آیدانیتو > انتخاب رشته فراگیر پیام نور 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

انتخاب رشته فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

انتخاب رشته فراگیر پیام نور

دانشگاه پیام نور از شروع به کار انتخاب مناسبی برای داطلبان شاغل محسوب می شد. دانشگاه پیام نور دانشگاهی نیمه دولتی است که از مدرک معتبری برخوردار است و در حال حاضر داوطلبان زیادی تمایل به تحصیل در آن نشان می دهند.

دوره فراگیر پیام نور هم فرصت خاص و ویژه برای داوطلبان کارشناس ارشد محسوب می شود داوطلبانی که قصد دارند در مقطع کارشناسی ارشد پیام نور شرکت کنند می توانند از دو طریق وارد دانشگاه شوند. اولین روش شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته های آن بعد از اعلام نتایج است و روش دوم انتخاب رشته فراگیر پیام نور است که در ادامه با جزئیات آن آشنا خواهید شد.

زمان انتخاب رشته فراگیر پیام نور

زمان ثبت نام و انتخاب رشته فراگیر پیام نور در نیمه دوم سال است، همان طور که اطلاع دارید یک بار در سال این نوع پذیرش انجام می شود، و داوطلبان بعد از ثبت نام و گذراندن ترم اول در آزمون فراگیر شرکت کرده و منتظر اعلام نتایج خود می شوند و در صورتی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند می توانند به ادامه ی تحصیل در رشته ی دلخواه خود شوند.

نحوه انتخاب رشته فراگیر پیام نور

داوطلبان برای انتخاب رشته فراگیر پیام نور به وب سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org  مراجعه کرده و با انخاب پیام نور از منوی سمت راست وارد مرحله ی بعدی ثبت نام شوند. متقاضیان این دوره ابتدا باید کارت اعتباری ( سریال 12 رقمی ) تهیه و بعد دفترچه راهنمای ثبت نام را دانلود نمایند و از محتویات و قوانین درج شده به صورت کامل مطلع شوند.

داوطلبان می توانند ابتدا فرم پیش نویس مندرج در دفترچه را تکمیل نمایند و بعد برای ثبت نام و انتخاب رشته ی اصلی اقدام کنند، در این روش داوطلبان می توانند حداکثر 20 کد رشته را وارد کنند، درج گزینه ای وارد شده باید بر اساس اولویت بندی داوطلب انجام شود.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که تنها یک کد رشته را برای ثبت نام آزمون فراگیر درج خواهند کرد.

شرایط انتخاب رشته فراگیر پیام نور

داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته فراگیر پیام نور شرکت کنند، ابتدا باید شرایط ثبت نام فراگیر پیام نور را مطالعه کنند و در صورتی که از مدارک لازم برای ثبت نام فراگیر پیام نور را قوانین لازم نظم وظیفه برخوردار بودند می توانند ثبت نام و انتخاب رشته را انجام دهند.

نکات انتخاب رشته فراگیر پیام نور:

در انتخاب هایی که در فراگیر پیام نور درج می کنید توجه کنید که تنها یک کد و نام رشته امتحانی را می توانید درج کنید و می توانید حداقل یک و حداکثر بیست کد رشته محل را که تنها در رشته است را درج کنید، این بیست انتخاب می تواند گرایش های مختلف رشته و امتحان را در بر بگیرد، اما نکته ای که مورد توجه است اولویت وارد کردن این بیست گزینه است که توصیه می کنیم با توجه به نحوه ی بررسی و پذیرش دانشجو بر اساس علاقه و معیارهای شخصی از شماره یک تا بیست وارد شود.

ثبت نام فراگیر پیام نور، دفترچه فراگیر پیام نور می تواند شما را با جزئیات بیشتر دوره فراگیر آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *