آیدانیتو > اعتراض به نتیجه کنکور
نتایج کنکور

اعتراض به نتیجه کنکور

اعتراض به نتیجه کنکور

اعتراض به نتیجه کنکور

 

هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و اتمام بازه زمانی در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته شماری از داوطلبان از نتیجه کنکور خود راضی نیستند و بر ااین باور هستند که حتماٌ اشتباهی رخ داده است. قبل از هر سخنی، باید این نکته را خطاب به داوطلب عزیز معترض نتایج عرض کنیم که اگر مایل به اعتراض به نتیجه کنکور هستید، بهتر است دلیل منطقی برای اعتراض به نتیجه کنکور داشته باشید. در این مقاله شما را با نحوه اعتراض و چگونگی ثبت اعتراض به نتیجه کنکور آشنا می کنیم. شایان ذکر است که نحوه اعتراض به نتیجه کنکور برای تمامی دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری یکسان می باشد.

اعتراض به نتایج کنکور سراسری

 

در سال های اخیر امکان اعتراض به نتیجه کنکور سراسری در سایت سنجش با اضافه شدن ویژگی امکان درخواست بررسی الویت های بعدی برای قبولی به این سایت برای داوطلبان . امکان پذیر شده است. این درخواست اعتراض برای افرادی است که در انتخاب رشته خود دچار اشتباه شده اند و یا الویت های خود را جا به جا وارد کرده اند.

زمان اعتراض به نتیجه کنکور

 

پس از اعلام نتایج کنکور، بازه زمانی مشخصی به منظور اعتراض به نتیجه کنکور در نظر گرفته می شود ولی از آنجایی که زمان اعتراض به نتیجه کنکور در هر آزمون در مقاطع مختلف با یکدیگر متفاوت است، پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی در زمینه زمان دقیق اعتراض به نتایج کنکور از کمک مشاوری آگاه غافل نشوید.

نحوه اعتراض به نتیجه کنکور سازمان سنجش

 

اگر شما نیز جز افرادی هستید که در هنگام انتخاب رشته دچار خطا و اشتباه شده اید، می توانید به روش زیر اعتراض خود را به ثبت برسانید. به این منظور وارد سایت سازمان سنجش شوید، در قسمت سمت چپ از سیستم پاسخ گویی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب کنید. این سیستم در ابتدا به شما یادآور می شود که می توانید از بانک سوالات متداول استفاده کنید. در صورتی که سؤال شما در گروه سوالات متداول قرار دارد، پاسخ آن را می توانید در همین قسمت بخوانید. اما برای ثبت اعتراض به نتیجه کنکور با کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم، وارد سامانه شوید. البته قبل از ورود به سامانه باید نام آزمون خود را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت درخواست جدید شده و در این مرحله بایستی نام آزمون و سال آزمون خود را وارد کنید. سپس بر روی کلمه «جستجو» کلیک کنید.

پس از آن سامانه فرم درخواست های مربوطه را به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال برای آزمون ارشد فرم درخواست ها شامل موارد زیر است:

  • بررسی اشتباه در انتخاب رشته و تقاضای اولویت بندی
  • اعتراض به نتیجه قبولی
  • دریافت شماره پرونده و داوطلبی

زمانی که برای اعتراض به هر یک در نظر گرفته شده است نیز در جدولی مشخص شده است. بعد از آن لازم است گزینه ای که به آن اعتراض دارید را انتخاب کنید. اگر به بررسی اشتباه در انتخاب رشته خود اعتراض دارید باید دلایل منطقی در این باره داشته باشید و دلایل خود را ارائه دهید.

دقت کنید که شما فقط یک بار می توانید در خواست را ارسال کنید و امتحان اصلاح و یا حذف درخواست برایتان وجود ندارد. بنابراین دقت و توجه کافی را داشته باشید.

دلایل اعتراض به نتیجه کنکور

 

 اما دلایل منطقی اعتراض به نتیجه کنکور شامل چه مواردی است؟ برخی از دلایل قانع کننده برای سازمان سنجش به شرح زیر است.

  • اشتباه در محاسبه درصد هر درس: این درخواست به این معناست که درصد هر درس که در کارنامه شما اعلام شده است، با درصد محاسباتی خود با توجه به تصویر پاسخ برگی که از طرف سازمان سنجش منتشر شده است، متفاوت است.
  • اشتباه در اطلاعات سهمیه: اگر شما دارای سهمیه ای غیر از سهمیه مناطق هستید و بعد از اعلام نتایج متوجه می شوید که سهمیه شما به درستی محاسبه نشده است، می توانید اعتراض کنید تا نتایج مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد. این اشتباه ممکن است به دلیل تأیید نشدن اطلاعات شما توسط ارگان مربوطه باشد.

دربار موضوع اعتراض به نتیجه کنکور در این نوشته توضیحاتی مفصلی را خدمتتان عنوان کردیم. شما می توانید مقاله اعلام نتایج کنکور 97 را نیز بخوانید.
برای اطلاع از این که دلیل شما برای اعتراض به نتیجه کنکور منطقی است یا خیر و یا اینکه چگونه می توانید یک درخواست صحیح ثبت کنید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *