مدیریت ورزشی

ارشد مدیریت ورزش





ارشد مدیریت ورزش در ایران

وقتی به هنر ورزش و تربیت بدنی نگاه می کنیم به یک تشکیلات گسترده پیچیده می رسیم. و این امر نیاز به داشتن مدیران ماهر و کارآماد در این حوزه نشان می دهد. داشتن مدیران ماهر و حرفه ای علاوه بر این که یک ویژگی ذاتی است یک مهارت و علم نیز هست. و این موضوع باعث پدید آمدن رشته ارشد مدیریت ورزش شده است. ارشد مدیریت ورزش به سازماندهی، برنامه ریزی و نظارت بر ورزش و تربیت بدنی می پردازد و علاوه بر آن که نقش مهمی در ارتقاء کیفیت حرفه ای این مجموعه دارد بر جامعه نیز اثر گذار است. این اثر گذاری بر جامعه و بر به ماهیت ورزش بر می گیرد. ورزش تنها علم و حرفه ای است که دامنه نفوذ آن به تمام رده های سنی و تمامی افراد جامعه می رسد.

کارشناسی ارشد مدیریت ورزش

بیایید نگاهی تخصصی به کارشناسی ارشد مدیریت ورزش در ایران بیندازیم. این رشته یکی از رشته های مجموعه علوم ورزشی است و دارای شش گرایش است. ایجاد گرایش در ارشد مدیریت ورزش این امکان را ایجاد می کند تا افراد و فارغ التحصیلان این رشته نگاه تخصصی تری بر حوزه مدیریت خود داشته باشند. همچنین وجود گرایش های ارشد مدیریت ورزش نشان دهنده گستردگی و پیچیدگی و عمق نفوذ این حرفه نیز هست. گرایش های ارشد مدیریت ورزشی در ایران در جدول زیر آمده است.

مدیریت بازاریابی در ورزش

مدیریت اماکن وتأسیسات ورزشی

مدیریت رسانه های ورزشی

مدیریت اوقات فراغت ورزش های تفریحی

مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی

مدیریت رویدادهای ورزشی

 

تمامی گرایش های ارشد مدیریت ورزشی در یک کد ضریب قرار گرفته اند و ضریب دروس امتحانی برای همه آن ها یکسان است. اگر در  انتخاب یکی از گرایش های ارشد مدیریت ورزشی نیاز به مشاوره دارید به شما پیشنهاد میکنیم با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید تا شما را برای انتخاب بهترین گرایش راهنمایی کنند.

مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی

در میان گرایش های ارشد مدیریت ورزشی، گرایش مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی به نسبت پرطرفدارتر است. این گرایش دارای یک نقش راهبردی در مدیریت ورزشی است و افرادی که در این گرایش تحصیل کرده اند می توانند ریاست هیأت های ورزشی استان ها را بر عهده بگیرند و یا خدمات مشاوره ای به سازمان های ورزشی ارائه دهند. پذیرفته شدگان ارشد مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی در دوران تحصیل خود با اصول و مبانی مدیریت، تحلیل آماری ورزش، مدیریت عملکرد در سازمان های ورزشی، برنامه های استراتژیک، منابع انسانی در ورزش، مدیریت مالی، اداری و بازاریابی و روابط عمومی وبین المللی ورزشی آشنا می شوند.

ارشد مدیریت ورزشی پیام نور

یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجو در ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه پیام نور است. دانشگاه پیام نور زیر مجموعه دانشگاه های سراسری است و تحصیل در آن نیازمند پرداخت شهریه است. اما خبر خوب این است که دانشگاه پیام نور در چندین گرایش ارشد مدیریت ورزشی دانشجو می پذیرد، و شما میتوانید در ارشد مدیریت ورزشی پیام نور  به تحصیل بپردازید. از جمله این گرایش ها می توان به مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی، مدیریت اوقات فراغت و رویدادهای ورزشی اشاره کرد. پیشنهاد میکنم مقاله گرایش های ارشد مدیریت ورزشی را نیز مطالعه نمایید.

اگر انتخاب یک گرایش از میان گرایش های ارشد مدیریت ورزش برای شما کاری دشوار باشد به این منظور می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید. شما می توانید ثبت نام و انتخاب رشرته ارشد مدیریت ورزشی خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.


0 دیدگاه در “ارشد مدیریت ورزش

  1. ورزشکار گفت:

    سلام. ببخشید با ارشد مدیریت ورزش می شه استاد دانشگاه شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از رشته ها حتی با مدرک دکتری، امکان استاد دانشگاه شدن وجود ندارد. اما بستگی به ظرفیت جذب، استان و نوع دانشگاه، احتمال جذب متفاوت خواهد بود. می توانید شانس خود را برای جذب اساتید دانشگاه، در دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *