آزمون تیزهوشان

آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

 تیزهوشان ششم به هفتم
مدارس تیزهوشان در ایران با هدف تفکیک دانش آموزان تیز هوش و دارای استعداد عالی کار خود را با قدرت هر چه تمام آغاز کرد. اولین فعالیت جدی این مدارس در سال 1355 هجری شمسی بود. عواملی همچون سطح کیفی بالای این قبیل مدارس، بالا بودن سطح دانش و آگاهی معلمان و البته سابقه بالای آن ها و همین طور وجود امکانات رفاهی و تحصیلی علاقه داوطلبان و دانش آموزان را به تحصیل در این مدارس روز به روز بیشتر از گذشته افزایش می دهد. آزمون تیزهوشان تا چندی پیش برای شناسایی دانش آموزان توانا و با استعداد زیاد در  دو پایه مختلف و متمایز ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می شد. علاوه بر این زمان اعلام نتایج تیزهوشان ششم به هفتم نیز به طور معمول در تیر ماه به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در این آزمون مهم می رسید.
 نتایج تیزهوشان ششم به هفتم معمولاً از طریق سایت مدارس استعدادهای درخشان در اختیار داوطلبان قرار می گرفت. اما در حال حاضر و با توجه به، به  گوش رسیدن زمزمه هایی درباره حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دیگر شاهد برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم نیستیم. اما علت این کار چه بوده و اکنون با حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پذیرش در این دوران به چه صورت انجام می پذیرد. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری در این رابطه می پردازیم.

 
علت حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم
بخشی از دلایل حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را می توان به کاهش فشار ناشی از آماده شدن جهت شرکت در این امتحان مهم و همین طور برنامه های آموزشی و درسی نسبت داد که در این قبیل مدارس آموزش داده می شوند. مباحثی که یادگیری آن ها چندان برای دانش آموز کاربردی نبود. آزمون تیزهوشان ششم به هفتم موجب ایجاد اثرات منفی و مخربی بر روحیه دانش آموزان می شد و از طرف دیگر هزینه های گزافی را نیز برای خانواده ها به همراه داشت. از این رو مقامات و مسئولین تصمیم جدی برای حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم گرفتند.
اگر سؤالی در رابطه با حذف آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و علت آن ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 
آیا جایگزینی برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم وجود دارد؟
در اینجا باید عرض کنیم که با توجه به تجهیزات انجام شده جایگزینی نیز از طرف مسئولین امر برای آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در نظر گرفته شده است. این جایگزین چیزی نیست به جز طرح شهاب که طرحی بسیاری مفید برای شناسایی و کشف دانش آموزان عالی و با ضریب هوشی بالا است. در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری درباره طرح شهاب برای شما دوستان می پردازیم.
طرح شهاب چیست؟
طرح شهاب به عنوان طرحی بسیار مناسب و جایگزین آزمون تیزهوشان ششم به هفتم مدارس شناخته شده است. این طرح از جمله راهکارهای بسیار مهم و مؤثر آموزش و پرورش کشور جهت هر چه بهتر شناخته شدن استعدادهای برتر در مدارس است. با اجرای طرح شهاب برای دانش آموزان شاهد درس خواندن آن ها در فضایی واقعی، خودداری از برچسب زنی و همین طور توجه به هوش و استعداد سرشار دانش آموزان در جایگاه یک رزق تعهد آور هستیم. برای کسب اطلاعات دقیق تر و کامل تر در رابطه با طرح شهاب و حتی ثبت نام کتاب درسی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما اطلاعات خوبی را درباره این موضوع در اختیار شما قرار می دهند. برای آشنایی با جزئیات این طرح با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
نحوه برگزاری طرح شهاب

نحوه اجرا و برگزاری طرح شهاب به این ترتیب است که معلم کلاس های چهارم تا ششم دوره ابتدایی علاوه بر تدریس درس های آموزشی در هر پایه اقدام به تکمیل فرم های شهاب مربوط به هر یک از دانش آموزان از آغاز سال تحصیلی می کند. هر معلم جهت انجام این کار طی دوره های خاص آموزش های لازم را دریافت می کند. به عنوان مثال از جمله اقداماتی که یک معلم پایه چهارم ابتدایی باید با توجه به این طرح در کلاس خود انجام دهد، بهره گیری از بازدیدهای علمی و روش هایی متنوع جهت آموزش دروس به دانش آموزان است. برای به دست آوردن اطلاعاتی کامل تر در رابطه با طرح جدید شهاب با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما می توانند به بهترین شکل شما را در این زمینه یاری نمایند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به آزمون تیزهوشان 98 زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در اختیار شما قرار دهند. پس در صورت لزوم با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *