آیدانیتو > سیستم آموزشی انگلستان
مهاجرت به انگلیس

سیستم آموزشی انگلستان






سیستم آموزشی انگلستان

کشور انگلستان، یکی از چهار قسمت ایرلند شمالی و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر به شمار می رود. این کشور از یکصد جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که از میان آن ها می توان از جزیره من و وایت نام برد. این کشور، به دلیل داشتن امکانات لازم همچون دانشگاه های بسیار عالی و جامع امکان تحصیل افراد بسیاری را از سرتاسر دنیا فراهم کرده و هر ساله مهاجران زیادی از اقصی نقاط دنیا به آن جا سفر می کنند. علاوه بر این، سیستم آموزشی انگلستان بسیار عالی و بی عیب و نقص بوده و مراکز آموزشی آن همچون دانشگاه ها در ردیف بهترین ها بوده و هستند. در این مقاله، سعی داریم که سیستم آموزشی انگلستان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. پس ما را همراهی کنید تا به اطلاعاتی جامع در زمینه سیستم آموزشی انگلستان دسترسی پیدا کنید.

تحصیل در کشور انگلستان

به طور کلی می توان گفت که سیستم آموزشی انگلستان در چهار بخش متفاوت تقسیم بندی می شود. این چهار بخش شامل آموزش ابتدایی (Primary School)، آموزش متوسطه ( Secondary Education)، آموزش تکمیلی (Further Education) و تحصیلات عالی (Higher Education) می شوند. در زیر مختصری راجع به هر کدام از موارد ذکر شده توضیحاتی را ارائه می دهیم.

آموزش ابتدایی در انگلستان (Primary Education)

باید بگوییم که آموزش ابتدایی در کشور انگلستان از سن 5 سالگی آغاز و تا سن 11 سالگی به طول می انجامد.

آموزش متوسطه در انگلستان (Secondary Education)

در کشور انگلستان، دانش آموزان از سن 11 تا 16 سالگی را در دبیرستان سپری می کنند. فرد با ورود به این دوره خود را برای ورود به مرحله GCSES آماده می کند. باید خاطرنشان کنیم که تحصیل در دوران ابتدایی و متوسطه برای تمامی دانش آموزان این کشور الزامی بوده و پس از سن 16 سالگی ادامه تحصیل یا وارد شدن به بازار کار به عهده خود فرد است.

آموزش تکمیلی در انگلستان (Further Education)

پس از پایان دوران متوسطه در انگلستان هر دانش آموز می تواند جهت تحصیل در دوره آموزش تکمیلی یا Further Education اقدامات لازم را انجام دهد. این دوره آموزش تکمیلی خود به سه گروه تقسیم بندی می شود.

1-BTEC= Business and Technology Education Councill

2-A-Levels= Adcanced Levels

3-GNNQ= General National Vocational Qualification 

تحصیلات عالیه در انگلستان (Higher Education)

سال تحصیلی در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در انگلستان از دهم ماه مهر یا اول اکتبر آغاز می شود در واقع، هر سال تحصیلی در کشور انگلستان سه ترم بهاره، زمستانه و پاییزه را در بر می گیرد. مدت دوره کارشناسی در بیشتر رشته های تحصیلی سه ساله و در بعضی دیگر چهار سال است. باید بگوییم که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان به دو شکل صورت می گیرد.

در نوع اول، فرد دانشجو به طور معمول دو ترم تحصیلی را در سر کلاس درس حضور پیدا کرده و پس از گذراندن امتحانات کتبی پروژه ای را جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد انتخاب و آن را به پایان می رساند. این دوره در انگلستان به نام Course معروف بوده و بین یک تا یک سال و نیم به طول می انجامد. اما در حالت دوم فرد در سر کلاس درس حضور پیدا نکرده و تنها موظف است که پروژه تحقیقاتی را به کمک استاد راهنمای خود به پایان برساند. طول دوره Research معمولاً دو سال است.

دوره دکتری در انگلستان

باید خاطر نشان کنیم که طول دوره دکتری در انگلستان حدوداً سه سال طول می کشد. این دوره تحصیلی در انگلستان بر اساس انجام تحقیق بوده و هر دانشجو باید مطابق آمادگی، علائق و تحصیلات گذشته خود موضوعی را انتخاب و تحقیقی نوین را در مورد آن انجام دهند.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با سیستم آموزشی انگلستان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تحصیل در انگلستان بزنید.

اگر سوالی در زمینه سیستم آموزشی انگلستان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *