آیدانیتو > تکمیل ظرفیت دکتری روزانه
دسته‌بندی نشده

تکمیل ظرفیت دکتری روزانه





تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

آزمون دکتری یک آزمون چند مرحله ای است که با ثبت نام آغاز می شود، آزمون کتبی را طی می کند، سپس در صورت قبولی، داوطلبین به مرحله مصاحبه می رسند و بعد از آن نتایج پذیرفته شدگان اعلام می شود. اما آزمون دکتری در این جا به اتمام نمی رسد، بلکه به مرحله بعد که تکمیل ظرفیت دکتری روزانه است نیز پیش می رود. تکمیل ظرفیت دکتری روزانه، آخرین شانس داوطلبین آزمون دکتری، برای تحصیل در مقطع PhD است.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

برای شرکت در آزمون دکتری یک سری شرایط عمومی و اختصاصی وجود دارد که تمامی آن شرایط برای شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری روزانه نیز برقرار است. علاوه بر آن شرایط، تنها افرادی می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری شرکت کنند که در آزمون دکتری ثبت نام و شرکت کرده باشند وکارنامه اولیه برای آن ها صادر شده باشد. چه افرادی که دعوت به مصاحبه شده اند و چه افرادی که به مصاحبه دعوت نشده اند، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند. فقط توجه داشته باشید در صورتی که در شهریور ماه پذیرفته شده اید و در تکمیل ظرفیت نیز شرکت کرده اید، قبولی قبلی شما باطل می شود.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

مرحله تکمیل ظرفیت دکتری روزانه همزمان با تکمیل ظرفیت دکتری سراسری آغاز می شود. این زمان به بعد از اتمام زمان ثبت نام دکتری و بررسی های لازم در مورد ظرفیت خالی مانده واحدهای پذیرنده دکتری، آغاز خواهد شد. در واقع آن دسته از واحدهایی که هنوز ظرفیت خالی برای پذیرش دانشجویان دکتری در دوره روزانه دارند، وارد مرحله تکمیل ظرفیت دکتری روزانه می شوند. زمان اعلام تکمیل ظرفیت دکتری روزانه توسط اطلاعیه سازمان سنجش که در هفته اول مهر ماه صادر می شود، مشخص خواهد شد. شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری روزانه معمولاً در نیمه مهر ماه است. برای اطلاع دقیق از زمان آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دکتری روزانه، لازم است در زمان در نظر گرفته شده توسط سازمان سنجش کشور به سایت سنجش مراجعه کنید. پس از مطالعه دفترچه راهنما و انتخاب کد رشته محل، بایستی انتخاب های خود را در سایت ثبت کنید.

پس از ثبت انتخاب ها در سایت و اتمام زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری روزانه، بررسی های لازم جهت پذیرش توسط سازمان سنجش انجام می شود و نتایج اعلام خواهد شد.

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

از آن جایی که تقریباً تا هفته آخر مهر ماه سایت برای انتخاب رشته دکتری باز است و یک ماه زمان برای بررسی اطلاعات توسط سازمان سنجش مورد نیاز است، نتایج تکمیل ظرفیت دکتری روزانه در اواخر آبان ماه اعلام می شود. در سال گذشته نیز نتایج در 15 آبان ماه اعلام شده است.

رشته های تکمیل ظرفیت دکتری روزانه

تعداد رشته هایی که به مرحله تکمیل ظرفیت دکتری روزانه می رسند، بسیار محدود و برای هر گروه آزمایشی متفاوت است. با توجه به این که در کدام یک از گروه های علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه هنر، گروه دامپزشکی، و گروه زبان هستید، می توانید رشته های مجاز ( امکان شرکت کردن برای شما وجود دارد) را انتخاب کنید. در جدول زیر برخی از رشته های ارایه شده در تکمیل ظرفیت دکتری روزانه را آورده ایم.

گروه

برخی رشته های ارایه شده برای دوره روزانه

زبان

آموزش زبان انگلیسی

دامپزشکی

بیماری های داخلی دام های بزرگ، پاتولوژی دامپژشکی، بهداشت و بیماری های آبزیان

هنر

هنرهای اسلامی، تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر اسلامی

کشاورزی

محیط زیست، علوم و مهندسی باغبانی، مهندسی اقتصاد کشاورزی، علوم و مهندسی آب

علوم انسانی

زبان و ادبیات فارسی، علوم اقتصادی، روان شناسی، مدیریت دولتی

فنی و مهندسی

برق، مکانیک، پلیمر، نفت، مهندسی هسته ای، مهندسی شیمی

علوم پایه

فیزیک ، ریاضی کاربردی، شیمی

مقاله پیشنهادی ما به شما: زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 97

مشاوران آیدانیتو آماده اند تا همراه شما داوطلبین آزمون دکتری باشند. مشاوران آیدانیتو آماده پاسخ گویی به سوالات شما در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری روزانه رشته شما هستند.پ

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *