انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98


حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98

میکروبیولوژی رشته‌ی مورد علاقه‌ی تعداد زیادی از کنکوری‌های رشته تجربی است. این داوطلبان علاقه‌مند به میکروبیولوژی، حالا بعد از فراغت از کنکور و در روزها و هفته‌هایی که منتظر اعلام نتایج اولیه و کارنامه و رتبه‌ی کنکورشان هستند، گوشه چشمی هم به اطلاعات قبولی‌های سال‌‌های قبل در رشته یا رشته‌های موردعلاقه‌شان دارند، از جمله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98 . در این مطلب در کنار بررسی چند کارنامه که آخرین رتبه‌های قبولی در این رشته در دوره‌ی روزانه بودند، تأثیر معدل در قبولی، ضرایب دروس تخصصی زیر گروه میکروبیولوژی در گروه آزمایشی تجربی را هم بررسی می‌کنیم.

معرفی کلی رشته‌ی میکروبیولوژی سراسری 98

میکروبیولوژی از مجموعه رشته‌های علوم پایه است و  تحصیل در این رشته برای کسانی مناسب است که به رشته‌های تحقیق و پژوهش‌محور و کار در آزمایشگاه علاقه دارند. پس، اگر قصد دارید این رشته را انتخاب کنید به این نکته دقت کنید. در واقع حوزه‌ی فعالیت پژوهشی یک متخصص میکروبیولوژی یا همان میکروبیولوژیست گسترده است و بخش‌های پژوهشی و کنترل کیفیت بهداشت تا کشاورزی و نفت را در برمی‌گیرد اما محور کارش بررسی میکروارگانیسم‌ها(قارچ، باکتری، ویروس، جلبک و…) با هدف شناخت راه‌های استفاده از آنها و یا دفع مضرات‌شان است.

رشته میکروبیولوژی در گروه آزمایشی تجربی در کدام زیر گروه قرار دارد؟

میکروبیولوژی زیر مجموعه زبست‌شناسی سلولی و مولکولی است. زیست‌شناسی سلولی و مولکولی در زیر گروه یک گروه آزمایشی تجربی قرار دارد. در این زیرگروه در آزمون تخصصی، ضریبِ زیست‌شناسی چهار، شیمی سه، فیزیک و ریاضی دو و زمین‌شناسی صفر است.

آیا معدل شما در دبیرستان در قبولی رشته میکروبیولوژی تأثیر دارد؟

بله، معدل به طور کلی در نتیجه‌ی کنکور شرکت‌کنندگان در آزمون هر پنج گروه آزمایشی موثر است. در اطلاعیه‌ی سازمان سنجش که درباره‌ی میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال 97 است، می‌خوانیم که اگر سال 84 و بعد از آن دیپلم گرفته‌اید، معدل کتبی دروسی که به صورت نهایی امتحان داده‌اید 25% در کنکور تأثیر دارد. اگر سال 91 و بعد از آن پیش‌دانشگاهی را گذرانده‌اید، معدل کتبی درس‌های دوره‌ی پیش‌دانشگاهی که امتحان نهایی داشته‌اند، 5% در نتیجه کنکور نقش دارد. اما با این وجود جای نگرانی نیست چون تأثیر معدل به صورت مثبت محاسبه می‌شود یعنی اگر معدل شما باعث بالا رفتن نمره کل نهایی‌تان در هر زیرگروه ِگروه آزمایشی که در آزمون آن شرکت کرده‌اید شود، در آن زیرگروه لحاظ می‌شود ولی اگر معدل نمره کل نهایی در هرزیرگروه را پایین بیاورد، لحاظ نمی‌شود و به جای آن نمره کل آزمون شما در آن زیرگروه برایتان در نظرگرفته می‌شود. معدل هیچ نقش و تأثیری در انتخاب رشته ندارد و فقط در رتبه شما در کارنامه اولیه موثر است.

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98

این بخش از مطلب حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98 ، چند نمونه از کارنامه‌های آخرین رتبه‌های قبولی در هر منطقه را بررسی می‌کنیم و حداقل درصدهای لازم برای قبولی در این رشته را شرح می‌دهیم.

برای قبولی در رشته میکروبیولوژی در کنکور سراسری 98 حداقل درصدهای شما باید چقدر باشد؟

براساس آمارها و اطلاعات قبولی‌های سال گذشته می‌توان گفت برای قبولی در رشته میکروبیولوژی روزانه سراسری باید میانگین کسب‌شده‌ی شما، در کمترین حالت، در آزمون عمومی 35% و در آزمون اختصاصی 10% باشد. البته با توجه به تغییرات سالانه‌ی کنکور و ظرفیت دانشگاه‌های ارائه دهنده‌ی این رشته این میانگین‌ها قطعی نیستند و فقط نسبت‌ به قبولی در این رشته به شما چشم‌انداز می‌دهند. نمونه‌ی کارنامه‌ی آخرین رتبه‌ قبولی در نوبت روزانه را در جدول ببینید:
ادبیاتعربیدین و زندگیانگلیسیزیست‌شناسیریاضیشیمیفیزیکرتبه در منطقهرتبه‌کشوریشهردانشگاه‌
43332832258623630982286مراغهمراغه
  اگر مایلید در رشته میکروبیولوژی تحصیل کنید، به جز مقاله‌ی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98 ، خواندن مقاله‌های کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری میکروبیولوژی 97 و انتخاب رشته کنکور تجربی هم به کارتان خواهد آمد و نکته‌های مهمی در این زمینه در اختیارتان خواهند گذاشت.
برای کسب آگاهی از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی سراسری 98، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *