مشاوره تحصیلی, منتخب تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی

دریافت کد سوابق تحصیلی






دریافت کد سوابق تحصیلی

همان گونه که در جریان هستید معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی و یا به عبارت دقیق تر و بهتر سوابق تحصیلی دانش آموز اثری مثبت در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها دارد. از این رو هر یک از داوطلبان باید نمرات دقیق خود در امتحانات پیش دانشگاهی و امتحانات نهایی دیپلم خود را در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور بگذارد. برای این امر و به جای این که هر داوطلب معدل و نمره های خود را در فرم ثبت نام کنکور به شکل دستی وارد نماید سامانه ای به نام سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سایت دیپ کد ایجاد گردیده است که هر یک از داوطلبان با درج اطلاعات شخصی خود در آن به کدی دست پیدا می کنند که هر یک از داوطلبان با درج اطلاعات شخصی خود در آن به کدی دست پیدا می کنند که این کد بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز است. این کد به نام کد سوابق تحصیلی نامیده می شود. توجه داشته باشید که دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم مختص افرادی است که دیپلم خود را در یکی از رشته های انسانی، تجربی و ریاضی از سال 1384 به بعد دریافت کرده اند. از طرف دیگر دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نیز تنها به افرادی اختصاص دارد که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد اخذ کرده اند. در نتیجه، در صورتی که دیپلم شما در رشته های کاردانش و یا فنی حرفه ای است و یا دیپلم نظام قدیم دارید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارید. علاوه بر این، در صورتی که مدرک پیش دانشگاهی خود را پیش از سال 91 دریافت کرده اید و یا قصد استفاده از مدرک کاردانی خود را به جای مدرک پیش دانشگاهی دارید هیچ نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نخواهید داشت در این مقاله به بحث در رابطه با دریافت کد سوابق تحصیلی برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با دریافت کد سوابق تحصیلی به دست آورید.

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی برای افراد شرکت کننده در کنکور سراسری 98 تا قبل از زمان برگزاری آزمون سراسری بود. اما این مدت برای افراد شرکت کننده در دوره های بدون آزمون با توجه به زمان باقی مانده برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه ها همچنان ادامه دارد.

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی به این صورت است که هر دانش آموز جهت دریافت کد سوابق تحصیلی باید به سایت اینترنتی وزارت آموزش و پرورش به نشانی dipcodemedu.ir مراجعه کند. سپس با وارد کردن اطلاعات فردی خود شامل تاریخ تولد، کد منطقه، شماره دانش آموزی و مشخص کردن پایه تحصیلی نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی اقدامات لازم را انجام دهند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر در رابطه با نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی 98 در دیپلم و پیش دانشگاهی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

دسترسی به کد دانش آموزی جهت دریافت کد سوابق تحصیلی 98

داشتن کد دانش آموزی از جمله ملزومات دریافت کد سوابق تحصیلی است. کد دانش آموزی بیانگر اطلاعات فردی هر یک از دانش آموزان در آموزش و پرورش است که در کارنامه هر دانش آموزی درج می گردد. برای مشاهده کد دانش آموزی فقط کافیست نگاهی به کارنامه های مقطع دبیرستان خود بیندازید.

دسترسی به کد منطقه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی

کد منطقه بیانگر منطقه ای است که هر دانش آموزی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را از آنجا دریافت کرده است در نتیجه، کد منطقه دیپلم به معنی کد منطقه ای است که شما داوطلب عزیز دو سال اول مقطع متوسطه دوم خود را در آنجا سپری کرده اید و کد منطقه پیش دانشگاهی به معنای کد منطقه ای است که شما سال چهارم یا پیش دانشگاهی خودتان را در آنجا گذرانده اید. برای دسترسی به کد منطقه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات کامل تری در رابطه با نحوه دریافت کد منطقه جهت دریافت کد سوابق تحصیلی 98 با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی دریافت کد سوابق تحصیلی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه دریافت کد سوابق تحصیلی ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *