برنامه ریزی رشته زبان

جمع ‌بندی کنکور زبان 98

جمع ‌بندی کنکور زبان 98


جمع ‌بندی کنکور زبان 98

زمانی که تنها چند هفته بیشتر به کنکور نمانده و این قطار رفته رفته به ایستگاه آخر نزدیک می‌شود دقیقاٌ زمان جمع‌بندی است. دغدغه‌ داوطلبان کنکور گروه‌های آزمایشی مختلف و از جمله گروه آزمایشی زبان‌های خارجی چه آنهایی که خوب مطالعه کرده‌اند و چه آنها که کمتر برای آمادگی کنکور وقت گذشته‌اند، در این هفته‌های پایانی این است که براساس شیوه‌های صحیح جمع‌بندی کنکور زبان 98 نتیجه‌ بهتر به دست بیاورند. جمع‌بندی در عین اینکه آخرین مرحله‌ مطالعه برای کنکور است، مرحله‌ای تعیین‌کننده هم محسوب می‌شود. داوطلبانی بوده اند که حتی با وجود این که در طول سال تحصیلی به طور جدی مطالعه نکرده بودند، اما با استفاده از روش‌های اصولی جمع بندی توانستند نتایج قابل قبولی به دست بیاورند. با در نظر گرفتن اهمیت جمع بندی در کنکور، بحث بررسی نکته‌های کاربردی و مهم درباره‌ جمع بندی کنکور زبان 98 را پیش می کشیم. لیستی از رشته های بدون کنکور را در اختیارتان قرار داده ایم تا با اطلاعات بیشتری تصمیم بگیرید.

چرا جمع‌بندی مهم است؟

جمع‌بندی که براساس شیوه‌های صحیح انجام شده باشد به شما کمک می‌کند در مدت زمان کوتاه به مطالب مهم موردنظرتان تسلط پیدا کنید. نکات منفی و اشکالاتی که می‌توانند تأثیری بسیار نامطلوب در نتیجه‌ نهایی داشته باشند را شناسایی و رفع کرده و اعتماد به نفس‌تان را برای شرکت در آزمون اصلی کنکور بالا ببرید. شناخت کافی نسبت به نقاط ضعف و قوت و تسلط به موضوعات می‌تواند استرس و نگرانی را هم کاهش دهد و آرامش را به شما هدیه دهد.

معرفی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی  

در ابتدا و پیش از گفتن نکات مهمی که در جمع‌بندی کنکور زبان 98 لازم است داوطلبان عزیز به آنها توجه کنند،  زیرگروه‌ها و ضرایب درس‌ها در هر یک از زیرگروه‌ها را باهم مرور کنیم. چرا که این موارد در نحوه‌ برنامه‌ریزی برای مطالعه در دوره‌ جمع ‌بندی کنکور اهمیت زیادی دارند. 

زیرگروه زبان‌وادبیات‌فارسیزبان عربیفرهنگ و معارف اسلامی زبان خارجی زبان تخصصی
زیرگروه142324
زیرگروه242324
زیرگروه342324
زیرگروه44234
 

بهترین زمان شروع جمع ‌بندی

تشخص این زمان در وهله‌ی اول به خودتان بستگی دارد. چون شما بیشتر از هر کس دیگر به برنامه‌ مطالعه و میزان فشردگی این برنامه و روندی که در ماه‌های گذشته طی کرده‌اید، آگاهی دارید. اما بهتر است سه هفته مانده به کنکور را به جمع‌بندی اختصاص دهید. دو روز مانده به کنکور را به بررسی سرفصل‌های کتاب‌ها و خلاصه‌هایی که تهیه‌ کرده‌اید اختصاص دهید تا اطمینان حاصل کنید به تمام سرفصل‌ها و موضوعات تسلط کافی دارید.

شیوه‌های جمع‌ بندی کنکور زبان 98

در آخرین هفته‌های باقی مانده تا آزمون اصلی کنکور، داوطلبان در سه دسته قرار می‌گیرند. دسته‌ اول کسانی هستند که مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند اما در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند. دسته‌یدوم مباحث را خوانده‌اند و در آزمون‌ها شرکت نکرده‌اند و دسته‌ سوم هم مباحث را خوانده و مرور کرده‌اند و در آزمون‌ها هم شرکت کرده‌اند. داوطلبان دسته‌ سوم باز هم به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول از خوانده‌هایشان فیش‌های خلاصه‌نویسی تهیه کرده‌اند و دسته‌ دوم که فیش خلاصه‌نویسی ندارند. اگر جزء داوطلبانی هستید که فیش‌های خلاصه‌نویسی دارید، برای دوران جمع‌بندی کارتان راحت‌ تر از سایرین است. اما اگر خلاصه‌نویسی نکرده‌اید بهترین شیوه‌ جمع‌بندی برای شما  که در دوره جمع‌بندی بارها و بارها تست‌ بزنید، نتایج تست‌ها را تحلیل کنید، نکات مثبت و منفی را یادداشت کنید و از نتایج تحلیل تست‌ها خلاصه‌ تهیه کنید. در مرحله تست‌زنی به ضرایب موارد امتحانی در زیرگروه مورد نظر توجه کنید. مطابق بودجه‌بندی زمان مطالعه در دوره‌ جمع‌بندی کنکور زبان 98 وقت بیشتر را برای عناوینی صرف کنید که در زیرگروه مورد نظر شما بیشترین ضریب را دارند.

 نقش آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور در جمع بندی

در سه هفته‌ پایانی مطالعه‌ کنکور که به جمع‌بندی اختصاص داده‌اید، باید در سه یا چهار آزمون‌ شبیه‌ساز کنکور مؤسسات برگزار کننده کنکورهای آزمایشی شرکت کنید و یا با استفاده از کتاب تست کنکور سال‌های قبل در منزل و در فضایی مشابه کنکور، برای خودتان آزمون جامع برگزار کنید. هر هفته تمام دروس را با توجه به نکاتی که قبلا گفتیم مرور کنید و در پایان هفته در آزمون جامع شرکت کنید. شیوه‌ اصولی مطالعه در این مرحله این است که ساعت‌های مطالعه در هفته را به تعداد درس‌ها تقسیم کنید. عدد به دست آمده تعداد ساعت‌هایی است که در هفته که باید به مطالعه هر درس اختصاص دهید. پس از آزمون نکات مثبت و منفی را یادداشت  کنید. مثلا ممکن است ببینید که در خواندن سؤالات حساسیت زیادی به خرج می‌دهید که باعث می‌شود وقت زیادی از دست بدهید. بر این نکته تمرکز کنید و سعی کنید در تست‌زنی و آزمون‌های بعدی با استفاده از تکنیک‌های زمان‌بندی این ضعف را بهبود ببخشید. یک لیست از بی‌دقتی‌ های خودتان هم داشته باشید و سعی کنید در هر آزمون آنها را اصلاح کنید.

نکات مهم در جمع بندی کنکور زبان 98

در دوره‌ جمع بندی کنکور زبان 98 برای اینکه بهتر و مفیدتر از زمان محدود باقی مانده تا کنکور استفاده کنید، بهتر است این نکات را به خاطر داشته باشید.
  1. از مطالعه‌ی سرفصل‌های تازه خودداری کنید. این کار فقط  استرس شما را افزایش می دهد. بیشتر وقت در این دوره را به تست زنی و نکته‌ برداری اختصاص دهید.
  2. اولویت مطالعه و مرور با مباحث و سرفصل‌ هایی است که در بودجه‌بندی سوألات اهمیت بیشتری دارند.
  3. در این دوره بر افزایش مهارت تست‌ زنی و زمان‌ بندی متمرکز شوید.
  4. اگر از آن دسته داوطلبانی هستید که در یک سال گذشته به میزان کم مطالعه کرده‌اید و تسلطی بر مباحث ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در دورهی جمع‌بندی با استفاده از بودجه‌بندی سؤالات بر مباحثی متمرکز شوید که بیشترین سهم را در تعداد سوالات آزمون اصلی دارند.
در نهایت پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته کنکور زبان بزنید.
اگر در زمینه جمع ‌بندی کنکور زبان 98 سوالی برایتان مطرح است با مشاوران و کارشناسان آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *