آیدانیتو > انواع سفر مشمولین سربازی
انواع سفر مشمولین

انواع سفر مشمولین سربازی






انواع سفر مشمولین سربازی

در این مقاله به موضوع انواع سفر مشمولین سربازی خواهیم پرداخت. افرادی که وارد سن مشمولیت می شوند و کارت پایان خدمت ندارند. با چه عنوان هایی می توانند از کشور خارج شوند و مدت زمانی که مجاز هستند، چقدر است؟ در مقاله انوع سفر مشمولین سربازی به این مسائل می پردازیم، همان طور که می دانید افرادی که کارت پایان خدمت ندارند یا معاف شده اند با محدودیت هایی مواجه هستند، یکی از این محدودیت ها سفرهای خارجی است.

انواع سفر مشمولین خدمت

  • خروج از کشور به منظور سفرهای علمی
  • خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی
  • خروج از کشور به منطر سفرهای مطالعاتی
  • خروج از کشور به منظور سفرهای سیاحتی
  • خروج از کشور به منظور سفرهای ورزشی
  • خروج از کشور متعهدین خدمت به سازمان ها
  • خروج از کشور به منظور پیگیری درمان و مداوای بیماری
  • خروج از کشور فرزندان مأمرین ثابت دولت جمهوری اسلامی در خارج از کشور

مشمولین مجاز به سفرهای خارجی

ابتدا نیاز است از این مسئله مطلع شوید که چه افرادی می توانند بدون داشتن کارت پایان خدمت از کشور خارج شوند. توجه کنید که سفر مشمولین سربازی تنها برای کسانی مجاز است که یا از معافیت موقت برخوردار هستند مانند معافیت تحصیلی، موقت و … و یا اینکه دفترچه اعزام به خدمت خود را ارسال کرده اند. اما زمان اعزام هنوز فرا نرسیده است این دسته از داوطلبان باید 1 ماه قبل از تاریخ اعزام در کشور حضور پیدا کنند ،به عنوان مثال اگر تاریخ اعزام فردی 97/06/01 باشد، در صورت خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی و … موظف است در تاریخ 97/05/01 در ایران حضور داشته باشد. در واقع مشمولین غایب حق خروج از کشور را ندارند. در ادامه انواع سفر مشمولین سربازی را مشاهده خواهید کرد.

مهلت خروج از کشور در سفرهای خارجی مشمولین

هر یک از سفرهای نام برده شده دارای شرایط خاصی هستند که یکی از مهم ترین آن ها مهلتی است که مشمول می توانند در خارج از کشور حضور داشته باشد. مهلت هر یک از موارد گفته شده متفاوت است. به طور مثال مهلت خروج از کشور به منظور سفرهای علمی برای مقالات و کنفرانس های علمی 30 روز و برای شرکت در کارگاه ها و دوره های آموزشی 45 روز است. و مهلت خروج از کشور به منظور سفرهای زیارتی (عتبات عالیات در کشورهای عرقا یا انجام مناسب حج عمره و تمتع در کشور عربستان) برای دانشجویان و طلاب علوم دینی 30 روز (حج تمتع 50 روز) است و برای روحانیون، کاروان های زیارتی 60 روز و اساتید و مبلغین حداکثر 180 روز است، همان طور که مشاهده کردید با توجه به شرایط مشمولین و سفرهای آن ها مهلت خروج از کشور افراد با یکدیگر متفاوت است.

شرایط خروج از کشور مشمولین سربازی

شرایط سفرهای خارجی در حین مشمولیت با توجه به نوع سفر متفاوت است به عنوان مثال شرایط خروج از کشور به منظور سفر سیاحتی شامل موارد زیر است:

  • مشمول فاقد غیبت باشد.
  • حداکثر 20 روز مهلت اینگونه سفرهای سیاحتی است.
  • سپردن وثیقه سفر سیاحتی 150 میلیون ریال (در سال های گذشته) است، مشمولین می توانند به جای وثیقه 150 میلیون ریالی از ضمانت بانکی هم استفاده کنند.
  • مجوز خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی، دانشجویان با درخواست دانشگاه محل تحصیل و تعیین محدودیت زمانی حداکثر به مدت 30 روز صادر می شود.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه انواع سفر مشمولین سربازی مقاله معافیت های سربازی 97 را مطالعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سؤال پیرامون نظام وظیفه و سفرهای مشمولین با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *