آیدانیتو > سفر تحصیلی مشمولین خدمت
انواع سفر مشمولین

سفر تحصیلی مشمولین خدمت





سفر تحصیلی مشمولیت خدمت

در این مقاله به سفر تحصیلی مشمولین خدمت را مورد بررسی قرار داد. این مقاله برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند مفید خواهد بود، در سفر تحصیلی مشمولین خدمت از شرایط تحصیلی در خارج از کشور قبل از رسیدن به سن مشمولیت و شرایط تحصیل در خارج از کشور بعد از رسیدن سن مشمولیت مطلع خواهید شد. بنابراین توصیه می کنیم با مقاله سفر تحصیلی مشمولین خدمت همراه ما باشید، در واقع این مقاله برای مشمولان و افرادی که در حال حاضر به سن مشمولیت نرسیده اند مفید خواهد بود ، با مطالعه مقاله سفر تحصیلی مشمولین خدمت شما را با قوانین موجود در نظام وظیفه آشنا خواهیم کرد. 

سفر تحصیلی مشمولان سربازی

سفر تحصیلی به دو دوره تقسیم می شود، افرادی که قبل از سن مشمول است، یعنی در مقاطع قبل از دیپلم برای ادامه تحصیل در کشورهای خارجی اقدام می کنند و افرادی که بعد از سن 18 سالگی دردوران مشمولیت قصد ادامه تحصیل به کشورهای خارجی سفر می کنند. دسته ی اول نیازی به اخذ مجوز ندارند و می توانند تحصیلات خود را بدون هیچ مانعی در خارج از کشور ادامه دهند. اما دسته دوم یعنی مشمولین عزیز اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید به قوانین موجود توجه کنند و برای خروج از کشور مجوز دریافت کنند، مدت زمان مجاز برای تحصیل در هر مقطع متفاوت است.

سنوات تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور، همانند داخل کشور است و حتی در صورتی که دانشجویان خارج از کشور انصراف دهند تا یک سال مهلت خواهند داشت تحصیل مجدد را تنها برای یک بار داشته باشند. اما در ادامه شرایط سفر تحصیلی مشمولین خدمت را در هر مقطع بررسی می کنیم.

شرایط سفر تحصیلی مشمولین خدمت

  • مشمولین دارای دیپلم تنها مجاز به تحصیل در رشته های پزشکی سایر کشورها می باشند یعنی مشمولان نمی توانند رشته های فنی و مهندسی را در این دوره انتخاب کنند.
  • در مقطع ارشد و دکتری تمامی متقاضیان مجاز به تحصیل در خارج از کشور هستند و سنوات تحصیلی این گروه همان طور که گفته شد مانند سنوات داخل کشور است، یعنی برای مقطع کارشناسی ارشد 6-3 سال و برای دکتری تخصصی 6 سال و دکتری پزشکی 8 سال است.
  • بنابراین حداکثر مدت مجاز برای سفر در هر مقطع را سنوات تحصیلی مشخص می کند.
  • مشمولین که قصد دارند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهند باید توجه کنند که وارد غیبت سربازی نشوند، امکان صدور مجوز برای مشمولین غایب تحت هیچ شرایطی وجود ندارد، و اما میزان وثیقه و یا ودیعه ی نقدی قابل پرداخت برای مسافرت تحصیلی در تمامی مقاطع یکسان است و دانشجویان با وثیقه ای به ارزش 20 میلیون تومان مجاز به سفر خواهد بود.
  • مشمولین توجه داشته باشند که باید در بازه زمانی صدور مجوز به کشور بازگردند و مشمولین باید تا ده روز بعد از تاریخ پایان مجوز فرصت خواهند داشت که خود را به نظام وظیفه معرفی کنند.

همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله سفر تحصیلی مشمولین خدمت مقاله سفر مطالعاتی مشمولین خدمت را مطالعه کنید.

اگر سوالی پیرامون سفر تحصیلی مشمولین خدمت و مقاطع تحصیلی دارید با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *