آیدانیتو > ثبت نام آزمون تیزهوشان 98
تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان، آزمون ورودی داوطلبان تحصیل در مدارس تیزهوشان و سمپاد می باشد. آزمون تیزهوشان برای دو مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار میشود. ثبت نام این آزمون در ماه های آخر سال 96 (اواخر بهمن و اوایل اسفند) صورت می گیرد. به یاد داشته باشید که در این آزمون کمتراز ده درصد داوطلبان ثبت نامی برای ادامه تحصیل در این مدارس پذیرفته میشوند پس به هر دلیلی داوطلب در آزمون تیزهوشان پذیرفته نشود، دلیلی بر بی استعدادی یا عدم توانایی وی نمی باشد. زمان اعلام نتایج تیزهوشان را مطالعه کنید.

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 طبق روال سالهای گذشته در اواخر بهمن و یااوایل اسفندماه آغاز می گردد که از طریق سامانه ی ثبت نام الکترونیکی hoosh.medu.ir برای پایه تحصیلی ششم به هفتم و سایت  azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم انجام می شود. لازم به ذکر است که آزمون تیزهوشان 98 در اردیبهشت ماه برگزار می شود و کارت ورود به جلسه، یک هفته قبل از برگزاری آزمون منتشر می گردد. پس از اعلام تاریخ دقیق برگزاری  ثبت آزمون تیزهوشان 98 ، تاریخ را متعاقباً اعلام می کنیم. دقت کنید، ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم همزمان انجام می شود.

نحوه ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

برای ثبت نام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، متقاضیان کافیست با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان مراجعه نمایند. این سامانه از سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان به آدرس hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم قابل دسترسی است. پس از ورود به سایت و بارگذاری کردن مدارک، هم چنین تکمیل فرم ثبت نام آزمون تیزهوشان ، ثبت نام آزمون تیزهوشان اینترنتی تکمیل شده و تنها کافیست در مهلت مقرر نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. از ثبت نام کتاب درسی غافل نشوید.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم تحصیلی است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، سایت hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم و سایت azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم تحصیلی است.

مدارک جهت ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان

مدارک ذکر شده برای ثبت نام داوطلبان، پایه هفتم و پایه دهم به شرح زیر می باشد:
1- فرم تکمیل شده ی تقاضانامه ی ثبت نام در آزمون
2- عکس اسکن شده ی داوطلب با شرایط زیر:
الف) عکس باید 3×4 یا 6×4 باشد و با فرمت JPG ذخیره شده باشد.
ب) فایل عکس باید 400×300 پیکسل یا 200x 300 پیکسل باشد.
ج) حجم فایل باید نهایتاً 70 کیلوبایت باشد.
د) عکس باید در سال جاری اخذ شده باشد و دارای زمینه ی سفید باشد.
ه) عکس باید بدون خط خوردگی و فاقد هر گونه اثر مهر یا منگنه باشد. ضمناً عکس داوطلبان دختر باید با رعایت حجاب اسلامی گرفته شده باشد.
3- واریز مبلغ ثبت نامی (حدود بیست هزار تومان) از طریق کارت های بانکی و به صورت اینترنتی.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان

شاید نام سمپاد به گوش شما نیز خورده باشد، اما اطلاعاتی در باره ی آن نداشته باشید. سمپاد یا سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سال 1366 توسط میرحسین موسوی پایه گذاری شد که طی 21 سال مراکز زیر مجموعه ی این سازمان در استان های مختلف پایه گذاری شدند. این مجموعه ها به نام مدارس تیزهوشان در سطح کشور شناخته می شوند که دانش آموزان این مدارس از میان شرکت کنندگان مستعد و تیزهوش آزمون ورودی تیزهوشان، پذیرفته می شوند. تا چند سال گذشته تنها رشته های ریاضی و تجربی در این مدارس ارائه می شوند. اما در چند سال اخیر به صورت محدود، دیگر رشته ها را نیز در بعضی از مراکز دایر کرده اند.
در این مقاله به بررسی ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تاریخ آزمون تیزهوشان 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

  1. علی اکبری گفت:

    سلام
    ثبت نام آزمون تیزهوشان ۹۸ امسال تاخیر داشته ؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ثبت نام آزمون تیزهوشان در سال های متفاوت، در زمان های مختلفی انجام پذیرفته است. به عنوان مثال ثبت نام تیزهوشان 96 در بهمن و ثبت نام آزمون تیزهوشان 97 در اردیبهشت ماه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *