریس این دانشگاه ها مانند دانشگاه های دولتی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. تنها تفاوتی که بین مدرک دانشگاه های دولتی و پردیس خودگردان وجود دارد، درج عنوان پردیس خودگردان در مدرک تحصیلی دانشجویان این دانشگاه هاست.

انصراف از تحصیل دانشگاه های پردیس خودگردان

یکی دیگر از شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان ،نحوه انصراف از تحصیل دانشگاههای پردیس خودگردان می باشد. دانشجویانی که پس از ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگردان و یا در حین تحصیل به هر دلیل، قصد انصراف از تحصیل دانشگاه های پردیس خودگردان را داشته باشند. طبق مصوبه هیئت امنای دانشگاه های پردیس خودگردان، دانشجو می بایست هزینه ای را بابت جریمه انصراف از تحصیل بپردازد که دانشگاه مربوطه مقدار آن را تعیین می کند.

در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارشناسی بدون کنکور پردیس 98 بزنید. 
اگر سوالی در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *