آیدانیتو > ثبت نام مدارس فرهنگ 99
معرفی مدارس خاص

ثبت نام مدارس فرهنگ 99

ثبت نام مدارس فرهنگ 

مدارس فرهنگ مخصوص دانش‌آموزان علاقمند به تحصیل در رشته‌ی علوم انسانی هستند. این مدارس هر سال برای برای جذب دانش‌آموزان پایه‌ی نهم مستعد به تحصیل در رشته‌ی ادبیات و علوم انسانی آزمون برگزار می‌کند. در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با زمان، شیوه و زمان برگزاری آزمون و نیز شرایط ثبت‌ نام مدارس فرهنگ 99 اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

زمان ثبت نام آزمون ورودی

زمان ثبت نام  مدارس فرهنگ در شهرهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در سال 97 در استان اصفهان از 5 فروردین آغاز شده و تا 1 اردیبهشت 97 ادامه داشت. در استان کرمان زمان ثبت‌نام آزمون مدارس فرهنگ از 15 تا 30‌ام اردیبهشت و در استان تهران از 10 اردیبهشت آغاز  و تا 31 اردیبهشت ادامه یافت.

شیوه ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس فرهنگ

برای ثبت نام مدارس فرهنگ ابتدا باید در آزمون ورودی شرکت کنید. شیوه‌ی ثبت نام در آزمون ورودی بسته به شهری که در آن اقامت دارید کمی متفاوت است.

ثبت نام مدارس فرهنگ تهران 

برای ثبت نام مدارس فرهنگ تهران با در دست داشتن دو قطعه عکس جدید مات 4*3 و اصل و کپی کارنامه ترم اول سال تحصیلی 99-98و فیش واریزی به مبلغ 150000 ریال به نام تمرکز وجوه اختصاصی آموزش و پرورش شهر تهران باید به دبیرستان فرهنگ مورد تقاضا مراجعه کنید و ثبت‌نام را آنجا انجام دهید.

ثبت نام مدارس فرهنگ اصفهان 

برای ثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ استان اصفهان باید به سایت Sanjesh.isfedu.ir  مراجعه کنید. توجه کنید که فایل عکس اسکن شده داوطلب برای بارگذاری در سایت باید در ابعاد 300*200 پیکسل و با فرمت jpg  باشد.

ثبت نام مدارس فرهنگ کرمان 

برای ثبت نام آزمون ورودی مدارس فرهنگ استان کرمان باید به وب سایت سنجش آموزش و پرورش کرمان به آدرس Sanjesh.kermanedu.ir  مراجعه کنید. فایل عکس موردنظر برای بارگذاری در سایت باید 4*3 باشد و در سال جاری گرفته شده باشد.

زمان آزمون ورودی مدارس فرهنگ

آزمون ورودی مدارس فرهنگ تهران  اواخر خردادماه برگزار خواهد شد. داوطلبان برای گرفتن کارت ورود به جلسه بایستی چند روز قبل از آزمون به دبیرستان فرهنگ محل تقاضا مراجعه کنند. معمولا کارت ورود به جلسه یک هفته پیش از آزمون از طریق وب سایت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که پس از دریافت کارت و چاپ کردن آن برای مهر کردن آن باید به آموزشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند. داوطلبان برای مهر کردن کارت پس از چاپ کردن آن باید به مدرسه محل تحصیل مراجعه کنند.

مواد درسی، تعداد و ضریب سوالات آزمون

داوطلبان عزیز توجه کنند که سوالات آزمون ورودی چهار گزینه‌ای است و پاسخ غلط امتیاز منفی دارد. منابع آزمون ورودی مدارس فرهنگ تهران درس‌های پیام‌های آسمانی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، عربی، ریاضی و مطالعات اجتماعی پایه نهم است.
ردیفماده درسیتعداد سوالضریبزمان پاسخگوییمنابع طرح سوال
1پیام‌های آسمانی152      120 دقیقه    100% سوالات از کتاب‌های پایه نهم سال تحصیلی 98-96
2ادبیات فارسی204
3زبان انگلیسی204
4عربی152
5ریاضی203
6مطالعات اجتماعی203
جمع کل110
  منابع آزمون ورودی مدارس فرهنگ اصفهان درس‌های پیام‌های آسمانی، ادبیات فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه‌ی نهم است.
ردیفماده درسیتعداد سوالضریبزمان پاسخگوییمنابع طرح سوال
1پیام‌‌های آسمانی102      120 دقیقه    %100 سوالات از کتاب‌های پایه نهم سال تحصیلی 98-96
2ادبیات فارسی203
3عربی203
4مطالعات اجتماعی151
5زبان انگلیسی102
6علوم تجربی102
7ریاضی152
جمع کل                                 100
  منابع آزمون ورودی مدارس فرهنگ کرمان درس‌های پیام‌های آسمانی، ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، عربی، ریاضی و مطالعات اجتماعی پایه نهم است.
ردیفماده درسیتعداد سوالضریبزمان پاسخگوییمنابع طرح سوال
1پیام‌های آسمانی152      110 دقیقه    100% سوالات از کتاب‌های پایه نهم سال تحصیلی 98-96
2ادبیات فارسی203
3زبان انگلیسی103
4عربی202
5ریاضی102
6مطالعات اجتماعی152
جمع کل90

شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ 99

شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ 99،  با اندکی تفاوت در جزئیات، تقریبا همه جا یکسان است.

شهر تهران

برای ثبت نام مدارس فرهنگ 99 شهر تهران، دانش آموزان باید علاوه بر قبولی در آزمون ورودی، در امتحانات پایه نهم حداقل معدل کل 17 را کسب کرده باشند، در غیر اینصورت قبولی در آزمون ورودی منتفی است و اجازه ثبت نام در دبیرستان فرهنگ را ندارند. دانش‌آموزان داوطلب شرکت در آزمون ورودی، می‌توانند براساس هر منطقه و بدون محدودیت، یک دبیرستان را برای ثبت نام انتخاب کنند. در انتخاب هم دقت لازم را به عمل آورند چون جابه‌جایی در پایه دهم ممکن نیست .

شهر اصفهان

گزینش دانش‌آموزان در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان‌های فرهنگ شهر اصفهان براساس میانگین نمره آزمون ورودی و معدل کل پایه پنجم (50 % آزمون ورودی و 50% معدل کل پایه نهم) انجام می‌شود. ملاک ثبت نام مدارس فرهنگ 99 شهر اصفهان کسب حداقل معدل کل 18 در امتحانات پایه نهم است. در اصفهان هم دانش‌آموزانی که در یک دبیرستان فرهنگ پذیرفته شده‌اند به هیچ عنوان مجاز به جابه‌جایی و ثبت‌نام در سایر دبیرستان‌های فرهنگ نیستند. ثبت‌نام نهایی منوط به کسب شرایط در فرم هدایت تحصیلی و ضوابط دبیرستان‌های فرهنگ است.

شهر کرمان

شرایط ثبت نام مدارس فرهنگ شهر کرمان کسب حداقل معدل 17 در امتحانات پایه نهم و کسب حد نصاب علمی لازم در آزمون ورودی است. دانش‌آموزان فقط در دبیرستان فرهنگی که پذیرفته شده‌اند می‌توانند ثبت‌نام کنند و امکان جابه‌جایی وجود ندارد؛ پس داوطلبان عزیز در انتخاب مدرسه فرهنگ مورد علاقه‌شان دقت کنند. داوطلبان گرامی با مطالعه این مقاله و رعایت نکات مطرح شده در آن می‌توانند با اطمینان خاطر در آزمون ورودی ثبت نام مدارس فرهنگ 99 شرکت کنند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله نتایج مدارس فرهنگ 99 بزنید.

0 دیدگاه در “ثبت نام مدارس فرهنگ 99

  1. milad گفت:

    با گوشی بخوام ثبت نام کنم عکسمو چطور بزارم تو سایت

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ امکان ثبت نام با گوشی وجود ندارد.

  2. امیررضا گفت:

    سلام چگونه ثبت نام کنم لطفاراهنمایی کنید.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مدارس فرهنگ مختص رشته های علوم انسانی است و ثبت نام بصورت حضوری هست. البته بایستی در آزمون ورودی این مدارس پذیرفته شوید.

  3. نگار گفت:

    سلام من نمره معدلم ۱۷.۸۴شدم اگه در ازمون رتبه بیارم اجازه ثبت نام دارم یا نه و اینکه می خواستم بدونم هر ساله چند نفر در ازمون شرکت می کنند

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ اگر تراز قبولی مدرسه انتخابی را کسب کنید، میتوانید برای ثبت نام مدارس فرهنگ اقدام کنید.

  4. Yeganeh گفت:

    نتایج مدارس فرهنگ ۹۸ ۹۹ اصفهان کی میاد؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ نتایج مدارس فرهنگ احتمالا در دهه اول مرداد اعلام می شود.

  5. ابوالفضل مظفری گفت:

    سلام تاریخ اعلام نتایج امسال کی هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ برای مشاهده اعلام نتایج با مدرسه مورد نظرتان تماس بگیرید و یا به سایت مدارس فرهنگ مراجعه کنید.

  6. mariya گفت:

    سلام نتایج ازمون فرهنگ استان کرمان 98-99 کی میاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما می توانید برای مشاهده نتایج مدارس فرهنگ به سایت مدارس مراجعه کنید یا با مدارس تماس بگیرید.

  7. مهسا گفت:

    سلام سایت اعلام نتایج چی هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. شما برای مشاهده اعلام نتایج مدارس فرهنگ می توانید با توجه به مدرسه انتخاب شده به سایت این مدرسه مراجعه کنید و با شماره تماس ذکر شده در سایت جهت اطلاع از نتایج تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *