آیدانیتو > روش برنامه ریزی کنکور
برنامه ریزی کنکور

روش برنامه ریزی کنکور

روش برنامه ریزی کنکور
وقتی اسم کنکور به میان می آید، همه به یاد تلاش و مطالعه یک یا چند ساله برای قبولی در آن می افتند. درست است که در سال های اخیر قبولی در کنکور بسیار آسان تر شده است، ولی همچنان برای قبولی در رشته های برتر و دانشگاه های تاپ باید به جد تلاش کنید. آن چه باعث موفقیت داوطلبین می شود تنها مطالعه نیست، بلکه روش برنامه ریزی برای کنکور نیز به اندازه مطالعه اهمیت دارد. برنامه ریزی برای کنکور و رفتن به آزمون و منتظر اعلام نتیجه ها و بعد منتظر قبولی در دانشگاه مد نظر همه میتواند برای کسی که شاغل است کارهای سخت و پیچیده ای باشد به همین دلیل راهی بسیار آسان هم برای این افراد وجود دارد که میتوانند از طریق ثبت نام رشته های بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.
اهمیت برنامه ریزی کنکور
برای برخی از داوطلبان کنکور این سؤال پیش می آید که چرا باید از یک روش برنامه ریزی کنکور استفاده کنیم؟ و اهمیت استفاده از روش برنامه ریزی برای کنکور چیست؟
در پاسخ باید بگوییم روش برنامه ریزی برای کنکور بسیار اهمیت دارد، زیرا شما در حال تلاش برای یک مسیر یک ساله هستید و باید دید درستی از آینده داشته باشید. حجم مطالب نیز زیاد است و با یک روش برنامه ریزی کنکور حرفه ای می توانید همه مطالب را مطالعه کنید و درسی را از یاد نبرید. اگر هنوز بر اهمیت انتخاب یک روش برنامه ریزی کنکور دچار تردید هستید، به این مثال توجه کنید.
فرض کنید می خواهید از شمال ایران به جنوب کشور با ماشین سفر کنید. سفر شما بیش از یک روز به طول می انجامد. شما باید مسیر حرکت خود را انتخاب کنید، محل اقامت در میان راه را انتخاب کنید. وسایل شخصی خود را همراه داشته باشید همچنین داروهای لازم را باید در نظر بگیرید. علاوه بر تمام این ها لازم است مواد خوراکی را نیز با خود همراه کنید تا در راه گرسنه نمانید. همان طور که می بینید برای یک سفر چند روزه نیز نیاز به برنامه ریزی هست. سفر کنکور یک سفر یک ساله و ویژه هست بنابراین باید از یک روش برنامه ریزی کنکور حرفه ای برای رسیدن به هدف استفاده کنیم. حال که از اهمیت انتخاب روش برنامه ریزی برای کنکور اطمینان یافتید می پردازیم به نحوه برنامه ریزی برای کنکور، ادامه مقاله را از دست ندهید.

علاقه مندان به تحصیل در مقطع ارشد میتوانند با داشتن نمرات بالا در کارنامه های دوره کارشناسی از طریق ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

نحوه برنامه ریزی کنکور
بهترین روش برنامه ریزی کنکور، روشی است که دارای نگاه جامع، هدف مند، دارای برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت باشد. در روش برنامه ریزی کنکور خود، یک بازه زمانی از امروز تا روز کنکور را در نظر بگیرید. چند ماه آخر را تنها به دوره و تست زنی اختصاص دهید. باقی روزها را به مطالعه، تست زنی، مرور و تمرین اختصاص دهید. حال برای نوشتن روش برنامه ریزی آسان تر، بازه های زمانی خود را یک ماهه و هفتگی در نظر بگیرید. سپس با توجه به ساعاتی که برای مطالعه در نظر گرفته اید برای هر هفته خود برنامه ریزی کنید.
در برنامه ریزی برای کنکور موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • مطالعه و تست زنی
شما باید ساعاتی را به مطالعه و یادگیری اختصاص دهید. بهتر است چند درس را برای مطالعه در یک روز قرار دهید و از مطالعه روزی یک درس اجتناب کنید. برای مطالعه از کتاب های کمک آموزشی و جزوات علاوه بر کتاب درسی خود استفاده کنید. مطالعه مستقیم از کتاب های درسی را فراموش نکنید. زیرا منبع سؤالات کشور کتاب درسی شما است. استفاده در مطالعه از کتاب درسی یکی از نکات مهم در روش برنامه ریزی کنکور حرفه ای است.
  • مرور
مطالعه باعث یادگیری مطالب می شود اما باعث ثبت آن ها در ذهن نمی شود. در روش برنامه ریزی کنکور خود مرور را هم در نظر بگیرید. مرور مطالب و تست ها باعث ثبت مطالب در ذهن می شود.
  • انعطاف پذیری و منطقی بودن
در نحوه برنامه ریزی برای کنکور توان خود را در نظر بگیرید و بیشتر از توان خود برنامه ریزی نکنید. برنامه شما باید به گونه ای باشد که از پس آن بر بیایید. علاوه بر منطقی بودن در روش برنامه ریزی کنکور خود، انعطاف پذیری و زمان جبرانی را نیز در نظر بگیرید. زیرا ممکن است به هر دلیلی نتوانید طبق برنامه خود پیش بروید، اگر زمان جبران را در نظر نگیرید دچار اضطراب می شوید. می توانید نیمی از ساعات مطالعه خود در آخر هفته را برای درس های جامانده از برنامه اختصاص دهید. یا پایان هر روز را برای زمان جبران در نظر بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه ریزی کنکور میتوانید مقاله برنامه ریزی کنکور را مطالعه کنید.
روش برنامه ریزی کنکور برای رسیدن به هدف مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد. روش برنامه ریزی کنکور شما باید حرفه ای باشد. به منظور داشتن روش برنامه ریزی کنکور حرفه ای می توانید از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *