آیدانیتو > حذف آزمون تیزهوشان
آزمون تیزهوشان

حذف آزمون تیزهوشان

حذف آزمون تیزهوشان

چند سالی است خبر حذف آزمون تیزهوشان پایه نهم به گوش می رسد، در سال 95 بخشنامه ای جهت حذف آزمون تیزهوشان نهم به دهم به مدارس ابلاغ شد که بر اساس این بخشنامه، دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد های درخشان که معدل کل سالانه ی آنها در یکی از پایه های هشتم یا هفتم 17 و بالاتر از آن بود و در پایه ی دیگر (هفتم یا هشتم) بین 16 تا 19.99 بود. در صورت تصویب شورای مدرسه محل تحصیل خود می توانستند بدون شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان، ثبت نام بدون آزمون تیزهوشان را انجام دهند و به ادامه تحصیل خود در پایه دهم این مدارس بپردازند.
اما رؤسای انجمن اولیا و مربیان مدارس به این بخشنامه به دلیل ناعادلانه بودن آن متعرض شدند. به این جهت که دانش آموزان مدارس عادی و نمونه دولتی شانسی برای ورود به مدارس تیزهوشان نداشتند. از این رو این بخشنامه عملی نشد. در این مقاله به بررسی جزئیات اخبار حذف آزمون تیزهوشان پرداخته ایم. شما برای اطلاع از زمان اعلام نتایج تیزهوشان میتوانید با مشاورین آیدانیتو تماس حاصل نمائید.

جزئیات اخبار حذف آزمون تیزهوشان

در این قسمت جزئیات اخبار حذف آزمون تیزهوشان در سال 96 را بررسی می کنیم. رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرد حذف آزمون تیزهوشان یا تجمیع چند آزمون با یکدیگر طرح کارایی نیست و نیاز به مطالعه همه جانبه دارد، ایشان اضافه کردند تیزهوشی یک اتفاق نادر است و قرار نیست همه افراد جامعه تیزهوش باشند و باید هر کسی سر جای خودش قرار گیرد و برای رخ دادن این اتفاق در حال حاضر راهی جز برگزاری آزمون وجود ندارد.
خانم فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اظهار کردند باید تبعات ناشی از هر برنامه ای را به صورت دقیق بررسی کرد، تصمیمات مدیریتی، تصمیمات بسیار گرانقیمتی هستند. زیرا یک نسل را متأثر می کنند و چه بسا تصمیم برای حذف یک آزمون منشأ اتفاقات بزرگ غیر قابل پیش بینی شود.
ایشان افزودند، مدارس تیزهوشان نیاز جامعه بوده و وجود آنها الزامی است. اما افزایش این مدارس به این معنا نیست که تعداد تیزهوشان جامعه دو برابر شده است. بلکه تعداد مدارس زیاد شده است و بیشتر دانش آموزان سخت کوش در مدارس تیزهوشان جذب می شوند تا تیزهوشان. از سوی دیگر حذف آزمون تیزهوشان، به کیفیت مدارس آسیب بیشتری می زند. راه حل این مشکل، توسعه هوشهای چندگانه است. اما هم اکنون بر هوش ریاضی و تحصیلی متمرکز شده ایم. مقاله ثبت نام کتاب درسی را مطالعه کنید تا تمامی اطلاعات لازم را در این باره بدانید.

زمان دقیق حذف آزمون تیزهوشان

با توجه به اخباری که اعلام شد، زمان دقیق حذف آزمون تیزهوشان مشخص نشده است و بعید به نظر می رسد که آزمون تیزهوشان حذف شود و اینگونه به نظر می رسد که به جای حذف مدارس تیزهوشان روند جذب آزمون تیزهوشان تغییر کند و یا تعداد مدارس تیزهوشان کاهش یابد. به محض اعلام خبر جدید در مورد حذف آزمون تیزهوشان در این مقاله قرار خواهیم داد. جهت دریافت اخبار جدید پی گیر مطالب این مقاله باشید.
در این مقاله به بررسی خبر حذف آزمون تیزهوشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله آزمون تیزهوشان 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه حذف آزمون تیزهوشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *