تردد مشمولان غایب

تردد مشمولان غایب

تردد مشمولان غایب

تردد مشمولان غایب مسئله ای است که دراین مقاله به آن خواهیم پرداخت. آن دسته از افرادی که مقیم کشورهای خارجی هستند برای کسب اطلاع از شرایط رفت و آمد به کشور و حتی شرایط خروج از کشور مشمولین غایب و … از شرایط رفت و آمد به کشور و حتی شرایط خروج از کشور مشمولان مقررات تردد مطلع شوید. در ادامه مقررات اقامت خارج از کشور را مشاهده خواهید کرد.

اقامت خارج از کشور

تنها افرادی که اقامت خارج از کشور دارند و از شرایطی که در ادامه گفته خواهد شد برخوردار باشند، می توانند در شمول مقررات تردد قرار گیرند. اما این شرایط شامل موارد زیر است:

  • برخورداری از سابقه 3 ساله پیوسته اقامت در زمان درخواست برای گرفتن مجوز تردد الزامی است.
  • اقامت در خارج از کشور کمتر از 9 ماه پیوسته و ناپیوسته نباشد. (توجه داشته باشید که هر 9 ماه اقامت در خارج و 3 ماه تردد به خارج کشور 1 سال محسوب می شود)

در ادامه مقاله تردد مشمولان غایب، شرایط و نکات تردد به داخل کشور را مشاهده خواهید کرد.

تردد مشمولان غایب خارج از کشور

  • کلیه مشمولان ایران مقیم کشورهای خارجی می بایست 3 سال سابقه اقامت در آن کشور را داشته باشند.
  • به ازای هر سال، مشمولان می توانند 2 بار در سال و در مجموع به مدت 3 ماه به داخل کشور تردد کنند.
  • مشمولان برای تردد نیاز به اجازه تردد خواهند داشت. به این منظور ابتدا باید به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کنید.
  • توجه داشته بااشید که آن دسته از افرادی که به منظور ادامه تحصیل از کشور خارج شده اند و دارای معافیت تحصیلی هستند در این قوانین جای نمی گیرند و می توانند به تسهیلات تردد دانش آموزی و یا دانشجویی استفاده کنند. فرزندان مشمولان مأمورین ثابت دولت در خارج از کشور که برای همراهی با والدین مجبوز خروج از سازمان وظیفه عمومی را دارند، هم در شمول این مصوبه نیستند و می توانند در طول مأموریت والدین مطابق قوانین و مجوز صادره تردد کنند.
  • مشمولین غایبی که بیش از 8 سال غیبت دارند، مواظف به پرداخت جریمه مشمولین غایب می باشند و ضمن بهره مندی از تسهیلات ورود و خروج، حداکثر تا پایان سال 96 فرصت داشتند تا تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند.
  • مشمولانی که فرا از خدمت سربازی دارند ابتدا باید مشکل نظام وظیفه ی خود را رفع کنند و نمی توانند مجوز ورود به کشور و تردد را بدست آورند.
  • مهلت اجرای این مصوبه و قانون تا پایان سال 1400 است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به عبور و مرور و مسافرت های خارجی برای مشمولان خدمت بعد از مطالعه تردد مشمولان غایب می توانید به مقاله انواع سفر مشمولین مراجعه کنید تا با شرایط و مدت زمان مجاز حضور در کشورهای خارجی آشنا شوید.

اگر سؤالی پیرامون تردد مشمولان غایب دارید و در زمینه تردد و غیبت در سربازی به مشاوره نیاز دارید، میتوانید  با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *