مهاجرت به انگلیس

تحصیل در انگلستان






تحصیل در انگلستان

کشور انگلیس، بعد از آمریکا به عنوان دومین مقصد مورد قبول و شناخته شده دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل به شمار می رود. علت این موضوع، کیفیت بالای دانشگاه های موجود در انگلستان، امکان یافتن شغلی دلخواه و مناسب در این کشور و گرفتن بورسیه تحصیلی جهت تحصیل در دوره های بالاتر تحصیلی در دانشگاه های معتبر و برتر این کشور است. به عبارت دیگر، با تحصیل و مهاجرت در انگلستان می توانید آینده ای درخشان را برای خود رقم بزنید. این کشور با در اختیار گذاشتن تسهیلاتی خاص برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها و همین طور دانشجویان، زمینه اخذ اقامت دائم را فراهم کرده است. در این مقاله، بحث جالب تحصیل در انگلستان را برای شما دوستان مطرح می کنیم. پس با ما همراه باشید تا به تمامی اطلاعات ضروری در رابطه با تحصیل در انگلستان دست پیدا کنید.

 تحصیل در کالج های انگلستان

امکان تحصیل علاقه مندان و دانشجویان در بهترین و معتبرترین مدارس دولتی و خصوصی انگلستان وجود دارد. کشور انگلستان جهت رفاه دانش آموزان و از بین بردن دغدغه های والدین در زمینه تربیت و رشد فرزندانشان در کشوری خارجی، شرایط خاص و ویژه ای همچون تهیه غذاهای حلال و اسلامی، امکان اقامت دانش آموزان در خوابگاه ها و اقامتگاه ها و سایر امکانات دیگر را برای آن ها فراهم کرده است. باید خاطر نشان کنیم که پس از دوران کالج، امکان ادامه تحصیل دانش آموزان در بهترین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی این کشور وجود دارد. حتی افراد پس از اتمام دوران کالج به راحتی می توانند برای گرفتن اقامت دائم در کشور انگلیس اقدامات لازم را انجام دهند. به عبارت دیگر هر فرد پس از طی 4 سال می تواند به شهروند کشور انگلستان تبدیل گردد. حتی امکان ملحق شدن خانواده دانش آموز نیز به وی وجود دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان

موضوعی که لازم است در ابتدای شروع این قسمت به آن اشاره کنیم این است که تحصیل در مقطع کارشناسی انگلستان بر خلاف سایر کشور ها معمولاً سه سال به طول می انجامد. البته در برخی از رشته ها تا 4 سال نیز زمان می برد. از آن جایی که پس از اتمام دوران کارشناسی در انگلستان، امکان ورود به دوره یک تا 2 ساله کارشناسی ارشد و پذیرش در آن برای دانشجویان امکان پذیر است، افراد بسیاری تمایل به تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی را دارند. البته هر فرد جهت اخذ پذیرش برای تحصیل در دوره کارشناسی انگلیس باید مدرک آیلتس با نمره 5.5 تا 6 را داشته باشد. هیچ یک از داوطلبان ادامه تحصیل در انگلستان در دوره کارشناسی رشته های مختلف تحصیلی، اجازه بردن همراه را با خود به این کشور ندارند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان

ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلستان به دو شکل Course و Research برای دانشجویان مهیا بوده و بازه زمانی آن بین یک تا دو سال است. باید بگوییم که در طی دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های انگلستان، دانشجویان موظف به ارائه سخنرانی و سمینارهای متعددی بوده و از طریق پایان نامه و برگزاری آزمون از آن ها ارزیابی به عمل می آید.

تحصیل در مقطع دکتری انگلستان

دقیقاً بر خلاف نظام آموزشی سایر کشورها شاهد دوره 2/5 تا 3 ساله دکتری در دانشگاه های انگلستان هستیم. اما پیش از اقدام به تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری فرد باید مدرک IELTS ( با نمره حداقل 6.5 ) را چه در ایران و چه در انگلیس اخذ نماید. البته افرادی که تاکنون Proposal ننوشته اند، باید پیش از ورود به مقطع دکتری دوره شش ماهه Pre-Phd را بگذرانند تا به تجربه خوبی در زمینه مقاله نویسی دست یابند. تحصیل در انگلستان و در دوره دکتری با یافتن بهترین موقعیت کاری برای افراد امکانپذیر است.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تحصیل در انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ویزای تحصیلی انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه تحصیل در انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *