آیدانیتو > برخورد با خیانت | بهترین سیاست برخورد با خیانت همسرمان چیست ؟
خیانت

برخورد با خیانت | بهترین سیاست برخورد با خیانت همسرمان چیست ؟

بهترین روش برخورد با خیانت همسر

برخورد با خیانت

برخورد با خیانت یکی از پرچالش ترین موضوعاتی است که امروزه در مورد آن بسیار صحبت می شود. متأسفانه شیوع خیانت در جوامع امروزی رو به افزایش است. تغییر سبک زندگی، فردگرایی، پایبندی کمتر به اصول اخلاقی، استقلال زنان، شکسته شدن بسیاری از تابوهای اجتماعی، تنوع طلبی و…از جمله مهم ترین دلایل فراگیری خیانت های زناشویی هستند.
بعضی از همسران به هیچ عنوان نمی توانند بی وفایی همسرشان را تحمل کنند و عدم تعهد شریک زندگی برایشان به معنای به پایان رسیدن ازدواج است. اما گاهی اوقات جهان بینی متفاوت یک همسر، توانایی او برای بخشش، نوع و کیفیت خیانتی که رخ داده، علاقه همسران به همدیگر و پشیمانی حقیقی همسر خیانتکار، بخشش را امکان پذیر می کند.
این روزها زنان و مردان زیادی به دنبال راهکارهای پیشگیری از خیانت هستند و عده ای این پدیده ناگوار را از نزدیک لمس کرده اند و حالا می خواهند که برخورد مناسبی با آن داشته باشند.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به راهکارهای برخورد با خیانت بپردازیم.

 

خیانت چیست ؟

در جواب سوال خیانت چیست می توانیم بگوییم که خیانت در زندگی مشترک یعنی زیر پا گذاشتن قول و قراری که همسران در روز ازدواج به آن متعهد می شوند. این آسیب می تواند به قوی ترین روابط هم وارد شود و آسیب ها روانی جدی ای به همسران وارد کند. معمولاً وقتی یک زندگی زناشویی به واسطه خیانت از هم می پاشد، زوجین احساسات منفی شدیدی را مثل خشم، گناه، اضطراب، افسردگی و… تجربه می کنند.اگر خیانت دیدیم چه کنیم؟ سوال و دغدغه ذهنی خیلی از زوج ها است.

بنابر گزارش های انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، غلبه بر این احساسات امکان پذیر اما بسیار دشوار است. حتی در مواقعی با حمایت های خانوادگی، دوستانه و کمک های یک روان درمان حرفه ای و با تجربه، زوجی که با خیانت روبرو شده اند می توانند بر آن غلبه کنند. برای بهترین برخورد با خیانت بهتر است که در ابتدا از علت خیانت مطلع شویم.

علت خیانت

نمی توان به سادگی در مورد علت خیانت ادعایی کرد. خیانت در زندگی مشترک علل متنوع و متعددی دارد. در این جا به مهم ترین و شایع ترین علل خیانت اشاره می کنیم.

رابطه جنسی

کیفیت رابطه جنسی در زندگی مشترک بر همه چیز اثر می گذارد. اگر رابطه جنسی با کیفیت، صمیمانه و لذت بخش باشد، همسران به یکدیگر نزدیک می شوند و چنانچه رابطه جنسی به هر دلیلی کم و بی کیفیت شود یا به هر دلیلی زندگی مشترک از آن خالی شود، احتمال خیانت بالا می رود.خیانت فقط همبستر شدن نیست بلکه میتواند در روابط فردی هم باشد.

تنوع طلبی

گاهی اوقات یک زندگی زناشویی سالم است و همسران مشکل خاصی ندارند اما همچنان یکی از آن ها خیانت می کند. در این حالت معمولاً همسر خیانت کار تنوع طلب است و اختلالات شخصیتی ریشه اصلی این رفتار هستند.

 

فرار از مشکلات

یکی از علل شایع خیانت، فرار از مشکلات است. این مشکلات می توانند احساسی، رابطه ای، عاطفی، اقتصادی، جنسی و… باشند. در واقع همسر خیانت کار، به جای حل مشکلات به روشی سالم، به خیانت رو می آورد.

کمبود عشق و صمیمیت

هر انسانی به عشق و صمیمیت نیاز دارد و نیازهای عاطفی اش باید برطرف شوند. اگر همسران به همدیگر عشق نورزند و از همدیگر دور شوند، زندگی زناشویی دچار فرسایش می شود. در این حالت، گاهی اوقات کسانی که به اصول اخلاقی متعهد نیستند، نیازهای عاطفی را در رابطه ای فرازناشویی بر طرف می کنند.

ملال

ازدواج به مراقبت احتیاج دارد و اگر به آن بی توجهی شود، تکراری می شود. چنانچه زندگی زناشویی خسته کننده شود، همسران در جایی دیگر به دنبال هیجان می گردند. آن ها باید همیشه به دنبال راهکارهایی برای ایجاد تنوع و هیجان در زندگی مشترکشان باشند.خیانت شوهر از بزرگ ترین مسایل ذهنی زنان در زندگی زناشویی خود میباشند.

راهکارهای برخورد با خیانت همسر

آگاهی از علت خیانت قطعاً مفید است اما کافی نیست. در مواجهه با بی وفایی شریک زندگی، باید بدانیم که بهترین روش های برخورد با خیانت شوهر یا زن، شامل چه مواردی است. راهکارهای برخورد با خیانت معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • احساساتتان را بپذیرید
  • به دنبال انتقام نباشید
  • از خودتان مراقبت کنید
  • مدام همسرتان را سرزنش نکنید
  • فرزندانتان را از این موقعیت خارج کنید
  • از خدمات مشاوره ای استفاده کنید
  • برنامه ای برای آینده داشته باشید

نحوه صحیح برخورد با خیانت همسر

مشاوره خیانت و بهترین راه برخورد با خیانت

استفاده از خدمات مشاوره ای در فرایند برخورد با خیانت بسیار مهم و مفید است. مشاوره خیانت نوعی مشاوره است که به واسطه آن می توان از علل خیانت، راهکارهای پیشگیری از خیانت، بهترین روش های مواجهه با خیانت و چگونگی بخشش خیانت باخبر شد.مشاوره خیانت پرسش و پاسخ درباره آن را میتوانید در مقالات ما ببینید.

یکی از مهم ترین نکات در برخورد با خیانت این است که افراد بتوانند بر هیجان های خود تسلط پیدا کنند و بی گدار به آب نزنند. وقتی به زن یا مردی خیانت شود، طبیعی است که شدیداً عصبانی، ناراحت و حتی پرخاشگر شود.

بسیاری از ما حتی نمی توانیم تصور کنیم که به زندگی مشترک با کسی که وارد روابط فرازناشویی شده ادامه بدهیم. اما نتایج پژوهش های روانشناختی بسیاری نشان می دهند که گاهی اوقات بخشش خیانت رابطه عاطفی همسران را نسبت به گذشته عمیق تر و باکیفیت تر می کند. البته این موضوع به این معنی نیست که همیشه و در هر شرایطی باید خیانت را بخشید. منظور این است که بعد از خیانت، با استفاده از خدمات روانشناختی و مشاوره ای می توان بسیاری از زندگی های مشترک را نجات داد و خیانت به معنای نابودی ازدواج نیست. پیشنهاد می کنیم در زمینه ” اشتباهاتی که باعث شکست رابطه ی عاطفی می شوند ” بیشتر بخوانید.

مشاوره خیانت در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوره خانواده متخصص و باتجربه آیدانیتو در زمینه های مختلف خانواده، تحصیلی، ازدواج ، طلاق، خیانت، اختلافات زناشویی، مسائل جنسی، کودک و نوجوان، جوانان، سالمندان، اعتیاد، نظام وظیفه، مهاجرت و…به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند.

یکی از پرتماس ترین موضوعات در آیدانیتو، موضوع خیانت است. مخاطبان می توانند در برخورد با خیانت ، به جای تصمیم های هیجانی، بهترین راهکارهای مواجهه با خیانت را یاد بگیرند و حتی در شرایطی همسرشان را ببخشند و زندگی ناسالم زناشویی شان را به زندگی ای سالم و شیرین تبدیل کنند.خیانت زنها و مردها از مسایل مهم در زمینه مواردی هست که باید مشاوره دریافت شود.

شاهد نشانه های خیانت در زندگی مشترکتان هستید؟ از رابطه فرازناشویی همسرتان اطمینان دارید؟ نمی دانید چطور باید با خیانت همسرتان برخورد کنید؟ می خواهید از او جدا شوید؟ می خواهید زندگی مشترکتان را نجات دهید؟ با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *