تکمیل ظرفیت آزاد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد





 

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

همان گونه که مطلع هستید همواره دوره تکمیل ظرفیت برای افراد پذیرفته نشده در رشته و دانشگاه مورد نظرشان بسیار امیدوار کننده بوده و چه بسیار کسانی که به وسیله این فرصت طلایی به آرزوی خود رسیده اند. یکی از دانشگاه های اجرا کننده این طرح دانشگاه آزاد اسلامی بوده که هر ساله این فرصت را در اختیار شرکت کنندگان در طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد قرار می دهد. لازم به ذکر است که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه آزاد اجرا شده و محدودیتی در هیچ یک وجود ندارد. در این مقاله، مبحث انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را مطرح کرده و توضیحات ضروری را در مورد هر یک از مقاطع ذکر شده در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد خدمتتان عنوان می کنیم. البته انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تنها برای گروه پیراپزشکی و پزشکی اجرا شده و مابقی رشته ها شامل این موضوع نمی شوند.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

همانطور که در جریان هستید کنکور دانشگاه آزاد از اسفند ماه 96 حذف شده و دیگر آزمونی برای ورود به مقطع کاردانی و کارشناسی این دانشگاه وجود ندارد. اما مرحله تکمیل ظرفیت همچنان برای این دو مقطع و البته برای گروه پیراپزشکی و پزشکی بین داوطلبان به اجرا در آمده و افراد بدون هیچ دغدغه ای می توانند ثبت نام خود در این مرحله را انجام دهند.

اگر از قبولی در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد نا امید شدید، نگران نباشید چرا که به طور معمول تا چند روز پس از اعلام نتایج نهایی ثبت نام در دانشگاه آزاد، دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ( در هر دو  مقطع کاردانی و کارشناسی) در دسترس شما قرار می گیرد.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

تمامی داوطلبان با قصد شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد باید توجه خود را به این نکته مهم مبذول دارند که با پذیرش در مرحله قبلی انتخاب رشته و همین طور قبولی در دومین مرحله یعنی تکمیل ظرفیت، امکان تحصیل و ورود به دانشگاه با توجه به پذیرش اولیه را ندارد. پس تمام دقت خود را در جهت انتخاب رشته معقول، منطقی و به دور از هر گونه خطایی به کار گیرید. تمامی شما دوستان می دانید که ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی آزاد در سایت مربوط به این دانشگاه صورت گرفته و با انتخاب 20 کد رشته می توانید معقولانه ترین انتخاب را داشته باشید.

شرایط انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که چه در زمان دومین مرحله کنکور پیراپزشکی و پزشکی انتخاب رشته کرده باشید چه خیر، در هر حال هیچ مانعی بر سر راه شما برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد وجود ندارد. البته حتی اگر انتخاب رشته هم انجام داده و ثبت نام حضوری را نیز در دانشگاه انجام نداده اید، باز هم این امکان در اختیارتان قرار داده می شود. در این میان تنها دو نکته اهمیت دارد: یکی شرکت و حضور پیدا کردن در سر جلسه کنکور رشته های پزشکی و پیراپزشکی و دیگری انتشار یافتن کارنامه ای مخصوص به خود شما در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، که همواره باید مد نظر قرار گیرند.

قوانین انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی

از جمله مهم ترین موارد در زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ، گزینش کلیه رشته ها مطابق علاقه شما بوده و هرگز نباید بر طبق شانس قبولی خود دست به انتخاب رشته بزنید. بدین ترتیب داشتن شانس قبولی در انتخاب های اول، معنایی نداشته و تنها بایستی علاقه خود به مراکز دانشگاهی و رشته ها را مد نظر قرار دهید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت پزشکی آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد دارید می توانید با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین شما می توانید انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد خود را به مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو بسپارید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *