آیدانیتو > بازار کار رشته مددکاری اجتماعی
انتخاب رشته علوم انسانی

بازار کار رشته مددکاری اجتماعی





بازار کار رشته مددکاری اجتماعی

رشته مددکاری اجتماعی از رشته های ارزشمند و مورد نیاز یک جامع پویاست و مددکاران  اجتماعی کسانی هستند که وظیفه مهم کمک و راهنمایی افراد دارای مشکل و چالش در جامعه را بر عهده دارند. قبل از انتخاب این رشته برای آنکه دید روشن و دقیقی نسبت به آینده کاری و شغلی رشته مددکاری اجتماعی، رتبه قبولی رشته مددکاری اجتماعی، دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی و نیز حوزه های فعالیت رشته مددکاری اجتماعی داشته باشید، مقاله حاضر که در آن به بررسی بازار کار رشته مددکاری اجتماعی می پردازیم.

آینده کاری و شغلی رشته مددکاری اجتماعی 

آینده کاری و شغلی رشته مددکاری اجتماعی با توجه به سطح مهارت و دانش فرد می تواند قابل توجه و مطلوب باشد. البته جامعه ما هنوز نیازمند شناخت بیشتر این رشته و کاربردهای آن در حل مسائل خانواده ها و افراد و بهبود سلامت جامعه است. مددکاران اجتماعی می توانند در مراکز دولتی و خصوص شاغل شوند و با توجه به میزان تجربه و مهارت خود در جایگاه های شغلی مختلف به فعالیت مشغول شوند و حقوق و مزایای مربوط به هر کدام از شغل های دولتی یا غیر دولتی را دریافت نمایند. سقف درآمد و موقعیت شغلی هیچ رشته ای و به خصوص رشته مددکاری اجتماعی محدود نیست و فارغ التحصیلان این رشته دانشگاهی با ارتقاء مهارت و تخصص و کسب توانایی های مربوط به آن می توانند به اهداف مالی و شغلی خود دست یابند.

رتبه قبولی رشته مددکاری اجتماعی

رشته مددکاری اجتماعی از هر سه گروه آزمایشی ریاضی، انسانی و تجربی پذیرش دارد و بنابراین رتبه قبولی رشته مددکاری اجتماعی با توجه به ضریب دروس عمومی و اختصاصی هر یک از این رشته ها متفاوت است. برای مثال داوطلبان رشته علوم انسانی برای آنکه در دانشگاه دولتی روزانه مددکاری اجتماعی بخوانند با رتبه ی زیر 1500 و سهمیه کشوری منطقه 1 می توانند امیدوار به پذیرش باشند. بر این اساس با توجه به سهمیه منطقه و نیز رشته ای که کنکور می دهید، رتبه لازم برای قبولی رشته مددکاری اجتماعی متغیر خواهد بود. همچنین تعداد ظرفیت های پذیرش دانشگاه ها در هر سال و نیز تعداد متقاضیان پذیرش رشته مددکاری اجتماعی در رشته قبولی تأثیرگذار است.

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی

دانشگاه های دارای رشته مددکاری اجتماعی شامل دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، پیام نور و نیز غیر انتفاعی است. در این میان دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران در نوبت روزانه حدود 40 نفر ظرفیت پذیرش دارند و در نوبت شبانه نیز دانشجو می پذیرند. دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور که شامل دانشگاه های پیام نور مازندران، یزد و خراسان است نیز با توجه به سیاست های آموزشی خود و ظرفیت های مورد نظر اقدام به پذیرش دانشجو می نمایند.

حوزه های فعالیت رشته مددکاری اجتماعی

حوزه های فعالیت رشته مددکاری اجتماعی شامل مراکز بهزیستی، مراکز ترک اعتیاد، کانون های اصلاح و تربیت نوجوانان زندان ها و نیز کلینیک های مشاوره و روان شناسی است و فارغ التحصیلان و کارشناسان مددکاری اجتماعی می توانند با توجه به نوع علاقه و مهارت و دانش خود در هر یک از این سازمان ها ایفای نقش نمایند. فرصت دیگری که مددکاران اجتماعی می توانند از آن استفاده کنند، تأسیس کلینیک های توانبخشی و مشاوره ای است و در صورتی که از تخصص و تجربه مورد نیاز و نیز ویژگی های لازم شخصیتی برای شغل مددکاری اجتماعی برخوردار باشند، درآمد و جایگاه شغلی مطلوبی خواهند داشت. در کنار علاقه باید مهارت و ارتقای مهارت را دنبال کنید تا جایگاه شغلی مورد نظر خود را کسب نمایید.
در این مقاله به بررسی موضوع بازار کار رشته مددکاری اجتماعی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مددکاری اجتماعی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه درآمد بازار کار رشته مددکاری اجتماعی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


0 دیدگاه در “بازار کار رشته مددکاری اجتماعی

  1. صمدپردل گفت:

    باسلام،دارای مدرک کارشناسی رشته مهندسی نقشه برداری هستم،وباتوحه به علاقه ای که داشتم الان مشغول خدمت کاری دریکی ازمراکزخصوصی توتنبخشی وابسطع به سازمان بعزیستی وحدودیک سال سابقه کاری هستم،ضمنا بنده به عنوان مراقب ازمعلولین مشغول هستم،آیابنده میتوانم ارشدمددکاری اجتماعی امتحان بدم وآیامحدودی ازاین نظردارم؟لازم بذکرکه علاقه شدی به مددکاری ودارم،واگرمحدودیتی نباشه آیابعددانشگاه امکان جذب سازمانهای مربوطه خواهم شد.؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر علاقه به ادامه تحصیل در رشته مددکاری اجتماعی دارید، می توانید ادامه تحصیل دهید. انشالله که در سازمان های مربوطه جذب خواهید شد.

  2. Kosar گفت:

    سلام من دانشجوی ترم اول مددکاری هستم در دانشگاه پیام نور
    این رشته طرح داره و طرحشو کجا میگذرونیم ؟ به دلخواه میتونیم انتخاب کنیم ؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      طرح در این رشته اختیاری است و در کلينک های مددکاری اجتماعی وبهزيستي گذارنده ميشود.

  3. سعید گفت:

    با سلام
    من سی و دو سال دارم و عاشق کمک به هم نوعان به همین دلیل تصمیم گرفتم رشته مدد کاری اجتماعی رو بخونم.
    میخواستم بدونم برای سن من دیر نیست؟ آیا میتونم با توجه به سنم کار گیر بیارم؟ با توجه به اینکه بعد از گرفتن لیسانس من سی و شش ساله میشم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای لیسانس حداکثر سن 35 سال است که اگر سربازی رفته باشید تا 37 سال مشکلی نخواهد داشت. البته قوانینی برای فرزندان ایثارگران هم وجود دارد. برای مقطع ارشد محدودیت سنی 40 سال در نظر گرفته می شود.

  4. فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر می خواستم بدونم آیا طرح مددکاری حقوق داره ؟حقوقش چقدره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      متوجه سوال شما نشدم. اگر امکانش هست سوالتون رو دقیق تر مطرح کنید.

  5. فاطمه گفت:

    سلام مجدد مددکارانی که بعد از فارغ التحصیلی طرح دو ساله مددکاری رو میگذرونند ایا در این دو سال حقوقی هم دریافت می کنند؟
    حداقل حقوقش چقدره؟
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بین 600هزار الی یک میلیون و پانصد

  6. فاطمه گفت:

    سلام آیا مددکارانی که دو سال طرح بعد از اتمام تحصیل رو میگذرونند حقوقی هم دریافت می کنند؟
    حداقل حقوقشون چقدره؟
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .بله مبلغ چندان زیادی نیست . در حد حقوق وزارت کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *