آیدانیتو > انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98
انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98

برای داوطلبان ورود به دانشگاه، چه آنهایی که در آزمون سراسری شرکت می کند و چه آنها که از تسهیلات ورود بدون کنکور به دانشگاه ها بهره می برند، انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد. در واقع انتخاب رشته بدون خطا و براساس اصول حرفه ای و دقیق این کار، قبولی داوطلب در رشته و دانشگاه موردنظرش را تضمین می کند. همان طور که گفتیم برای متقاضیان ثبت نام بدون کنکور در مقطع کارشناسی دانشگاه سراسری انتخاب رشته درست به اندازه شرکت کنندگان آزمون سراسری، حیاتی است، به همین دلیل این مطلب را به بحث و بررسی انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 و شیوه ها و ترفندها و نکته های آن اختصاص داده ایم.

ملاک پذیرش کارشناسی بدون کنکور سراسری چیست؟

مانند تمام دوره هایی که پذیرش بدون کنکور دارند، معیار پذیرش داوطلبان در کارشناسی بدون کنکور سراسری سوابق تحصیلی(معدل) دوره دبیرستان متقاضیان است. بنابراین، داشتن دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا مدرک دوره پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی، از جمله شروط اساسی پذیرش کارشناسی بدون کنکور است.

انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 چه مراحلی دارد؟

مرحله اول انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 ، دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی است. این دفترچه حدودا اواخرهفته دوم مرداد یا هفته سوم روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبان باید این دفترچه را دانلود کرده و بخوانند. نکته های مطرح شده در دفترچه به روند انتخاب رشته کمک زیادی می کند و داوطلبان را از خطاهای احتمالی که می تواند نتیجه کار را به ضررشان تغییر دهد، دور نگه می دارد.
پس از خواندن دفترچه، از آنجا که ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 از طریق اینترنت و وبسایت سازمان سنجش انجام می شود، متقاضیان می بایست به سایت این سازمان سنجش مراجعه و به قسمت مربوط به ثبت نام کارشناسی بدون کنکور وارد شوند. پس از انجام مراحل ثبت نام، دوطلبان باید کدرشته های مورد نظرشان را در فرم انتخاب رشته وارد کنند.
متقاضیان، پس از وارد کردن کد رشته ها یک کد پیگیری شانزده رقمی و یک کد ثبت نام هفت رقمی دریافت خواهند کرد. از آنجا که مشاهده نتایج نهایی در وبسایت سازمان سنجش از طریق وارد کردن کد پیگیری و کد ثبت نام امکان پذیر است، متقاضیان عزیز این اطلاعات را با دقت تمام تا زمان اعلام نتایج نگهداری کنند.

داوطلبان در انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری چند کدرشته‌محل می توانند انتخاب کنند؟

متقاضیان می توانند حداکثر تا 150 کدرشته‌محل را در فرم انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور سراسری 98 وارد کنند. به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم پیش از وارد کردن کدرشته ها در فرم انتخاب رشته،  پیش‌نویسی از رشته های موردنظر کرده  و آنها را براساس اولویت علاقه مندی مرتب کنند یعنی رشته هایی که بیشترین علاقه را به آنها دارند در بالای لیست قرار دهند. در کارشناسی بدون کنکور هم اولویت بندی کدرشته ها در قبولی در رشته و محل مورد نظر تعیین کننده است. توصیه می کنیم متقاضیان پس از تکمیل فرم انتخاب رشته از آن پرینت بگیرند.

داوطلبان از چند گروه آزمایشی می توانند انتخاب رشته کنند؟

داوطلبان صرفا حق انتخاب رشته از کد رشته های یک گروه آزمایشی اصلی یعتی تجربی، انسانی را ریاضی و گروه های آزمایشی هنر یا زبان خارجی را دارند. در گروه آزمایشی مورد نظرشان هم فقط مجاز به انتخاب کد رشته هایی هستند که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است و این عنوان در کنار نام رشته درج شده است. به این نکته توجه کنید که به تعداد گروه های آزمایشی که قصد انتخاب رشته از آنها را دارید باید کارت اعتباری تهیه کنید. در این زمینه ، توجه داوطلبان گرامی را به مطالب  پذیرش بدون کنکور کارشناسی 98 جلب می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *