آیدانیتو > انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98
انتخاب رشته ارشد, انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

رشته زبان و ادبیات فارسی که در دانشگاه های سراسری و آزاد در 9 گرایش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه شده است. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 را دارند، با مطالعه این مقاله به روش هایی جهت انتخاب رشته منطقی دست پیدا می کنند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته در تحصیلات و آینده ی شغلی داوطلب، قصد داریم به موضوع انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 بپردازیم. در ادامه به پاسخ سؤالاتی نظیر چگونه انتخاب رشته اصولی داشته باشیم؟ معیارهای انتخاب رشته منطقی چیست؟ انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 در چه زمانیست؟ و … خواهید رسید.
پرستاری بدون کنکور امکان پذیر است؟ بله شما میتوانید بدون هیچ آزمون ورودی وارد دانشگاه شوید. هر سوالی که در این زمینه دارید از مشاورین ما بپرسید.

 

زمان انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی

زمان انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 در دهه دوم خردادماه می باشد. انتخاب رشته همزمان با انتشار کارنامه داوطلبان ارشد زبان و ادبیات فارسی می باشد. انتخاب رشته ارشد ار تاریخ 12 خرداد آغاز میشود و تا 19 خرداد ماه ادامه پیدا میکند، با توجه به تمدید مهلت انتخاب رشته که در هر سال انجام میشود انتظار میرود 3 تا 4 روز مهلت انتخاب رشته افزایش یابد.

نحوه انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

داوطلبان ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته می توانند با وارد شدن به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. اما داوطلبانی که قصد انجام انتخاب رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های آزاد را دارند، بعد از مشاهده کارنامه خود در سایت سازمان سنجش، برای انتخاب رشته به سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه می کنند. داوطلبان در هر دو دسته مجاز به انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98، مجاز به وارد کردن 100 کد رشته می باشند. داوطلبان در انتخاب رشته نیاز به وارد کردن کد رشته زبان و ادبیات فارسی (1101) و کد ضرایب گرایش های مورد نظر دارند. در ادامه می توانید کد ضرایب گرایش های زبان و ادبیات فارسی را مشاهده کنید:

گرایش های زبان و ادبیات فارسی

گرایش

کد ضریب

ادبیات کودک و نوجوان

2
ادبیات پایداری

3

ادبیات تطبیقی

1
ادبیات عامه

1

آموزش زبان فارسی

1
ادبیات روایی

1

ویرایش و نگارش

1
نظریه و نقد ادبی

1

ادبیات معاصر

1

برای انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی به نکاتی باید توجه شود. در ادامه عوامل تأثیر گذار در آینده تحصیلی داوطلبان را مشاهده کنید.
  • ظرفیت پذیرش ارشد در رشته زان و ادبیات فارسی 98، توجه به کاهش یا افزایش ظرفیت ها در سال 98 می توانند شما را در انتخاب مناسب تر دانشگاه ها راهنمایی کند.
  • تحلیل کارنامه و رتبه ی قبول شدگان رشته زبان و ادبیات فارسی سال های گذشته و اطلاع از وضعیت داوطلبان
  • توجه به رتبه کسب شده در آزمون و مقایسه آن با رتبه داوطلبان سال های گذشته و وضعیت قبولی آنها و درنظرگرفتن کاهش یا افزایش ظرفیت ها
  • اولویت بندی و کد رشته های مورد نظر و وارد کردن گزینه 1 تا 100، داوطلبان برای انتخاب های خود در رشته و گرایش مورد نظر و دانشگاه مورد نظر باید مواردی را مورد بررسی قرار دهند که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

برای اولویت بندی رشته و گرایش به نکات زیر توجه کنید:

  •  علاقمندی به رشته تحصیلی
  • در نظر داشتن بازار کار رشته و گرایش مورد نظر

برای اولویت بندی دانشگاه به موارد زیر توجه کنید:

  • سطح علمی دانشگاه
  • مسیر و شهر دانشگاه
  • توجه به شهریه دانشگاه ها در روزهای مختلف (نوبت دوم – آزاد – پردیس خودگردان – غیر انتفاعی – پیام نور)

نحوه بررسی انتخاب رشته

بررسی انتخاب رشته داوطلبان در فرم انتخاب رشته توسط سازمان سنجش از گزینه 1 شروع میشود در صورتی که داوطلب در این انتخاب رتبه دانشگاه را کسب کند انتخاب های بعدی مورد توجه قرار نمیگیرد و در صورتی که رتبه قبولی کسب نکند انتخاب دوم و به همین ترتیب تا انتخاب 100 ام داوطلب بررسی میشود. بنابراین اولویت وارد کردن کدرشته ها در انتخاب رشته بسیار مهم است پیشنهاد میکنیم 20 انتخاب اول خود را انتخاب های خوش بینانه قرار دهید و دانشگاه هایی که احتمال قبولی در آنها پایین می باشد را نیز در این دسته درج کنید.

شرایط انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی

شرکت در انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی در گرو داشتن شرایطی چند از جانب فرد داوطلب است. در صورت نیاز به اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به انتخاب رشته ارشد سراسری 98 زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98 در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

5 دیدگاه در “انتخاب رشته ارشد زبان و ادبیات فارسی 98

  1. محمد گفت:

    با سلام و تشکر.
    اگر چه که این ویدیو و توضیحات از بدیهیات میباشد و طبیعتا هر شخصی چنین اطلاعاتی رو داره باز هم تشکر.
    حالا سوال اصلی من داوطلب اینه که ایا اگر گروه شما به کارنامه ای دسترسی داره یا…
    میخوام بدونم من با رتبه 154 در زیر گروه یک چقدر شانس قبولی دارم برای قبولی در دانشگاه شیراز گرایش ادبیات و زبان فارسی محض…

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام
      دوست عزیز با توجه به رتبه خوبی که کسب کرده اید، احتمال قبولی شما در دانشگاه مورد نظر بالا می باشد اما پیشنهاد ما به شما این است که انتخاب های خود را محدود نکنید و سایر دانشگاه ها را نیز در انتخاب های بعدی خود بگنجانید.

  2. نیلوفر گفت:

    باسلام ببخشید من رتبه ضریب ۲ شدم ۷۷۵ با توجه به محدود بودن دانشگاه برای گرایش ادبیات کودک و نوجوان امکان قبولز من در دانشگاه سراسری وجود دارد؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ احتمال قبولی شما در دوره نوبت دوم در دانشگاه های قم یا گرگان وجود دارد.

  3. N.Abbasi گفت:

    سلام و خسته نباشید. من در حال حاضر دانشجوی کارشنکارشناسی علوم آزمایشگاهی هستم. میخواستم میتونم در آزمون ارشد وزارت علوم شرکت کنم؟ من به رشته های ادبیات و زبان‌شناسی علاقه مندم. آیا امکان شرکت در این‌رشته‌ها برایم هست ؟ یا حتماً باید دوباره در دوره کارشناسی شرکت کنم؟ و آیا با این پیش‌زمینه محدودیتی برای قبولی در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد؟
    از پاسخ‌گویی شما متشکرم🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *