آیدانیتو > اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد
اعلام نتایج آزمون ارشد

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

در این مقاله به موضوع نتایج تکمیل ظرفیت ارشد پرداخته شده است. هر ساله بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد و نتایج نهایی داوطلبان در صورت خالی بودن صندلی ها و پر نشدن ظرفیت دانشگاه ها، از سوی دانشگاه های سراسری و آزاد و … اطلاعیه ای به سازمان سنجش برای اعلام بر تکمیل ظرفیت این رشته و گرایش و تعداد قابل قبول پذیرش، اعلام می شود و از سوی سازمان سنجش در یک اطلاعیه از داوطلبانی که از پذیرش در دانشگاه ها جا مانده اند و موفق به قبولی در رشته یا دانشگاه مورد نظر نشده اند، دعوت به ورود به دانشگاه ها با تکمیل ظرفیت انجام می شود. البته داوطلبان کارشناسی ارشد، تنها مجاز به انتخاب رشته هایی که در تکمیل ظرفیت اعلام می شود را دارند. در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در دوره ی روزانه، نوبت دوم، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد شرکت دارند.


زمان تکمیل ظرفیت ارشد
زمان تکمیل ظرفیت ارشد طبق روال سال های گذشته حدود 3 الی 4 هفته بعد از اعلام نتایج کنکور ارشد انجام می شد؛ انتظار می رود در سال 99 نیز به همین رول انجام شود. در سال 99، اعلام نتایج در دهم شهریور ماه توسط سازمان سنجش انجام شد و مرحله تکمیل ظرفیت در تاریخ 24 مهرماه آغاز شد.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید
نحوه انجام تکمیل ظرفیت ارشد
داوطلبان کارشناسی ارشد برای انجام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری، ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می شوند و بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده (اطلاعات شخصی که در هنگام ثبت نام کنکور ارشد وارد شده است) آغاز می شود. داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت ارشد سراسری شرکت می کنند، نیازی به پرداخت وجه ندارند. داوطلبان عزیز توجه داشته باشید تنها مجاز به انتخاب کد رشته هایی که در تکمیل ظرفیت اعلام نشده اند را خواهید داشت. برای اطلاع از رشته های اعلام شده از جانب دانشگاه برای تکمیل ظرفیت به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد 99 را دارند، به ادامه ی مقاله توجه داشته باشید. معمولاً تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می شود که البته شرایط پذیرش در آنها متفاوت می باشد. داوطلبان برای ثبت نام تکمیل ظرفیت به سایت دانشگاه آآزاد www.azmoon.org مراجعه می کنند و پس از ورود به سایت و وارد کردن اطلاعات شخصی داوطلب که در زمان ثبت نام کنکور ارشد وارد کرده بودف ثبت نام تکمیل ظرفیت خود را آغاز میکنند. در تکمیل ظرفیت نیمسال اول، داوطلبانی که از رشته های پذیرفته شده خود ناراضی هستند، می توانند در تاریخ اعلام شده اقدام به تکمیل ظرفیت نمایند. اما در نیمسال دوم، تنها داوطلبانی که در آزمون شرکت داشته و در هیچ رشته ای قبول نشدها ند، مجاز به ثبت نام می باشند. زمان تکمیل ظرفیت نیمسال دوم در بهمن ماه انجام می شود. شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 99 چیست؟ همانطور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه ها در مرحله تکمیل ظرفیت، شرایطی وجود دارد. طبق این شرط داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 99 شرکت داشتند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت می باشند.
داوطلبان کارشناسی ارشد توجه داشته باشند که در مرحله تکمیل ظرفیت می توانند در دوره روزانه که در انتخاب رشته خردادماه مجاز نشده بودند، نیز شرکت داشته باشند. همان طور که گفته شد، تنها شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد، حضور در جلسه آزمون ارشد و صدورک کارنامه برای داوطلبان می باشد و حتی داوطلبانی که از مرحله انتخاب رشته جا مانده اند هم می توانند در این مرحله از فرصت ویژه ای که بدست آورده اند، استفاده کنند. زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور را از دست ندهید و حتما برای اطلاع از تاریخ و ساعتش حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.
زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد و سراسری
تمامی شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد می توانند پس از حدود 3 الی 4 هفته پس از زمان انتخاب رشته خود در دوره تکمیل ظرفیت ارشد آزاد از نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد خود آگاه شوند. اما در رابطه با دانشگاه سراسری باید گفت که نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری تنها با گذشت ده روز از انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دراین دانشگاه انجام می شود. نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و نتایج تکمیل ظرفیت ارشد آزاد در سایت دانشگاه آزاد به عرض داوطلبان می رسد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید

0 دیدگاه در “اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد

  1. غلامرضا محمدنیا گفت:

    تکمیل ظرفیت برای ارشد دانشگاههای سراسری 97 کی اعلام میشود؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در سال جاری هنوز هیچ اطلاعیه ای در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد در اختیار نیست و این احتمال وجود دارد که اصلا برگزار نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *