آیدانیتو > دانشگاه های انگلستان
مهاجرت به انگلیس

دانشگاه های انگلستان






دانشگاه های انگلستان

اگر شما هم جزء افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارید، باید بدانید که یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها را در ذهن خود قرار دادید. زیرا بدین گونه علاوه بر برخورداری از مزیت تحصیل در قاره اروپا می توانید در بهترین و با کیفیت ترین دانشگاه ها نیز ادامه تحصیل دهید. با توجه به گستردگی و متعدد بودن شمار دانشگاه های برتر در انگلستان، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به موضوع دانشگاه های انگلستان برای شما دوستان گرامی بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا آشنایی کامل و جامعی را در رابطه با دانشگاه های انگلستان بدست آورید.

دانشگاه کمبریج انگلستان (Cambridge University )

دانشگاه کمبریج به عنوان یکی از بهترین و شناخته شده ترین دانشگاه های انگلستان ، جایگاه سوم را از نظر سابقه فعالیت در میان سایر دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. این دانشگاه برتر در جنوب شهر لندن و در شهر کمبریج انگلستان خودنمایی می کند. وجود چندین کالج و 9 کلکسیون و موزه، کمبریج را به یکی از بهترین ها در دنیا تبدیل کرده و بازدید از این موزه ها هر ساله برای عموم مردم امکان پذیر است. این دانشگاه، در مجموع از شش مدرسه پزشکی بالینی، علوم زیستی، علوم فیزیکی و فناوری، علوم انسانی و علوم اجتماعی و مدرسه هنر و علوم انسانی تشکیل شده است. دانشگاه کمبریج به جهت سطح علمی رتبه اول را در جهان دارد.

دانشگاه آکسفورد انگلستان (Oxford University)

دانشگاه آکسفورد رتبه پنجم را از بین دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده و از نظر آکادمیک نیز مقام چهارم را در دنیا دارد. جالب است بدانید که دانشگاه آکسفورد از نظر تعداد دانشجویان رتبه هفتم را در جهان کسب کرده است. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان در دنیا مطرح بوده و در حدود یک سوم از افراد مشغول به تحصیل در آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. اکثر قریب به اتفاق دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیلان مدارس دولتی هستند.

دانشگاه منچستر انگلستان(University of Manchester)

دانشگاه منچستر به عنوان یکی از برترین دانشگاه شناخته شده در انگلستان در سال 2004 میلادی احداث گردید. این دانشگاه مشهور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه بریتانیا و از جمله مؤلفه های مهم شهر منچستر در انگلیس شناخته می شود. جالب است بدانید که دانشگاه منچستر در حدود 8000 دانشجوی بین المللی را در خود جای داده و در نظر گرفتن تسهیلات ویژه ای برای این قبیل دانشجویان موجب جذب هر چه بیشتر افراد به مهارت به انگلیس و تحصیل در این دانشگاه می شود.

دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان (University of Southampton)

طبق گزارش منتشر شده در محله تایمز، دانشگاه ساوتهمپتون انگلستان از نظر میزان رضایت دانشجویان بین المللی، رتبه هفتم را در میان دانشگاه های بریتانیا به خود اختصاص داده است. باید متذکر شویم که در حدود 5000 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند.

دانشگاه امپریال کالج لندن (Imperial college London)

دانشگاه امپریال کالج لندن با نام کالج سلطنتی لندن نیز در میان اهالی انگلیس مشهور بوده و از جمله معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در حیطه علم مهندسی، اقتصاد و پزشکی به شمار می رود. دانشکده پزشکی این دانشگاه در میان دانشگاه های انگلیس از جهت تعداد اعضای هیئت علمی و همین طور تعداد دانشجویان در رده بالایی قرار دارد.

دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم انگلستان

به طور طبیعی هر فرد پیش از اقدام به تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلستان باید اطلاعات لازم را در مورد آن مؤسسه آموزش عالی کسب نماید. از جمله این موارد می توان به قرار گرفتن آن دانشگاه در لیست دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم اشاره کرد. در این بخش از مطلب مربوط به دانشگاه های انگلیس بر آنیم تا شما را با لیست دانشگاه های انگلیس مورد تأیید وزارت علوم آشنا کنیم. لیست شماری از دانشگاه ها در زیر آورده شده است. جهت اطلاع از لیست کامل دانشگاه های انگلیس می توانید با مشاوران حرفه ای اخد بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

اسامی برخی از دانشگاه های انگلستان

Lancaster University

King’s College London

London Business School

Swansea University

Liverpool School of Tropical Medicine

Queen Mary

London City University

Queen’s University Belfast

London School of Economics and Political Science

Royal Holloway

London School of Hygiene and Tropical Medicine

The University of Manchester

Loughborough Univesity

The University of Nottingham

Birkbeck College, University of London

The University of Sheffield

Heriot-watt University

The University of Warwick

Cardiff University

School of Oriental and African Studies

Cranfield University

University of the Arts London

Durham University

University of York

Imperial College London

University of Kent

Goldsmiths University of London

University of Essex

University of Salford

University of Stirling

Keele University

The Institute of Cancer Research

Royal College of Arts

Royal Northern College of Music

Royal Veterinary College

Royal College of Music

University of Dundee

University of Edinburgh

University of Exeter

University of Glasgow

University of Leeds

University of Leicester

University of Liverpool

University of Oxford

University of Reading

Newcastle University

University College London

University of Aberdeen

University of Bath

University of Birmingham

University of Bradford

University of Bristol

University of Cambridge

University of Southampton

University of St. Andrews

University of Surrey

University of Sussex

 

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دانشگاه های انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله اقامت دائم انگلستان بعد از تحصیل بزنید.

اگر سوالی در زمینه دانشگاه های انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *