آیدانیتو > کارشناسی بدون کنکور پردیس
کارشناسی بدون کنکور پردیس

کارشناسی بدون کنکور پردیس

کارشناسی بدون کنکور پردیس 

در این مقاله به موضوع کارشناسی بدون کنکور پردیس خواهیم پرداخت. همان طور که می دانید علاوه بر کنکور راه دیگری برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهتان وجود دارد. داوطلبانی که موفق به قبولی در رشته دلخواه در کنکور سراسری نمی شوند، می توانند بدون کنکور و با داشتن شرایطی به دانشگاه های مختلف که دانشجو بدون ککور جذب می کنند را انتخاب کنند. یکی از دوره های پذیرنده دانشجو بدون کنکور پردیس خودگردان است که در مقاله کارشناسی ارشد بدون کنکور پردیس به طور مفصل راجع به آن صحبت خواهیم کرد.

کارشناسی در پردیس خودگردان

پردیس خودگردان دوره ای از یک دانشگاه دولتی محسوب می شود و داوطلبانی که اعتبار و تحصیل در دانشگاه های برتر برای آن ها اهمیت دارد، می توانند این نوع دوره را انتخاب کنند. مدرک پردیس خودگردان تقریباً مشابه مدرک دوره های روزانه دانشگاه است و با امضای ریاست و معاونت آموزشی دانشگاه ارائه دهنده آن همراه است. اما توجه کنید که نام دانشگاه “پردیس دانشگاهی” در عنوان دانشکده ذکر می شود. پردیس خودگردان (بین الملل) دوره ای که در قبال دریافت شهریه از طریق آزمون و بدون آزمن اقدام به جذب دانشجو می کند،داوطلبان در رشته های مختلف می توانند در کارشناسی بدون کنکور پردیس شرکت کنند. دانشگاه تهران، دانشگاه امیر کبیر، صنعتی شریف، زابل و … از جمله دانشگاه هایی هستند که در گروه های مختلف ریاضی، تجربی، انسانی و … به روش بدون کنکور در مقطع کارشناسی در سال گذشته دانشجو پذیرفته اند و معمولاً ظرفیت دانشگاه پردیس در این روش بیش از 30 نفر است همچنین این دانشگاه برای پرستاری بدون کنکور هم دانشجو میپذیرد.

شرایط عمومی و اختصاصی پردیس خودگردان

داوطلبان برای انتخاب رشته کارشناسی پردیس خودگردان در مردادماه 97 به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org رفته و “دفترچه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی” را دانلود کنند و بعد از مطالعه دفترچه از رشته های ارائه شده در پردیس خودگردان مطلع و ثبت نام و انتخاب رشته را انجام دهند. اما داوطلبان توجه کنند که برای تحصیل در کارشناسی بدون کنکور پردیس 97 باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • داوطلبان مرد، از لحاظ نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.
  • داشتن یکی از مدرک های تحصیلی زیر:
  1. دیپلم کامل متوسطه برای داوطلبان نظام قدیم
  2. مدرک پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام جدید (اخذ مدرک نهایتاً تا آخر شهریور 97)
  3. مدرک کاردانی (فوق دیپلم) حداکثر تا تاریخ 97/06/31

نحوه پذیرش پردیس خودگردان

پردیس کارشناسی بدون کنکور پردیس خودگردان بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انجام می شود. بنابراین داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته هایی خارج از رشته تحصیلی خود را دارند، باید به ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی توجه کنند. در جدول زیر ضریب تأثیر اعمال سوابق تحصیلی با توجه به نوع دیپلم و نوع گروه آزمایشی انتخابی آمده است:

      نوع دیپلم گروه آزمایشیریاضی و فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم و معارف اسلامیسایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی10074.431.431.431.4
علوم تجربی80.910031.431.431.4
علوم انسانی41.241.210010041.2
هنر10010069.869.869.8
زبان های خارجی100100100100100

 

نوع گزینش پردیس خودگردان

همان طور که می دانید گزینش دوره های تحصیلی در انتخاب رشته اهمیت دارد ولی با توجه به اینکه نوع گزینش کارشناسی بدون کنکور پردیس کشوری است، بومی گزینی اعمال نمی شود و البته تقسیم بندی ظرفیت ها در سهمیه های مختلف خارج از این بحث است و طبق قاعده انجام خواهد شد. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله کارشناسی بدون کنکور پردیس به مقاله کارشناسی بدون کنکور و شبانه 97 مراجعه کنند و از نحوه پذیرش و قوانین آن مطلع شوند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *