بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور

انتخاب رشته بدون کنکور سراسری





انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 

از وقتی که شرایط تحصیل بدون کنکور در دانشگاه فراهم شده است، یکی از دغدغه ها جدی پیش روی داوطلبان ورود بدون کنکور چگونگی انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 97 است. در واقع انتخاب رشته مهم ترین مرحله پذیرش بدون کنکور در دانشگاه است و دانستن نکته و جزئیات مربوط به آن می تواند پذیرش بسیار خوبی را برای متقاضی رقم بزند. برای اطلاع از این نکته های ثبت نام بدون کنکور سراسری 97 با ما همراه باشید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری

ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 97 همزمان است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری به صورت اینترنتی است و از طریق وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. داوطلبانی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند لازم نیست دوباره ثبت نام را انجام دهند و صرفا با ارائه مشخصات ثبت نام می توانند انتخاب رشته کنند ولی داوطلبانی که مشخصات شان در سایت وجود ندارد باید پیش از انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه سراسری، ثبت نام کنند. پس از ثبت نام در سایت به مرحله بعد هدایت خواهند شد.

زمان انتخاب رشته بدون کنکور سراسری

زمان انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 97 چند روز پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری است؛ یعنی حدودا هفته دوم یا سوم مرداد. امکان ویرایش فرم انتخاب رشته در مهلت قانونی ثبت نام بدون کنکور سراسری 97 وجود دارد. توصیه می کنیم داوطلبان کد پیگیری و کد ثبت نامی که پس از پایان مراحل ثبت نام دریافت می کنند را در جای مطمئنی ثبت کرده و محل آن به خاطر داشته باشند چون برای اطلاع از نتایج ارائه این مشخصات الزامی است.

نحوه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 

هر داوطلب می تواند 150 کد رشته-محل را انتخاب کند. متقاضیان گرامی برای انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 97 در دفترچه به سراغ بخش مربوط به گروه آزمایشی خود بروند و کد رشته محل های مورد نظرشان را یادداشت کند. در این مرحله چینش درست کدرشته محل ها براساس علاقه مندی بسیار تعیین کننده است و رشته ها می بایست اولویت‌بندی‌شده در دفترچه انتخاب رشته وارد شوند و رشته هایی که بیشترین علاقه معطوف به آنهاست در بالای لیست و رشته های دیگر به ترتیب پس از آن در فرم انتخاب رشته ثبت شوند. هر متقاضی فقط می تواند از یک گروه آزمایشی اصلی انتخاب رشته کند. اما در انتخاب رشته از گروه های هنر و زبان خارجی محدودیتی وجود ندارد. داوطلبانی که از گروه آزمایشی مرتبط با دیپلم دبیرستان‌شان انتخاب رشته کنند، ضریب تأثیر معدل برای آنها 100 است و اگر در گروه آزمایشی نامرتبط انتخاب رشته کنند این ضریب کاهش پیدا می کند. جدول تأثیر ضریب معدل:

      نوع دیپلم گروه آزمایشیریاضی و فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم ومعارف اسلامیسایر دیپلم ها
علوم ریاضی و فنی10074.431.431.431.4
علوم تجربی80.910031.431.431.4
علوم انسانی41.241.210010041.2
هنر10010069.869.869.8
زبان های خارجی100100100100100

 

دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی

پذیرش بدون کنکور دانشگاه سراسری براساس سوابق تحصیلی است. منظور از سوابق تحصیلی، معدل دوره دبیرستان متقاضی است. بنابراین تمام اطلاعات مربوط به پذیرش و شرایط پذیرش این دوره در «دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی» درج می شود که در سایت سازمان سنجش منتشر می شود. داوطلبان می توانند جزئیات مربوط به پذیرش اعم از شرایط عمومی و اختصاصی، مدارک لازم، مراحل پذیرش، رشته های تحصیلی، دانشگاه های پذیرنده و …را در این دفترچه مطالعه کنند. برای مطالعه بیشتر در زمینه انتخاب رشته بدون کنکور سراسری 97 می توانید به مقاله انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 97 رجوع کنید. متقاضیان گرامی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته و دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی می توانند با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرند.   



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *