آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد
انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد

درصد قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد پرداخته ایم. برای تحصیل در رشته دندانپزشکی رقابت تحصیل در دانشگاه آزاد بسیار زیاد است. از این رو به داوطلبان توصیه می کنیم با مطالعه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد از جزئیات رتبه قبولی و دروس دندانپزشکی در دانشگاه آزاد مطلع شوید، سطح علمی داوطلبان هر سال افزایش پیدا میکند و بنابراین تراز علمی قابل قبول دانشگاه آزاد نیز افزایش پیدا میکند به همین دلیل داوطلبان عزیز که قصد شرکت در دانشگاه آزاد را دارند باید تراز دروس خود را بالاتر از تراز قابل قبول سال گذشته ببرند.

رشته دندانپزشکی

رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در بین داوطلبان گروه علوم تجربی است که رقابت زیادی در بین داوطلبان در دانشگاه سراسری و آزاد وجود دارد. در ادامه جدول اطلاعات دندانپزشکی را مشاهده کنید:
نام رشتهدندانپزشکی
گروه آزمایشیعلوم تجربی
زیرگروه1
مقطعدکتری
نوع گزینشکشوری

پذیرش در دانشگاه آزاد

نحوه ی پذیرش در دانشگاه آزاد با سایر دانشگاه ها متفاوت است. در دانشگاه آزاد رتبه در مناطق مختلف بی معنی است. به این دلیل که سهمیه عادی به جای سهمیه مناطق وجود دارد. داوطلبان می توانند از سهمیه های مختلفی مانند سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهداء، سهمیه بسیج فعال و … استفاده کنند. اما به این نکته توجه کنید که تنها می توانید از یک سهمیه در کنکور استفاده کنید. به عنوان مثال داوطلبانی که سهمیه بسیج فعال دارند، در صورتی که حکم های آن ها در مجموع بیش از 100 امتیاز باشد، 10 درصد به تراز او افزوده خواهد شد.
دانشگاه آزاد علاوه بر ظرفیتی که ارائه می کند، ظرفیت مازاد هم دارد که شهریه ی بالاتری را دریافت می کنند. داوطلبانی که از پس شهریه این نوع دانشگاه بر می آیند، در صورتی که رتبه های ضعیف تری را کسب کرده اند، می توانند شانس خود را امتحان کنند (در صورتی که ظرفیت مازاد ارائه شود).
ضریب دروس تخصصی
نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3

 

ضریب دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف3
زبان های خارجی2

 

دروس اختصاصی رشته دندانپزشکی عبارتند از:

 

ردیفدروس اختصاصی
1آسیب شناسی دهان و فک و صورت
2آسیب شناسی دهان و فک و صورت 1 و 2 نظری
3آسیب شناسی دهان و فک و صورت 1 و 2 عملی
4آشنایی با وسایل و تجهیزات دندانپزشکی و نگهداری از آنها
5اخلاق پزشکی
6آناتومی دندان نظری
7آناتومی دندان عملی
8بیماری های داخلی 1 و 2
9بیماری های روانی
10بیولوژی دهان
11تغذیه و نقش آن در بهداشت دهان و دندانپزشکی پیشگیری
12جنین و بافت شناسی دهان و دندان و فک نظری
13جنین و بافت شناسی دهان و دندان  و فک عملی
14روش تحقیق در علوم پزشکی
15زبان تخصصی 1 و 2
16فارماکولوژی
17کنترل عفونت در دندانپزشکی
18گوش و حلق و بینی نظری
19مواد دندانی 1 و 2
20و ….

رتبه های قبولی دندانپزشکی

نام دانشگاهمحدوده قبولی رتبه (کشوری)
واحد شیراز4500-6000
واحد دندانپزشکی – تهران3100-5300
واحد دندانپزشکی – ظرفیت خودگردان5000-6100
واحد تبریز4995-5800

برای آگاهی از رتبه های قبولی دندانپزشکی سال های گذشته با مشاوران ایدانیتو تماس بگیرید.

حداقل درصد دروس دندانپزشکی

درسمحدوده درصد
ریاضی40-50
زیست شناسی30-60
فیزیک35-60
شیمی25-50

اگر درصدهای لازم را کسب نکنید، ممکن است قبول شوید؟

بسیاری از داوطلبان معمولا پس از آنالیز کارنامه و رتبه دچار سردرگمی و ناامیدی می شوند و معتقدند که در هیچ دانشگاه و رشته ای پذیرفته نخواهند شد. اما اگر شما نیز حس مشابهی دارید، نگران نباشید زیرا شرایط کنکور در هر سال با سال گذشته متفاوت است و قبولی شما بستگی به پارامترهای بسیاری خواهد داشت. ضمن اینکه از سال 97 تا کنکور امکان تحصیل در رشته های بدون کنکور وابسته به وزارت بهداشت در پردیس های خودگردان وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله دندانپزشکی بدون کنکور بزنید.
پیشنهاد می کنیم برای آنالیز  کارنامه و تخمین رتبه  با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی دانشگاه آزاد

اگر قبول نشوید آیا باید به خدمت سربازی بروید؟

مطابق قوانین نظام وظیفه، هر فرد مذکری که به سن هجده سالگی رسیده باشد و هیچ معافیتی در رفتن به سربازی نداشته باشد، بایستی کوله بار خود را برای اعزام ببندد. اما اگر قصد ادامه تحصیل دارید، سازمان نظام وظیفه زمانی را برای شما در نظر می گیرد. البته پیشنهاد ما این است که کار امروز را به فردا نیاندازید و اگر به رشته ای علاقه دارید و امسال در کنکور قبول نمی شوید، روش های دیگر ادامه تحصیل مانند تحصیل بدون کنکور را امتحان کنید. اما قبل از هر اقدامی توصیه می کنیم برای آگاهی از وضعیت نظام وظیفه خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از وظعیت نظام وظیفه خود با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تلاش خود را کرده اید اما قبول نمی شوید!؟

تمام تلاش خود را برای قبولی در کنکور به کار برده اید اما در حال حاضر امکان قبولی برایتان وجود ندارد. اینکه غضه ندارد. خوشبختانه در بازه ی زمانی از تاریخ زندگی می کنیم که روش های متنوعی برای ادامه تحصیل در رشته دلخواهمان وجود دارد که یکی از بهترین این روش ها، تحصیل بدون کنکور است. پیشنهاد ما این است که اگر در کنکور قبول نمی شوید از رویاهای هود دست نکشید و تحصیل بدون کنکور را امتحان کنید.
شما راه های بسیاری برای دستیابی به رویاهایتان دارید، پس اگر در یک راه ناکام ماندید، از رویاهایتان دست نکشید، روش های دیگر را امتحان کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از هر اقدامی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

فرصت استثنائی تحصیل در خارج از کشور را از دست ندهید!

تحصیل در خارج از کشور یکی از طلایی ترین فرصت ها برای ادامه تحصیل در رشته ی دلخواهمان است. رشته دندانپزشکی رشته ای پرطرفدار با بازار کار بسیار خوب در سراسر دنیا است. از آنجا که دانشگاه های بسیار مطرحی در  رشته دندانپزشکی دانشجو می پذیرند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رتبه بندی دانشگاه ها، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت، شهریه و هزینه زندگی و … با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
تحصیل در خارج از کشور یک فرصت استثنائی است. برای آگاهی از کلیه شرایط، هزینه ها، لیست بهترین دانشگاه ها و هر آنچه باید در راه تحصیل در خارج از کشور بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم بعد از مطالعه حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد به مقاله شرایط ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور مراجعه کنید تا از راه های دیگر تحصیل در رشته دندانپزشکی مطلع باشید.

سوالات متداول :

1- آخرین رتبه قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد چقدر است؟

با توجه به اینکه در دانشگاه آزاد تراز بیشتر از رتبه مد نظر قرار می گیرد بهتر است ضمن اینکه تراز بررسی شود، منظور از اینکه کدام دانشگاه آزاد مد نظر است هم بیان شود به همین منظور پیشنهاد می کنیم در این زمینه با مشاوران مرکز تماس بگیرید.

2- برای قبولی در رشته دندانپزشکی دانشگاه آزاد باید هر درس را چقدر بزنیم ؟

در این مورد ضمن اینکه باید مشخص شود که منظور کدام واحد دانشگاه آزاد است باید نوع سهمیه داوطلب هم بیان گردد.

3- چرا لازم است آخرین رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم ؟

بررسی کارنامه و رتبه قبولی داوطلبان سال های گذشته این امکان را فراهم می کند تا بتوانند به صورت دقیق تر انتخاب رشته نمایند و مابین انتخاب های واقع گرایانه، بدبینانه و خوش بینانه تناسب مناسبی را برقرار کنند.

2 دیدگاه در “حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی دندانپزشکی آزاد

  1. ناشناس گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *