آیدانیتو > ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور

ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی بدون کنکور 

در مقاله های مختلف در زمینه رسته های مختلف تجربی صحبت کرده ایم. در این مقاله به موضوع ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور خواهیم پرداخت. داوطلبان می توانند برای اطلاع از ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور با ماه همراه باشید. داوطلبانی که قصد دارند در رشته دندانپزشکی بدون کنکور به تحصیل بپردازند، بایستی از شرایط و نحوه ثبت نام رشته دندانپزشکی بدون کنکور مطلع شوند. در مقاله ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور 98 ، شما از ظرفیت پذیرش در دانشگاه های دندانپزشکی مطلع کنیم. با توجه به رقابت زیادی که در آزمون سراسری وجود دارد، پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی کمی دشوار است. اما توجه کنید که پذیرش بدون کنکور پزشکی و دندانپزشکی هم دست کمی از آزمون ندارد و به نوعی رقابت بین داوطلبان کشورهای مختلف است. داوطلبانی که در گذشته به قصد تحصیلی در دانشگاه خارج از کشور و انتقالی گرفتن به دانشگاه های داخل کشور اقدام می کردند علاوه بر سوابق تحصیلی (معدل دیپلم و پیش دانشگاهی) مورد تأیید، باید از شرایط دیگری که گذراندن 72 واحد درسی (مورد تأیید وزارت بهداشت) با معدل بالای 15 در یکی از کشورهای خارجی برخوردار می شدند. اما شرایط جدید چگونه است؟ در سال چند ظرفیت برای انتقالی دانشجویان پزشکی مورد قبول واقع می شود؟ چند دانشجو می توانند برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به خارج از کشور بروند؟ دانشگاه های پذیرنده با آزمون ورودی یا بدون آزمون دانشجو دندانپزشکی جذب می کنند؟
اگر سوالی در زمینه ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور  ، انتخاب رشته بدون کنکور ، شرایط ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی ، شهریه بدون کنکور دندانپزشکی ، دانشگاه های پذیرنده بدون کنور دندانپزشکی و … دارید ، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

ظرفیت پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی

از سال 2019 دیگر امکان انتقالی به داخل کشور وجود ندارد، به عبارتی برای داوطلب در سال های گذشته این امکان وجود داشت که 72 واحد درسی خود را در دانشگاه های خارج از کشور مورد تایید وزارت علوم بگذراند و سپس برای ادامه تحصیل به پردیس های ایران برگردد و ادامه تحصیل دهد اما مطابق قانون جدید، امکان ادامه تحصیل در ایران وجود ندارد. برخی از این دانشگاه های خارج از کشور برای پذیرش دانشجو آزمون ورودی برگزار می کنند( مانند کشور ایتالیا). برخی دیگر بدون آزمون ورودی بر اساس سوابق تحصیلی (معدل) دانشجو می پذیرند (مانند کشور ترکیه) و برخی از دانشگاه ها با آزمون و برخی بدون آزمون هستند. البته توجه کنید که تعداد افرادی که پذیرش می شوند، کمتر از افرادی است که درخواست پذیرش می دهند. بنابراین شانس قبولی در سال های اخیر برای ایرانیان کمتر شده است. در صورتی که داوطلبان از تمامی شرایط گفته شده برخوردار بودند. ابتدا به یکی از دانشگاه های مادر (پذیرنده دندانپزشکی) درخواست خود را ارسال می کردند و در صورتی که موافقت میشد، با توجه، به رنکینگ و معدل کسب شده به یکی از دانشگاه های ارائه دهنده دندانپزشکی معرفی می شدند.  کمی هم در باره  مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری بخوانید.
برای یک انتخاب رشته حرفه ای ، آگاهی از ظرفیت پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی الزامی است ، برای اطلاع از ظرفیت پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی ، لیست دانشگاه های پذیرنده بدون کنکور دندانپزشکی و … با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی بدون کنکور

جالب است که بدانید، دانشجویان قبل از تغییرات ایجاد شده در سال 2019، می توانستند در پردیس خودگردان های دانشگاه ها مشغول به تحصیل شوند. این داوطلبان می توانستند درخواست خود را به یکی از دانشگاه های زیر ارسال کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تهراندانشگاه علوم پزشکی مشهددانشگاه علوم پزشکی شیراز
دانشگاه علوم پزشکی تبریزدانشگاه علوم پزشکی تبریزدانشگاه علوم پزشکی اصفهان

وقتی داوطلبان درخواست خود را به یکی از دانشگاه های گفته شده ارسال می کردند، همان طور که گفته شد، اکثرا به یکی از پردیس های خودگردان دانشگاه های زیر معرفی میشدند.

دانشگاه علوم پزشکی ارومیهدانشگاه علوم پزشکی زاهداندانشگاه علوم پزشکی همدان
دانشگاه علوم پزشکی بابلدانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیدانشگاه علوم پزشکی یزد
دانشگاه علوم پزشکی بندرعباسدانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهدانشگاه علوم پزشکی اصفهان
دانشگاه علوم پزشکی تبریزدانشگاه علوم پزشکی گلستان
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازدانشگاه علوم پزشکی مشهد

 


شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی از خارج از کشور

با توجه به تغییرات ایجاد شده در قوانین آموزشی وزارت بهداشت امکان انتقالی بعد از گذراندن 72 واحد در درسی در خارج از کشور برای دانشجویان وجود نخواهد داشت. اما با توجه به اینکه به نظر می رسد که امکان تغییر این قانون وجود داشته باشد، پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. اطلاعات صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری را از دست ندهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط جدید انتقالی دانشجویان پزشکی خارج از کشور به داخل با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

شهریه دانشگاه های ارائه دهنده دندانپزشکی بدون کنکور

بعضی چیز ها را باید حتما بدانید. آگاهی از شهریه دانشگاه های خارج از کشوری که اقدام به پذیرش بدون کنکور دندانپزشکی می کنند، بسیار حائز اهمیت است زیرا شما برای چند دقیقه آینده برنامه ریزی نمی کنید بلکه بایستی چند سال آینده را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه شهریه دانشگاه ها در هر سال با سال دیگر متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شهریه دانشگاه های ارائه دهنده دندانپزشکی بدون کنکور با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از شهریه دانشگاه های خارج از کشور پذیرنده دندانپزشکی بدون کنکور با مشاورین متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

دانشگاه های با درصد قبولی بالا

حال که تصمیم خود را مبنی بر ادامه تحصیل بدون کنکور دندانپزشکی گرفته اید، باید دانشگاه ها را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال اینکه در کدام دانشگاه شانس قبولی بیشتری دارید و یا فاصله کدام دانشگاه خارجی از محل زندگی تان کمتر است از مهم ترین مواردی است که باید به آن ها دقت کنید. پیشنهاد می کنیم برای آنالیز شرایط و ارائه بهترین گزینه ها با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید. در مورد مشاوره تحصیلی تلفنی آزمون دکتری سراسری و آزاد مطالبی برای شما آماده شده تا اطلاعات خود را بالا ببرید.
اگر نمی دانید که احتمال قبولی تان در کدام دانشگاه ها بیشتر است و یا اطلاع جامعی از دانشگاه های پذیرنده دندانپزشکی بدون کنکور ندارید، با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته حرفه ای ، ضامن قبولی شماست!

انتخب رشته مهم ترین رکن در قبولی شما می باشد. هرچند که هنوز داوطلبان بسیاری، انتخاب رشته را به عنوان یکی از مهم ترین عوامل در قبولی، به حساب نمی آورند، بایستی به یاد داشته باشید، یک انتخاب رشته حرفه ای شما را چندین گام از رقیبانتان به پیش خواهد برد. یک انتخاب رشته منطبق با اصول و تجربه، با حذف گزینه های ناکارآمد، بهترین گزینه ها را بر اساس موقعیت های شخصی شما، پیشنهاد می دهد. اصلا از کجا معلوم که رشته شما در رشته ی دیگری بغیر از دندانپزشکی موفق تر عمل نکنید؟ پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران تحصیلی آیدانیتو مشورت کنید.
به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از جزئیات بیشتر رشته دندانپزشکی بدون کنکور به مقاله ثبت نام بدون کنکور دندانپزشکی مراجعه کنند.
جهت انتخاب رشته بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور

  1. ارمیا افشاریان گفت:

    پیشنهاد شما برای پذیرش رشته دندان پزشکی از کدام کشور است که شهریه آن خیلی کم باشد

  2. نوروز جاویدی گفت:

    با چه قدر هزینه می توان دندان پزشکی بدون کنکور در پردیس ثبت نام کرد. با تشکر.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه نمیتوان در این زمینه قیمت دقیقی را بیان کرد.

  3. ترنم گفت:

    با سلام.امکان تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در ایران وجود داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق آخرین قانون مرتبط با شرایط انتقالی دانشجویان از خارج به داخل ، امکان انتقال دانشجویان به پردیس ها وجود ندارد اما امکان اخذ پذیرش از کشورهای خارجی و ادامه تحصیل در آن ها وجود خواهد داشت.

  4. سینا گفت:

    برای دندانپزشکی بدون کنکور فقط میتونیم انتقالی از خارج بگیریم؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله با توجه به قانون جدید انتقال دانشجویان خارج به داخل ، ظرفیت پذیرش دندانپزشکی بدون کنکور در دانشگاه های داخل کشور وجود ندارد. البته به نظر می رسد که این قانون موقتی است و باید منتظر آخرین اخبار در این زمینه باشیم.

  5. ناشناس گفت:

    یه باره بگید دندانپزشکی بدون کنکور نداریم دیگه کی اخه از خارج پذیرش میگیره

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مطابق آخرین اخبار در زمینه قانون انتقالی دانشجویان خارج به داخل، دندانپزشکی بدون کنکور در حال حاضر نداریم! اما به نظر می رسد که در آینده داشته باشیم! باید منتظر آخرین اخبار در زمینه دندانپزشکی بدون کنکور باشیم.

  6. نکیسا گفت:

    هر دانشگاهی شهریه دندانپزشکی بدون کنکور رو برای خودش اعلام میکنه یا قیمت ها یکسان هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، شهریه دندانپزشکی بدون کنکور تا حدودی بستگی به سطح دانشگاه دارد.

  7. علی گفت:

    سلام برای دندان پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور باید 72 واحد بخوانیم یا 36 واحد ؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، آخرین تعداد واحد ها برای دندانپزشکی بدون کنکور 36 واحد در نظر گرفته شده بود ولی با توجه به قانون ورود به کشور دانشجویان خارجی که به نظر موقتی می رسد، این امکان وجود نخواهد داشت.

  8. پزشک گفت:

    سلام.
    دندانپزشکی بدون کنکور؟؟؟مگه میشه؟مگه داریم؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، بله دندانپزشکی بدون کنکور داشتیم و انشالله در آینده خواهیم داشت.

  9. amir گفت:

    سلام ايا داخل كشور هم رشته ى دندان پزشكى بدون كنكور هست كه پولى باشه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ بله برای دندانپزشکی بدون کنکور می توانید از طریق پردیس های خودگردان اقدام کنید. اما باید منتظر اخبار پذیرش این پردیس ها در سال جدید باشید.

  10. رضا باغبانی گفت:

    باسلام. شرمنده من در تمام دانشگاه ها و پردیس های کشور جستجو کردم و هیچ جا بدون کنکور برای رشته دندانپزشکی دانشجو نمیگیرد. میشه لطف کنید بگویید کدام پردیس در رشته دندانپزشکی بدون کنکور دانشجو میگیرد؟ پیشاپیش از پاسخ صحیح شما سپاسگزاری میکنم. سپاس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ مطابق آخرین قانون در سال 98 امکان ادامه تحصیل دندانپزشکی بدون کنکور در پردیس ها وجود ندارد.

  11. فاطمه اسدى گفت:

    با سلام
    من ايرانى هستم و٤٢ سال دارم و ٢ سال پيش فارغ التحصيل كارشناسى دندانپزشكى از دانشگاه خصوصى از مصر با معدل ١٧ ، گذرنامه ديگه هم از كشور مصر دارم.
    ميخواهم براى كارشناسى ارشد داخل ايران اقدام كنم… آيا شما ميتوانيد به من در اين مورد كمك كنيد

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ در ایران دندانپزشکی بصورت دکتری عمومی است و امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *