آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد
آزمون ارشد

تکمیل ظرفیت ارشد

تکمیل ظرفیت ارشد

دانشگاه های دولتی روزانه، شبانه، پردیس های خودگردان، پیام نور، غیر انتفاعی از جمله دانشگاه هایی هستند که در صورت عدم تکمیل ظرفیت اقدام به تکمیل ظرفیت می نمایند. کلیه داوطلبانی که در کنکور ارشد 99 شرکت کرده اند، افرادی که در انتخاب رشته کنکور ارشد 99 مجاز شده باشند و داوطلبانی که مجاز نشده باشند، می توانند در تکمیل ظرفیت ارشد  شرکت کنند. اگر قصد شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد را دارید، راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد که شامل نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99، شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 99، مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99 است را در این مقاله مطالعه نمایید. هچنین اگر مشتاق دانستن چیز هایی در زمینه  مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور سراسری هستید این صفحه به درد شما می خورد.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد چیست؟

باید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، اگر تعداد افرادی که در دانشگاه ثبت نام می کنند، از ظرفیت اختصاص داده شده به آن دانشگاه کمتر باشد، این کمبود به وسیله تکمیل ظرفیت پر خواهد شد. به عنوان مثال اگر ظرفیت پذیرش یک دانشگاه در مقطع ارشد 50 نفر باشد، اما 45 نفر اقدام به ثبت نام کرده باشند، مابقی ظرفیت از طریق تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پر می شود. نکته ای که در تکمیل ظرفیت حائز اهمیت می باشد، این است که فقط افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده باشند و برای آنها کارنامه صادر شده باشد، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد هستند.
.
نکته قابل توجه دیگر این است که داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 99 مجاز شده باشند و یا افرادی که انتخاب رشته ارشد 99 را انجام داده و پذیرفته شده باشند، اما از انتخاب رشته خود رضایت نداشته باشند، می توانند با مطالعه راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 99 در مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99، ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری کارشناسی ارشد 99 را انجام دهند. اما قبولی اولیه آنها باطل می شود و هیچ گونه اعتراضی در این مورد پذیرفته نمی شود. از آنجائیکه هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان از تحصیل انصراف می دهند و یا به دلیل پذیرفته شدن در دانشگاه دیگر ثبت نام خود را در آن دانشگاه انجام نمی دهند، بسیاری از دانشگاه ها و رشته ها دارای ظرفیت خالی می شوند. که در این صورت با اعلام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد آن دانشگاه، دانشجویان دیگر می توانند شانس خود را برای قبولی مجدد انتخاب نمایند. برای کمی تنوع، در صفحه مشاوره تحصیلی تلفنی مدرسه مطالبی در این باره بخوانید.
اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگرید.

شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد 99 چقدر است ؟

حتما این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده است که شانس قبولی تان در تکمیل ظرفیت ارشد 99 چگونه خواهد بود. همان طور مستحضر هستید، از آنجایی که کنکور های سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند ، نتایج اولیه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در یک روز منتشر می شود. اما انتخاب رشته این دو نوع دانشگاه از هم به صورت تکفیک شده انجام می پذیرد. در مرحله اول (در مرحله انتخاب رشته) ، داوطلبانی که در قسمت دانشگاه های روزانه و غیر روزانه (سایر دانشگاه ها) مجاز شده اند، می توانند رشته های دانشگاه آزاد را هم انتخاب نمایند و در نتیجه شانس مورد پذیرش دانشگاه آزاد قرار گرفتن را از داوطلبانی که فقط در دانشگاه آزاد مجاز شده اند، می گیرند. پس از اعلام نتایج نهایی، داوطلبانی که در نوبت های روزانه قبول شده اند و در دانشگاه های آزاد نیز انتخاب رشته کرده اند، با مشخص شدن انتخاب های قبولی شان، می توانند در یکی از نوبت های روزانه یا دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل بپردازند و در صورت انتخاب هر کدام، صندلی را برای داوطلب دیگری خالی می نمایند. در این زمان است که دانشگاه ها اقدام به پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت می کنند و در نتیجه شانس افراد برای پذیرش در این دوره بسیار بیشتر می شود. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود. برخی از دانشگاه ها در این مرحله نیز موفق به پر کردن صندلی هایشان نمی شوند، به همین دلیل مجبور می شوند که دوباره اقدام به پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت کنند. در این مرحله است که شانس قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد 99 بسیار زیاد می شود، به طوری که حتی اگر هیچ امیدی به پذیرش نداشته بودید، در این مرحله ممکن است پذیرفته شوید.

با حذف شدن تکمیل ظرفیت ارشد نا امید نشوید. ارشد بدون کنکور را امتحان کنید..

حتماٌ در جریان هستید که دوره تکمیل ظرفیت ارشد برای داوطلبان و متقاضیان ورود به این دوره تحصیلی از سال تحصیلی 1397 بنا به تصمیم مسئولین امر حذف شده است. بنا به این تصمیم شانس ورود سهل تر داوطلبان به دوره ارشد ممکن است کمی کاهش یابد. اما این پایان کار نیست و نباید ناامید شد. در واقع راه تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور نیز برای شما داوطلب عزیز باز است. برای کسب اطللاعات بیشتر در این رابطه و آشنایی با رشته های معرفی شده در کارشناسی ارشد بدون کنکور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99 معمولاً 3 هفته الی یک ماه بعد از اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد 99 انجام می شود. مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99 احتمالاً از اواخر اذر ماه 99 شروع می شود و تا چند روز پس از آن ادامه دارد. با توجه به اینکه اطلاع از مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد، بسیار حائز اهمیت است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99 ، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط شرکت کردن در تکمیل ظرفیت ارشد 99

خبری از شروط زیاد و سخت نیست، تنها شرط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 99 شرکت در کنکور سراسری ارشد 99 و صدور کارنامه اولیه می باشد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم شرط مجاز بودن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 برای شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 99 وجود ندارد، و حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته ارشد 99 شرکت نکرده باشند هم مجاز به ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 99 هستند. با توجه به ادغام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد داوطلبانی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 را داشته باشند، می بایست در کنکور کارشناسی ارشد 99 شرکت کرده باشند.
برای آگاهی از شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد 99 ، با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99

ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 از طریق سایت سازمان سنجش و به صورت اینترنتی انجام می شود،  به این صورت که داوطلبان می بایست رشته های مورد علاقه خود را از بین رشته محلهای موجود در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 که همان راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد 99 است، انتخاب نمایند. داوطلبان در گام دوم بایستی با وارد کردن اطلاعات فردی خود، بدون پرداخت هزینه، ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 را انجام دهند. نکته ای که داوطلبان می بایست به آن توجه داشته باشند، این است که امکان انتخاب 20 رشته محل در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد 99 وجود دارد.
اگر سوالی در زمینه نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد 98 دارید ، با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید. شما همچنین می توانید ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد خود را به مشاوران آیدانیتو بسپارید.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

اگر بخواهیم از مهم ترین مراحل نام ببریم، انتخاب رشته یکی از مهم ترین مراحل قبولی است و این بدین معنی است که باید انرژی و وقت کافی را برای آن اختصاص دهید. البته برای انتخاب رشته تنها زمان و انرژی کافی نیست و باید مقداری تجربه نیز چاشنی کار شود. با توجه به اینکه یک انتخاب رشته حرفه ای ، قبولی شما را ضمانت می کند ، به نظر می رسد خالی از لطف نیست که از مشاور متخصص در این راه کمک بگیرید. یک مشاور با تجربه با حذف گزینه های ناکارآمد ، بهترین گزینه را به شما معرفی می کند و در نتیجه شما با اولین انتخاب خود ، بهترین انتخاب را خواهید داشت. برای کسب اطلاعاتی درباره مشاوره تحصیلی تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک کنید.
برای افزایش دادن شانس قبولی تان در تکمیل ظرفیت ارشد از طریق یک انتخاب رشته حرفه ای، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ادامه تحصیل و معافیت تحصیلی سربازی

از آنجایی که آقایان پس از رسیدن به سن قانونی باید به سربازی بروند، همواره به فکر راه هایی برای به تعویق انداختن سربازی خود و بهبود شرایط آن هستند. همان طور که می دانید یکی از انواع معافیت های سربازی، معافیت تحصیلی است. ادامه تحصیل نیز یکی از راه هایی که به داوطلب کمک می کند تا بتواند شرایط سربازی خود را بهبود ببخشد، زیرا مدارک تحصیلی بالاتر، شانس فرد را برای دریافت امریه و پذیرش افزایش می دهد. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از معافیت های تحصیلی و سایر شرایط مرتبط با اخذ امریه و پذیرش با مشاوران متخصص نظام وظیفه آیدانیتو تماس بگیرید.
در نهایت پس از بررسی تکمیل ظرفیت ارشد 99 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بزنید.
سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت ارشد دارید ؟ با آیدانیتو تماس بگیرید.

14 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت ارشد

  1. ابوطالب گفت:

    با سلام به همه ی دانش دوستان عزیزدرسته از لحاظ اشتغال دچار مشکل شده ایم اما این هرگز دلیلی برای عقب نشینی از فراگیری علوم نیست

    1. پرویز گفت:

      سلام لطفاً آدرس سایت تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری را ارائه دهید باتشکر.

    2. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ برای تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بایستی به سایت سازمان سنجش (www.sanjesh.org) مراجعه کنید.

  2. محمد ابراهیم گفت:

    سلام من دانشجوی ترم ۶ هستم و در کنکور وازرت علوم شرکت کردم و روازنه هم مجاز شدم و میتونم ۷ ترمه تموم کنم آیا میتونم برای تکمیل ظرفیت بهمن اقدام کنم یا خیر یعنی میتونم تو تکمیل ظرفیت انتخاب روازنه داشته باشم یا خیر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      معمولا در دفترچه تکمیل ظرفیت تعداد کمی از دوره های روزانه درج شده است. به همین دلیل شانس قبولی شما در دوره تکمیل ظرفیت کمتر خواهد بود. البته به این نکته هم دقت کنید که در دفترچه تکمیل ظرفیت سال گذشته در بهمن ماه، تنها دوره های تحصیلی پیام نور و غیرانتفاعی ارائه شد. موفق باشید.

  3. مبارکه سادات گفت:

    سلام تکمیل ظرفیت اعلام میشه؟

  4. مرتضی گفت:

    با سلام من ارشد رشته فیزیولوژی گیاهان زراعی دانشگاه رامین اهواز قبول شدم ولی ولی کارنامه سبز راکه گرفته ام رشته مکانیزاسیون گرایش انرژی هم نفردوم هستم همان دانشگاه می تونم ثبت نام کنم رشته مکانیزاسیون باتشکر جواب دهید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      تغییر گرایش در ارشد راحتتر از تغییر رشته است. شرط آن هم گذراندن 24 واحد درسی است.

  5. پرویز گفت:

    سلام.لطفا سایت ثبت نام برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد را ارائه دهید باتشکر.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      دانشگاه سراسری : http://www.sanjesh.org
      دانشگاه آزاد: http://www.azmoon.com

  6. رضا گفت:

    خواهشا تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بگذارین

  7. ساناز گفت:

    سلام
    خسته نباشید من ارشد حسابداری امتحان دادم رتبه ام شده ۲۰هزار و مجاز نشدم امکانش هست تو دوره تکمیل ظرفیت مجاز بشم و انتخاب رشته کنم. البته برای دانشگاه آزاد یزد

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز. دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد در سال گذشته برگزار نشد. در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در سال 98 منتشر نشده است. اما با توجه به پیش بینی ما احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در سال 98 پایین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *