بدون کنکور, تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی, تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نیمه دولتی ایران است و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دارد. دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال در هر نیمسال دانشجو می پذیرد و همچنین دارای مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی  نیز هست. در این مقاله می خواهیم شما را با تکمیل ظرفیت علمی کاربردی آشنا کنیم.

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی یکبار در سال بعد از پذیرش نیمسال اول در مهرماه انجام می شود. امکان ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته وجود دارد. از آنجایی که پذیرش در دانشگاه علمی کاربردی بر اساس معدل و سوابق تحصیلی است و هیچ آزمونی برگزار نمی شود، تکمیل ظرفیت علمی کاربردی کارشناسی و کاردانی نیز بدون درنظر گرفتن رتبه و آزمون صورت می گیرد. تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در تکمیل ظرفیت علمی کاربردی تهران با هدف پر کردن ظرفیت خالی مراکز آموزشی صورت می گیرد و تعداد پذیرفته شدگان این مرحله نیز بر همین اساس است. البته قوانین و شرایطی برای پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی وجود دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم.
به منظور اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت علمی کاربردی میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط پذیرش تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 

برای پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی برای هر دو مقطع باید شرایط زیر را داشته باشید: 1- اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول در قانون اساسی 2- عدم احراز عناد با جمهوری اسلامی ایران و عدم اعتیاد به مواد مخدر و فساد اخلاقی 3- برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی 4- عدم وجود منع برای تحصیل بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و نظام وظیفه 5- دارا بودن مدرک دیپلم برای داوطلبین دوره کاردانی و مدرک فوق دیپلم یا کاردانی برای داوطلبین دوره کارشناسی ناپیوسته در صورتی که شرایط فوق را دارید می توانید در مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی شرکت کنید. تمامی داوطلبین چه کسانی که در پذیرش مهرماه ثبت نام کرده اند و چه کسانی که در این مرحله ثبت نام نکرده اند، می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی شرکت کنند.

زمان تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 

تکمیل ظرفیت علمی کاربردی تنها برای پذیرش نیمسال اول وجود دارد و ورودی بهمن ماه فاقد مرحله تکمیل ظرفیت است. تکمیل ظرفیت علمی کاربردی نیمسال اول برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بعد از اعلام نتایج پذیرفته شدگان آغاز می شود. این زمان معمولاً در اواخر مهرماه است. مدت زمان پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی محدود است و بهتر است در روزهای نخست اقدام به ثبت نام کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ، به صورت حضوری انجام می شود و شما امکان ثبت نام تنها در یک مرکز و یک رشته را دارید و در صورت ثبت نام در مرکز ثبت نام شما باطل اعلام خواهد شد. برای ثبت نام ابتدا باید در زمان مقرر به سایت سنجش و یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی مشاهده کنید. لیست کد رشته محل هایی که در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش دارند، در سایت قرار گرفته است و می توانید با جستجوی رشته مورد نظر خود واحدهای ارایه دهنده آن را ببینید و یکی از واحدها را انتخاب کنید، وجه مورد نظر برای ثبت نام را پرداخت کنید و همراه با مدارک لازم مثل عکس، شناسنامه و کارت ملی مدرک دیپلم یا فوق دیپلم و در صورت شاغل بودن گواهی اشتغال به کار و … به مرکز موردنظرتان مراجعه و ثبت نام خود را کامل کنید. از آنجایی که ثبت نام به صورت حضوری است، شما در صورت خالی بودن ظرفیت توسط واحد مورد نظرتان، پذیرفته می شوید.

آیا هنوز هم تکمیل ظرفیت علمی کاربردی برگزار می شود؟

همان طور که در جریان هستید طی چند سال اخیر شاهد برگزاری طرح تکمیل ظرفیت برای بسیاری از دوره های تحصیلی نیستیم. به عبارت دیگر، طرح تکمیل ظرفیت برای دانشگاه علمی نیز از سال 96 تاکنون برگزار نمی شود.
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت علمی کاربردی، پیشنهاد میکنیم مقاله ظرفیت پذیرش بدون کنکور علمی کاربردی را نیز مطالعه کنید.

به منظور اطلاع از شرایط و نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت علمی کاربردی میتوانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

  1. نعمت شایگان گفت:

    سلام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ماه هم دانشجو میگیرد یا نه و میشه تلفتی ثبت نام کرد چطوری میتونم از دانشگاه ها خبر بگیرم..با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله پذیرش در بهمن ماه خواهد بود. برای ثبت نام باید ازطریق سایت سنجش اقدام کنید. پذیرش بر اساس معدل کل دیپلم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *