آیدانیتو > تکمیل ظرفیت پرستاری
تکمیل ظرفیت سراسری

تکمیل ظرفیت پرستاری

نحوه تکمیل ظرفیت پرستاری

تکمیل ظرفیت پرستاری

در این مقاله به بررسی موضوع داغ تکمیل ظرفیت پرستاری می پردازیم. بسیاری از داوطلبین کنکور تجربی رشته پرستاری را دومین انتخاب رشته خود، انتخاب می کنند. افراد زیادی علاقه مند به تحصیل در رشته پرستاری هستند و مؤفق به پذیرش در دو مرحله اول انتخاب رشته نشده اند. دوره تکمیل ظرفیت فرصتی استثنایی برای این دسته از افراد است. با شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها، می توانید بار دیگر برای قبولی در رشته مورد نظرتان تلاش کنید و شانس خود را امتحان کنید. در تکمیل ظرفیت، آن واحدهای دانشگاهی که همچنان دارای ظرفیت خالی هستند، اقدام به پذیرش مجدد دانشجو برای رشته پرستاری می کنند. در این مرحله هم علاقه مندان به رشته پرستاری شانس مجددی دریافت می کنند و هم دانشگاه می تواند ظرفیت خالی مانده خود را پر کند. اگر علاقه به ورود به دانشگاه بدون کنکور را دارید مقاله پرستاری بدون کنکور را مطالعه کنید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت رشته پرستاری

اولین موردی که در زمان شرکت در تکمیل ظرفیت به ذهن فرد خطور می کند می تواند این باشد که در کدام دانشگاه به تحصیل پرستاری بپردازم؟ پرستاری دانشگاه آزاد یا دانشگاه سراسری؟ باید عرض کنیم که در سال 98 شاهد برگزاری دوره تکمیل ظرفیت برای دانشگاه های سراسری در رشته پرستاری نبودیم. اما در رابطه با تکمیل ظرفیت رشته پرستاری در دانشگاه آزاد باید عرض کنیم که در سال 98 بنا به تصمیم سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی این دوره برای رشته های با آزمون این دانشگاه از جمله رشته پرستاری برگزار شد. هر داوطلب برای شرکت در تکمیل ظرفیت پرستاری لازم بود که در کنکور آزاد 98 شرکت کرده، مجاز به انتخاب رشته شده باشد و کارنامه برای وی صادر شده باشد. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت پیراپزشکی دانشگاه آزاد بزنید.

زمان تکمیل ظرفیت رشته پرستاری

دانشگاه آزاد در سال 98 مؤفق به برگزاری دوره تکمیل ظرفیت رشته های با آزمون از جمله رشته پرستاری شد. زمان اختصاص داده شده برای ثبت نام و شرکت داوطلبان در این دوره دوم تا ششم مهر ماه تعیین شده بود. اما چند روز دیگر یعنی تا دهم مهر نیز به داوطلبان برای ثبت نام مهلت داده شد. با توجه به مشخص نبودن برگزاری یا عدم برگزاری دوره تکمیل ظرفیت رشته پرستاری آزاد در سال 99 نمی توان صحبتی در رابطه با زمان برگزاری آن کرد. پس برای اطلاع از زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت پرستاری در صورت برگزاری در سال آینده می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

زمان تکمیل ظرفیت پرستاری

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت پرستاری آزاد

اگر فرصت شرکت در تکمیل ظرفیت رشته پرستاری آزاد در سال 99 به شما داده شد، می توانید با مراجعه Azmoon.org اقدام به انتخاب رشته در این مرحله کنید.

تراز قبولی تکمیل ظرفیت رشته پرستاری دانشگاه آزاد

با توجه به این موضوع که فرد داوطلب در زمان انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد محدودیت بیشتری نسبت به انتخاب رشته در مرحله اولیه دارد، داشتن دقت بالا و در نظر گرفتن شرایط فردی در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ضروری به نظر می رسد. بدین ترتیب، اطلاع از تراز قبولی در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در رشته پرستاری نیز لازم است. برای اطلاع از تراز قبولی تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد آزاد در دانشگاه های مختلف از کمک مشاوری آگاه کمک بگیرید.

پیشنهاد میکنیم مقاله تکمیل ظرفیت پرستاری آزاد را نیز مطالعه کنید.
برای اطلاع از چگونگی شرکت در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و چگونگی انتخاب رشته درست در این مرحله با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

سوالات متداول :

1- آیا به جای تکمیل ظرفیت می توانیم در پرستاری بدون کنکور شرکت کنیم ؟

خیر در حال حاضر (سال 1399) امکان شرکت در دوره های بدون آزمون رشته های گروه پرستاری، پیراپزشکی و علوم پزشکی وجود ندارد. ممکن است در آینده مانند سال های قبل 97 پردیس های خودگردان تحت شرایطی اقدام به پذیرش نمایند و از طرفی ممکن است این امکان به طور کامل دیگر وجود نداشته باشد. پس منطقی است که راه های دیگر را برای ادامه تحصیل در رشته پرستاری انتخاب کنید.

2- آیا برای شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت پرستاری انشگاه آزاد باید حتما در کنکور شرکت کنیم ؟

بله برای شرکت در تکمیل ظرفیت رشته های پرستاری، پیراپزشکی و گروه علوم پزشکی حتما بایستی در کنکور شرکت کرده باشید.

1 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت پرستاری

  1. فاطمه گفت:

    باسلام و خسته نباشید.آیا من میتونم با تراز ۷۲۰۰ دانشگاه آزاد زنجان یا خودگردانش رشته پرستاری قبول شم؟سهمیه منطقه دو دارم.حداقل ترار و رتبه کشوری برای این رشته و دانشگاه آزاد زنجان چنده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *