انتخاب رشته تجربی

بازار کار رشته هوشبری






بازار کار رشته هوشبری

رشته هوشبری از جمله زیرگروه های پیراپزشکی است که در اتاق عمل به عنوان کارشناس حضور دارد و روند بیهوشی بیمار را قبل و بعد از عمل کنترل و نظارت می کند. در واقع یک کارشناسی هوشبری، دستیار پزشک متخصص بیهوشی است. رشته هوشبری، در سال های اخیر گزینه انتخابی بسیاری از داوطلبان بوده است. از این رو برای آنکه ابعاد متفاوت این گزینه مطلوب را بهتر ببینید. در این مطلب به بررسی بازار کار رشته هوشبری ، رتبه قبولی رشته هوشبری، دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته هوشبری و حوزه فعالیت کارشناس هوشبری پرداخته ایم.

بازار کار و درآمد رشته هوشبری

بازار کار و درآمد رشته هوشبری با توجه به نقش یک کارشناس هوشبری در بیمارستان ها و مراکز درمانی و کامل کردن یک تیم پزشکی و درمانی مطلوب و قابل توجه است. یک کارشناس هوشبری از اعضای ضروری یک تیم اتاق عمل است و حضور او لازم و ضروری است. از این رو بازار کار و آینده شغلی رشته هوشبری  روشن و امیدوار کننده است و علاقه مندان به آن می توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی جذب بازار کار شوند.

رتبه قبولی رشته هوشبری

رتبه قبولی رشته هوشبری تحت تأثیر سه فاکتور اصلی است: 1- سهمیه منطقه 2- ظرفیت های ورودی دانشگاه 3- درصد دروس عمومی و اختصاصی فاکتور سوم که درصد دروس عمومی و اختصاصی برای رشته هوشبری حداقل باید در دروس عمومی 45 درصد و در دروس اختصاصی 15 درصد است. با احراز این درصدها می توانید برای قبولی هوشبری دانشگاه های دولتی امیدوار باشید.

دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته هوشبری

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هوشبری در سطح کشور به ترتیب جدول زیر است:

ردیفنام دانشگاه
1علوم پزشکی تهران
2علوم پزشکی شهید بهشتی
3علوم پزشکی شیراز
4علوم پزشکی اصفهان
5علوم پزشکی تبریز
6علوم پزشکی البرز
7علوم پزشکی مشهد
8علوم پزشکی رشت
9علوم پزشکی جهرم
10علوم پزشکی کاشان
11علوم پزشکی خرم آباد
12علوم پزشکی اراک
13علوم پزشکی ارومیه
14علوم پزشکی فسا
15علوم پزشکی کرمانشاه
16علم پزشکی بابل
17علوم پزشکی یزد
18علوم پزشکی کرمان
19علوم پزشکی جندی شاپور
20علوم پزشکی همدان
21علوم پزشکی بوشهر

 
حوزه فعالیت کارشناسی هوشبری
حوزه فعالیت کارشناسی هوشبری در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی و کلینیک هاست. یک کارشناس هوشبری قبل و بعد از بیهوشی موظف است تا وضعیت بیمار را بررسی و ارزیابی کند. او به عنوان دستیار متخصص بیهوشی تحت نظر وی فرد بیمار را بیهوش می کند، علائم حیاتی وی را کنترل و تنظیم می کند و بعد از بیهوشی به فرد کمک میکند تا اثرات بیهوشی را سپری نماید و به حالت عادی برگردد.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته هوشبری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی هوشبری سراسری بزنید. 
اگر سوالی در زمینه بازار کار رشته هوشبری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *