انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور, کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98





انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98

مهندسی پلیمر یکی از صنایع نوپا نسبت به سایر صنایع است. این قسمت بعد از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرار گرفت و شکوفا شد. امروزه جز یکی از صنایع مهم در کشور های پیشرفته محسوب می شود. از این رو در این مقاله به موضوع انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98 می پردازیم.

دانشگاه علمی کاربردی و اعتبار مدرک آن

دانشگاه علمی کاربردی زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه با هدف بهبود سطح علمی شاغلین احداث شد و همچنان هم آموزش آن بر پایه مهارت در کار است و به این دلیل مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. از آنجایی این دانشگاه تنها دارای مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی است، ارزش مدرک برای داوطلبین کارشناسی اهمیت دارد. باید بگوییم با اینکه اعتبار مدرک علمی کاربردی ازا دانشگاه های سراسری، آزاد و پیام نور پایین تر است، اما دارای اعتبار برای ادامه تحصیل در سایر دانشگاه ها و همچنین مورد قبول ادارات برای ارتقا شغلی است.

زمان انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی پلیمر علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی دو بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ناپیوسته می کند. یک بار در مردادماه برای نیمسال اول و یک بار در بهمن ماه برای نیمسال دوم. زمان ثبت نام و انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98، طبق روال سال گذشته در هفته آخر مردادماه می باشد.

نحوه ی انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته پلیمر

انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. داوطلبین گرامی باید به سایت سنجش مراجعه کنند و دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش دوره ی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای را دریافت و مطالعه کنند. پس از آن مبلغ مورد نظر به عنوان وجه ثبت نام را به صورت اینترنتی از سایت سنجش واریز کنند. بعد از اتمام  فرایند ثبت نام، کد رهگیری به داوطلبین داده می شود که باید آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگه دارند.

شرایط انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته پلیمر

برای انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی پلیمر 98، باید شرایط عمومی، اختصاصی و برای داوطلبین ذکور شرایط نظام وظیفه را داشته باشید. از جمله شرایط عمومی اعتقاد به یکی از ادیان مورد قبل قانون اساسی ایران، انجام دادن احکام اسلام در صورت مسلمان بودن، نداشتن سابقه عناد با جمهوری اسلامی ایران، نداشتن فساد اخلاقی و برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته انتخابی اشاره کرد. ابتاع خارجی نیز امکان ثبت نام در کارشناسی ناپیوسته پلیمر را دارند. اما باید شرایط خود را با شرایط مندرج در دفترچه بررسی کنند. علاوه بر شرایط فوق داوطلبین باید مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت را داشته باشند. برای داوطلبینی که ترم آخر تحصیل خود هستند، شرایط متفاوتی در نظر گرفته شده و آن این است که این دسته از داوطلبین باید مدرک کاردانی خود را نهایتاً تا تاریخ 31/06/98 دریافت کنند.

نحوه پذیرش کاردانی به کارشناسی پلیمر

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبین صورت می گیرد. در اینجا منظور از سابقه تحصیلی، معدل دوره کاردانی داوطلب است. علاوه بر تأثیر سوابق تحصیلی، اولویت پذیرش در رشته پلیمر با افرادی است که مدرک کارادانی آن ها مرتبط با رشته پلیمر بوده است. کد رشته های کاردانی دارای اولویت پذیرش کارشناسی پلیمر به شرح زیر است: 1020.1023.1024.1064.1072.1073.1074.1076.1077.1083.1084.1088.1120.1137

 انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته پلیمر

رشته پلیمر در گروه صنعت و زیر گروه 609 قرار گرفته است. داوطلبین مایل به انتخاب رشته پلیمر امکان انتخاب 30 کد رشته محل را دارند. در هنگام ثبت نام داوطلبین یکی از سهمیه های شاغل و یا آزاد را باید انتخاب کنند. در صورتی که می خواهید از سهمیه شاغل استفاده کنید، باید کد اشتغال را دریافت کنید و از طرفی دیگر امکان انتخاب رشته از زیرگروه 609 را فقط دارد. داوطلبین سهمیه آزاد می توانند از کل رشته های گروه صنعت، 30 انتخاب کد رشته محل بکنند. شما می توانید مقاله کاردانی به کارشناسی بدون کنکور علمی کاربردی 98  را نیز مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ی دریافت و شرایط دریافت کد اشتغال، انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته پلیمر می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *