آیدانیتو > پیشگیری از خیانت | چگونه می توانیم از خیانت همسرمان جلوگيری كنیم ؟
راهکارهای مقابله با خیانت

پیشگیری از خیانت | چگونه می توانیم از خیانت همسرمان جلوگيری كنیم ؟

پیشگیری از خیانت زناشويی

پیشگیری از خیانت

پیشگیری از خیانت این روزها یک موضوع بسیار پر ترند است. خیانت در زندگی مشترک یک تجربه‌ی آسیب‌زا است که می‌تواند فرد خائن، همسر او و فرزندان را رنج دهد. متأسفانه در دنیای امروز به علت تغییرات سبک زندگی، افزایش فردگرایی، کم‌رنگ شدن ارزش‌های خانوادگی و ظهور و گسترش دنیای مجازی، خیانت به یک مشکل شایع تبدیل شده است و علی‌رغم اینکه همسران موقع ازدواج پیمان می‌بندند که به هم متعهد و وفادار بماند، گاهی در مسیر هم‌زیستی، می‌لغزند و بی وفایی می‌کنند.

اما شاید سؤالی که برای بسیاری از زوجین پیش می‌آید این باشد که راهکارهای پیشگیری از خیانت چه چیزهایی هستند و آیا می‌توان با رعایت مواردی از خیانت جلوگیری و با آن مقابله کرد؟

 

جلوگیری از خیانت

این درست است که خیانت ناشی از بی‌اخلاقی و بی‌مسئولیتی است اما به هر حال کمبودهایی درزندگی می‌توانند ریشه‌های اصلی خیانت همسران باشند. در اینجا به مواردی می‌پردازیم که با رعایت آن‌ها می‌توان در جهت جلوگیری از خیانت قدم برداشت:

بر عشق و محبت تأکید کنید

همسران باید عشق‌شان را به هم ثابت کنند. این اثبات می‌تواند از طریق زبان و بیان احساسات صورت بگیرد یا به صورت اعمالی خودش را نشان بدهد که گویای علاقه‌ای عمیق هستند.

وقتی کسی به این اطمینان برسد که از نظر طرف مقابل فردی جذاب، شایسته‌ی دوست داشته شدن و مورد توجه است، نیازهای عاطفی‌اش برطرف می‌شوند و کمتر احتمال دارد که برای ارضای این نیازها به دنبال شخصی خارج از ازدواج برود.

ویژگی‌های ظاهری‌تان را ارتقا بدهید

این ثابت شده است که وقتی فردی آراسته است، خوب لباس می‌پوشد و تناسب اندام خود را حفظ می‌کند، همسرش به سمت او جذب می‌شود.

بسیاری از زنان و مردان خیانت‌کار ادعا می‌کنند که همسرشان بعد از گذشت مدت زمانی از ازدواج کاملاً نسبت به ظاهرش بی‌توجه شده و دیگر مثل روزهای اول ازدواج خوش‌لباس، خوش‌بو و جذاب نیست و کاملاً نسبت به اندامش بی‌اهمیت است.

به هر حال بخش مهمی از زندگی مشترک رابطه جنسی است و یکی از عواملی که افراد را به نزدیکی جنسی ترغیب می‌کند، ظاهر همسرشان است. بهتر است همسران برای جلوگیری از خیانت همیشه به این موضوع توجه داشته باشند و برای حفظ ظاهری دلنشین و جذاب تلاش کنند.تاوان خیانت چیست؟ پرسش ذهنی خیلی ازافراد هست.

فعالیت‌های مشترک انجام بدهید

هر چه زندگی مشترک ملال‌آورتر باشد،و شک به خیانت همسربیشتر باشد احتمال خیانت بیشتر می‌شود. برای پیشگیری از خیانت به زندگی خود تنوع ببخشید. با هم فعالیت‌های مشترک انجام بدهید، به مسافرت بروید، در کنار هم به سرگرمی‌هایی مثل فیلم دیدن، گوش کردن به موسیقی، باغبانی کردن، سفال گری، نقاشی و … بپردازید.

با هم یک مهارت جدید یاد بگیرید، گاهی در رستوان غذا بخورید و غذاهایی با طعم‌های جدید را در کنار هم امتحان کنید. اجازه ندهید که زندگی مشترکتان تبدیل به هم‌خانگی شود و از هم‌زیستی با هم لذت ببرید. پيشنهاد مي كنيم اگر تجربه خیانت را داشتید حتما قبل از هر اقدامي با يك مشاور روان شناس صحبت كنيد.

با هم صحبت کنید

اگر ایرادی در زندگی مشترک می‌بینید که حس می‌کنید ممکن است شما را به سمت خیانت سوق دهد، در موردش با همسرتان صحبت کنید.

یاد بگیرید که برای پیشگیری از خیانت مشکلات را مخفی نکنید و با صحبت کردن در مورد آن‌ها و مشورت و همفکری راهی برای برطرف کردنشان پیدا کنید. تعامل و گفت‌وگو می‌تواند یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از خیانت باشد.

اگر به خیانت فکر می‌کنید از یک متخصص کمک بگیرید

اگر ذهن‌تان به طور مداوم مشغول فکر کردن به کسی غیر از همسرتان است و او عضو ثابت خیال پردازی‌های جنسی و عاطفی شماست به یک مشاور مراجعه کنید تا خودتان و همسرتان تکنیک‌های پیشگیری از خیانت را یاد بگیرید. مشاوره خيانت مي تواند در اين زمينه بسيار موثر باشد.

پیشگیری از خیانت همسر

با آدم‌های خیانت کار معاشرت نکنید

همان‌طور که علاقه ندارید فرزندتان با هم‌سالان بزهکار دوستی کند، چون فکر می‌کنید که معاشرت با آن‌ها برای او مضر است، خودتان هم با دوستان و همکاران خیانت‌کار وقت نگذرانید.

این یک واقعیت است که انسان از دیگران تأثیر می‌گیرد و همچنین در صورتی که همسرتان از معاشرت شما با این افراد با خبر باشد، ممکن است به شما شک کند.

یک رابطه جنسی با کیفیت بسازید

ریشه‌ی اصلی اکثر خیانت‌ها، مسائل جنسی است و اینکه کمبود رابطه جنسی، کاهش رابطه جنسی یا یک رابطه جنسی بی‌کیفیت می‌تواند منجر به خیانت شود، غیرقابل‌انکار است.

از رابطه جنسی با همسرتان غافل نشوید و در صورتی که راغب به نزدیکی جنسی با همسرتان نیستید، علتش را جست‌وجو کنید. اگر هم حس می‌کنید که رابطه جنسی‌تان تکراری شده به فکر افزایش تنوع در آن باشید.

روش‌های جدید معاشقه را امتحان کنید و در رابطه جنسی کارهای جدید و هیجان انگیز انجام بدهید. ایجاد تنوع در فعالیت‌های جنسی احتمال خیانت را پایین می‌آورد و شاید بهترین روش پیشگیری از خیانت باشد. اگر مشکلی جدی در رابطه جنسی می‌بینید، همراه با همسرتان به یک درمانگر مراجعه کنید.

یک زندگی مشترک سالم و سرزنده احتمال بروز خیانت را پایین می‌آورد. بهتر است همسران علاوه بر توجه به ارزش‌های اخلاقی که آن‌ها را به هم متعهد می‌کند، برای حفظ شادابی و پویایی رابطه‌شان هم تلاش کنند و از نیازهای همدیگر غافل نشوند. پيشنهاد مي كنيم در زمينه مشكلات و ناهنجاري هاي جنسي اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

مشاوره خیانت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان، در زمینه های مختلفی مثل خانواده، ازدواج، طلاق، مسائل جنسی، مشکلات عاطفی و رابظه ای، خیانت، روابط فرازناشویی، فرزندآوری و فرزندپروری، کودکان و نوجوانان، مشکلات جوانان، مسائل سالمندان، اختلالات روانی، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، سوالات حقوقی و روانشناسی خیانت مرد به زن …به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

مشاوره خیانت یکی از مهم ترین و پرتماس ترین موضوعات مشاوره خانواده تلفنی در آیدانیتو است. اگر شما کسی هستید که نشانه هایی از خیانت همسرتان را در زندگی مشترک می بینید، قبل از هر گونه واکنش هیجانی و بی گدار به آب زدن، با مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

استقبال از مشاوره تلفنی هر روز بیشتر از دیروز می شود. شاید این سؤال برای بسیاری پیش بیاید که این نوع مشاوره چه مزایایی دارد و به چه دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده است مهم ترین مزایای مشاوره تلفنی شامل موارد زیر است:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن، نسبت به مشاوره حضوری
  • پاسخ گو بودن در شرایط بحرانی که افراد برای مشاوره حضوری فرصت ندارند
  • کارآمد بودن برای افرادی که زندگی های پر مشغله ای دارند
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی افراد

در این مقاله به موضوع پیشگیری از خیانت پرداختیم. ادامه مطالعه‌ی مقاله‌ی خيانت به شوهر را به شما توصیه می‌کنیم.

آیا در زندگی مشترک با نشانه های خیانت همسرتان مواجه شده اید؟ از خیانت او اطمینان دارید؟ سردرگم و آشفته اید؟ نمی دانید در برابر این اتفاق ناگوار چه واکنشی باید نشان دهید؟ به فکر بخشش خیانت هستید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

0 دیدگاه در “پیشگیری از خیانت | چگونه می توانیم از خیانت همسرمان جلوگيری كنیم ؟

  1. زهرا گفت:

    سلام
    با مشاوره خیانت آیدانیتو میتونین مشکل اصلی خیانت رو پیداکنین، و راهکار ارائه بدید که چه جوری میشه از خیانت چشم پوشی کرد و به زندگی مشترک ادامه داد ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مباحث مطرح شده در زیر مجموعه خانواده شامل ازدواج و خیانت نیازمند ریشه یابی و بحث منحصر به فرد خواهد بود. بنابراین در این زمینه حتما باید با یک مشاور روانشناس مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *