تکمیل ظرفیت آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

به جرات می توان گفت که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین موسسات آموزش عالی، مراکز دانشگاهی بسیاری را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داده است. این موسسه آموزش عالی معتبر توانسته است با پیشرفت های قابل توجه خود در طی چند سال اخیر، جای خود را در جامعه و بالاخص جوانان باز کند. مسلماً با احتمال پر نشدن ظرفیت تعدادی از رشته های دانشگاهی این دانشگاه، برگزاری دوره تکمیل ظرفیت جهت رساندن تعداد دانشجویان به حد نصاب مورد نظر، پیش بینی می شود و بدین صورت بسیاری به آرزوی خود یعنی ادامه تحصیل در دانشگاه ها می رسند.

همان گونه که اطلاع دارید، تعداد زیادی از رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به شکل بدون آزمون دانشجو جذب کرده و ورود به آن ها منوط به شرکت در آزمون سراسری دانشگاه آزاد نیست. فقط رشته های گروه پیراپزشکی و پزشکی از این امر مستثنی بوده و جهت ورود به آن ها نیاز به شرکت در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی است.

در این مقاله، به بحث در مورد دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به تمامی اطلاعات لازم و مورد نیاز خود در ارتباط با دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد دست پیدا کنید.

 

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

همانند سال های گذشته، پیش بینی می شود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد در اواسط ماه مهر انتشار می یابد. پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد توسط سایت دانشگاه آزاد، لینک دانلود زیر فعال خواهد شد و شما میتوانید دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد را دریافت کنید.

مندرجات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد

اگر قصد شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دارید، در ابتدا بایستی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به دقت خوانده و بعد از در نظر گرفتن شرایط مالی و همچنین فاصله محل سکونت تا دانشگاه مورد قبولی ،دست به انتخاب 20 کد رشته بزنید. البته توجه به ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و علاقه شما به رشته مورد نظر نیز ضروری است.

در این قسمت، به بررسی برخی از مندرجات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد می پردازیم:

  • هر کدام از داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 20 کد رشته محل را از میان تمامی رشته های درج شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد را داشته و مطابق علاقه خود می توانند دست به گزینش آن ها بزنند.
  • حتی در صورت پذیرش و قبولی در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی باز هم امکان شرکت و ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را دارید. باید اشاره کنیم که این مسئله ارتباطی با پذیرش در دوره های روزانه پیام نور، غیرانتفاعی و شبانه ندارد و در صورت نارضایتی از رشته و دانشگاه محل قبولی در تکمیل ظرفیت مشکلی برای ثبت نامتان در یکی از دانشگاه وجود ندارد.
  • به هیچ وجه نیازی به رعایت ترتیب در زمان انتخاب کد رشته ها در زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد نبوده و می توانید فقط بر طبق علایق خود رشته ها را انتخاب کنید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه مندرجات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. در ضمن شما می توانید انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود را نیز به مشاوران حرفه ای آیدانیتو بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *