آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته کاردانی

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته آزاد
همان طور که می دانید انتخاب رشته به عنوان آخرین گام در فرایند وارد شدن افراد و دانش آموزان به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی است. در حقیقت، نتیجه تلاش و زحمات چندین ساله یک داوطلب بستگی مستقیمی به انتخاب رشته ای منطقی و صحیح دارد. در نتیجه به خرج دادن دقت و توجه به نکات اساسی در زمان انتخاب رشته از اهمیتی اساسی برخوردار است. شما دوستان گرامی می توانید این نکات اساسی و مهم را در دفترچه انتخاب رشته مطالعه بفرمایید.
دانشگاه آزاد اسلامی همواره به عنوان شناخته شده ترین و بهترین دانشگاه ها در ایران هر ساله افراد بسیاری را به عنوان دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی جذب و پذیرش می کنند. در این مقاله، به بحث در مورد دفترچه انتخاب رشته آزاد می پردازیم.


زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

با توجه به اطلاعات به دست آمده در اینجا قصد داریم زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته آزاد را در مقاطع مختلف خدمتتان عنوان کنیم. باید به عرض برسانیم که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی جهت اشخاص ورودی مهر ماه به طور معمول در ماه مرداد و برای افرادی که تمایل دارند سال تحصیلی خود را از بهمن ماه آغاز نمایند در ماه آذر از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی قابل دانلود و استفاده است. اما در مورد تاریخ انتشار دفترچه انتخاب رشته دوره کارشناسی دانشگاه آزاد باید اشاره کنیم که این دفترچه معمولاً بین سه تا چهار روز پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته سراسری در سایت دانشگاه آزاد قابل مشاهده است.
به بیان دیگر، باید در ماه مرداد در انتظار انتشار این دفترچه بود. مقطع دیگر کارشناسی ارشد است که دفترچه انتخاب رشته آن در مرداد ماه از طریق سایت دانشگاه آزاد اسلامی در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. اما این زمان در مورد مقطع دکتری متفاوت است. به دلیل برگزاری کنکور دکتری دانشگاه آزاد در ماه فروردین باید در نیمه اول اردیبهشت در انتظار انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 بود.
داوطلبانی که قصد دارند برای پرستاری اقدام کنند اما از کنکور دادن واهمه دارند میتوانند از طریق پرستاری بدون کنکور وارد دانشگاه شوند.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کاردانی و کارشناسی آزاد

همان گونه که گفته شد انجام انتخاب رشته و ثبت نام در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو گروه پزشکی و غیر پزشکی برای افراد و متقاضیان محترم میسر است. از جمله مندرجات دفترچه انتخاب رشته کاردانی و کارشناسی آزاد می توان به شرایط اختصاصی، شرایط عمومی، بیمه دانشجویی، مقررات و ضوابط صندوق رفاه، قوانین نظام وظیفه آقایان، سهمیه های در نظر گرفته شده برای دانشجویان از جمله سهمیه ایثارگری و سهمیه بسیج فعال اشاره کرد.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد

در میان مهم ترین موارد مندرج در دفترچه ارشد دانشگاه آزاد می توان از شرایط و ضوابطی مشخص و تعیین شده برای پذیرش دانشجو و انتخاب رشته، سهمیه هایی جهت متقاضیان، نحوه انتخاب رشته اینترنتی، توضیحاتی پیرامون شهریه پرداختی برای تحصیل در این مقطع و لیست رشته ها و شهرهای دانشگاهی بر طبق دسته بندی خاصی نام برد. اگر شما بخواهید که در مقطع ارشد دیگر کنکور ندهید و به راحتی وارد شوید باید بدانید که معدل تحصیلی شما باید بالا باشد تا بتوانید از طریق کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد دانشگاه شوید.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد

دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد موراد زیادی را در خود جای داده است و تمامی نکات ضروری در رابطه با این انتخاب رشته در آن قید شده است. به عنوان مثال، شما می توانید نحوه و شرایط ثبت نام در دکتری تخصصی بدون کنکور، سهمیه های ایثارگران و رزمندگان، نام تمامی کد رشته ها، پذیرش اتباع خارجی در مقطع دکتری، سهمیه در نظر گرفته شده برای مربیان، شیوه انتخاب رشته اینترنتی و ذکر نکات ضروری پیرامون آن، کد استان ها و همین طور شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی را در این دفترچه مطالعه بفرمایید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *