تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی





تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی فرصتی مجدد برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد نظرتان است. دانشگاه غیرانتفاعی یکی از زیر مجموعه های دانشگاه سراسری است و لیست رشته و دانشگاه های آن در دفترچه انتخاب رشته سراسری درج شده است.

پس از شرکت در کنکور سراسری بسیاری از افراد از محل قبولی و یا رشته قبولی خود راضی نیستند و برخی هم به کل از کنکور جامانده اند و موفق به شرکت در آن نشده اند. تمامی این افراد می توانند بار دیگر شانس خود را در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی بیازمایند و موفق به پذیرش در رشته مورد نظرشان شوند.

تاریخ ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی

همان طور که گفتیم تمامی افراد می توانند در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی شرکت کنند و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی از اواخر مهر ماه آغاز می شود.

ثبت نام در این مرحله به صورت حضوری است و نیازی به پیش ثبت نام در انتخاب رشته اینترنتی نیست. تنها لازم است رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و واحد ارائه دهنده آن را پیدا  کنید، سپس با مراجعه حضوری به واحد غیرانتفاعی ثبت نام کنید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی باید در زمانی که توسط دانشگاه غیرانتفاعی اعلام می شود، به سایت سنجش و یا سایت دانشگاه غیرانتفاعی مراجعه کنید. لیست رشته و دانشگاه های ارائه دهنده تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی به صورت لیست جستجو در سایت قرار داده می شود. با جستجوی رشته مورد نظرتان دانشگاه های ارایه دهنده آن رشته، نمایش داده می شود. واحد مورد نظر خود را انتخاب کنید، سپس باید مبلغی را جهت ثبت نام پرداخت کنید. این پرداخت بایستی به صورت اینترنتی و از طریق سایت انجام شود. سپس باید به همراه مدارک مورد نیاز که شامل کارت ملی و شناسنامه، مدرک پیش دانشگاهی، عکس و ودیعه پرداختی است، به واحد مورد نظرتان مراجعه کنید.

دانشگاه غیرانتفاعی در صورتی که ظرفیت خالی داشته باشد، شما را ثبت نام خواهد کرد. از این رو بهتر است تا حد ممکن با سرعت جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی اقدام کنید.

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی شما نباید هیچ گونه منعی برای تحصیل از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته باشید. همچنین داوطلبین مرد باید اجازه تحصیل از نظر نظام وظیفه را داشته باشند و مدارک مربوطه را همراه خود داشته باشند.

پذیرفته شدگان این مرحله بسته به نظر دانشگاه غیرانتفاعی، در نیمسال اول و یا دوم پذیرفته می شوند. در بسیاری از رشته ها و واحدها، داوطلبین پس از ثبت نام دانشجو محسوب شده و به تحصیل می پردازند.

رشته های تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی بر این اساس است که بعد از اتمام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان شهریورماه، هر کدام از رشته محل ها که دارای ظرفیت خالی است، وارد مرحله پذیرش تکمیل ظرفیت می شود. بنابراین ممکن است رشته ها در مراکز ارایه دهنده هر سال تا حدی متفاوت از سال قبل باشد. در اینجا برخی از رشته های ارایه شده در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی را نام می بریم.

برخی رشته های تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

حسابداری

مهندسی ورزش

روان شناسی

علوم اقتصادی

باستان شناسی

مدیریت صنعتی

مدیریت بازرگانی

مهندسی فضای سبز

حقوق

امور بیمه

 

شما می توانید برای اطلاع از واحد های ارایه دهنده در شهرتان، برای رشته مورد نظرتان، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین در صورتی که در انتخاب رشته دچار شک و تردید هستید به شما توصیه می کنیم از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید تا آینده ای مطمئن تر داشته باشید.

 

پیشنهاد میکنیم مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی را نیز بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *