آیدانیتو > خیانت و طلاق | آیا طلاق بهترین تصمیم ممکن برای خیانت دیده ها است ؟
خیانت, طلاق

خیانت و طلاق | آیا طلاق بهترین تصمیم ممکن برای خیانت دیده ها است ؟

خیانت و طلاق و تاثیر آن بر خانواده

خیانت و طلاق

خیانت و طلاق موضوعی است که امروزه بسیار شنیده می شود. وقتی تصمیم به ازدواج می گیریم در واقع انتخاب کرده ایم که یک همسفر همیشگی داشته باشیم و باقی مسیر زندگی مان را در کنار او طی کنیم. به همین دلیل پیمان زناشویی می بندیم و متعهد می شویم که وفادار بمانیم. اما متأسفانه همه ما دیده و شنیده ایم که زنان و مردانی به همسرشان خیانت می کنند و زندگی مشترک را به خطر می اندازند.

نمی توان منکر آسیب شدید خیانت شد. وقتی کسی خیانت می کند، در واقع اعتماد همسرش را به خودش نابود می کند و ترمیم رابطه ای که رو به نابودی است به هیچ عنوان کار ساده ای نیست. اما آیا همیشه میان خیانت و طلاق رابطه ای وجود دارد؟ آیا به هیچ عنوان نمی توان خیانت را بخشید و رابطه را نجات داد؟ خیانت فقط یک صدمه شدید است یا مرگی قطعی؟ آیا طلاق بعد از خیانت یک اصل است؟

 

اگر چه آمار طلاق هایی که به علت خیانت اتفاق می افتند بالا است. اما نمی توان گفت که الزاماً هر خیانتی به طلاق ختم می شود. برای مطالعه درباره موضوع خیانت همسران میتوانید به مقاله های ما سر بزنید. و همچنین برای حکم خیانت زن به شوهر مقالات ما را دنبال کنید.

خیانت و طلاق و دلایل خیانت

خیانت دلایل متعددی دارد. اگر کسانی که قصد ازدواج دارند، در مورد خیانت و ریشه های آن اطلاعات کسب کنند، می توانند تا حد زیادی از بی وفایی خود و همسرشان پیشگیری کنند. همه ما می دانیم که پیشگیری بهتر از درمان است. موارد زیر از جمله شایع ترین دلایل خیانت هستند:

  • مشکلات جنسی
  • ازدواج اجباری
  • طلاق عاطفی
  • کمبود صمیمیت
  • مشکلات رابطه ای
  • تنوع طلبی
  • کمبود احترام
  • ملال و یکنواخت شدن زندگی
  • عدم تفاهم
  • خشونت خانگی

همسرانی که در مورد ریشه های خیانت اطلاعات کافی دارند، با استفاده از راهکارهایی از وقوع آن جلوگیری می کنند و روانشناسی بعد از خیانت و مشاوره گرفتن از مناسب ترین گزینه ها هست. به عنوان مثال همیشه مراقب کیفیت و کمیت رابطه جنسی هستند، قبل از این که یک مشکل تبدیل به بحران شود در مورد آن صحبت و حل و فصلش می کنند، از ملال آور شدن زندگی مشترک جلوگیری می کنند و با انجام فعالیت ها و تفریحات دو نفره، هیجان زندگی را حفظ می کنند و…برای دریافت مشاوره خانواده و استفاده از مطالب به مقاله ما سر بزنید.

به طور کلی می توان گفت که یادگیری مهارت های زندگی نقش غیر قابل انکاری در پیشگیری از خیانت دارد.

خیانت و طلاق و راه های پیشگیری از آن

خیانت و طلاق و مشکلات بعد از خیانت

چه بخواهیم و چه نخواهیم خیانت اتفاق می افتد. حتی اگر آگاه ترین و با مهارت ترین فرد باشیم و به نظر برسد که زندگی مشترکمان یک زندگی ایده آل است. اما در مواجهه با خیانت چه باید کرد؟

بعضی از همسران هیچ تردیدی ندارند که میان خیانت و طلاق یک رابطه مستقیم وجود دارد اما واقعیت این است که بخشش خیانت ممکن است و حتی در مواردی دیده شده که بعد از بخشش خیانت، سلامت زندگی مشترک افزایش پیدا کرده.

البته باید به این نکته توجه کرد که اگر همسر خیانت کار از بی وفایی اش پشیمان نباشد، یا وارد یک رابطه فرازناشویی عمیق و جدی شده باشد، بخشیدن او بی معنی است. بخشش زمانی اتفاق می افتد که همسر خیانت کار عمیقاً خواستار ترمیم رابطه باشد.آیا مردان بعد از خیانت پشیمان میشوند سوال بزرگ همه زنان و همسران هست، ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد هم سوال مبهم و مهمی هست که در زندگی افراد رقم میخورد.

اگر به تازگی مورد خیانت قرار گرفته اید، تمام تلاش خود را برای کنترل خشم و عصبانیت به کار بگیرید و بی گدار به آب نزنید. به خودتان فرصت بدهید و بعد از این که کمی آرام گرفتید، حتماً برای تصمیم گیری در مورد آینده رابطه از خدمات رواشناختی و مشاوره ای استفاده کنید.

اگر قرار بر بخشش خیانت است، بهترین حالت این است که در این فرایند تنها نباشید و به خودتان فرصت زیادی بدهید. زخم های ناشی از خیانت فقط در دراز مدت بخشیده می شوند. نشانه های پشیمانی بعد از خیانت هم از موارد مهم در این موضوع میباشد. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ” آیا جواب خیانت، خیانت است ” بزنید.

مشاوره خیانت

وقتی کسی با تجربه تلخ خیانت مواجه می شود، بهترین کار این است که تنها نماند. تنهایی می تواند منجر به واکنش های ناسالمی مثل تلافی، آسیب رساندن به همسر خیانت کار و حتی آسیب زدن به خود شود. گاهی اوقات با اینکه یکی از همسران خیانت کرده است، هنوز می توان زندگی مشترک را نجات داد. اما فرد با هیجانی عمل کردن همه چیز را نابود می کند.
مشاوره خیانت به قربانیان خیانت کمک می کند تا در مواجهه با خیانت تصمیم های معقول و منطقی ای بگیرند و بی گدار به آب نزنند.چگونه خیانت را فراموش کنیم مسایل ذهنی بسیاری از افراد میباشد که میتوانید به مقالات برای این موضوع سر بزنید.

مشاوره تلفنی خیانت در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاورین متخصص و با تجربه آیدانیتو می توانند در زمینه علل خیانت، روش های پیشگیری از خیانت، بهترین راهکارهای مواجهه با خیانت جنسی یا عاطفی ، بخشش خیانت و…به مخاطبان خدمات مشاوره ای بدهند.

در این مقاله به موضوع خیانت و طلاق پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله بخشش خیانت را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت و طلاق ، می توانید با مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *