آیدانیتو > ارشد بدون کنکور پیام نور 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

ارشد بدون کنکور پیام نور 98

ارشد بدون کنکور پیام نور

ارشد بدون کنکور پیام نور 98

دانشگاه پیام نور، از جمله محبوب ترین و بهترین دانشگاه های کشور بوده که شمار زیادی از داوطلبان تمایل به گرفتن مدرک دانشگاهی معتبری را از آن دارند. دانشگاهی که با داشتن متد آموزش از راه دور نظر بسیاری از مردم از جمله افراد پرمشغله و شاغل را به خود جلب کرده است. دانشگاه پیام نور به دو شیوه اقدام به جذب دانشجو می کند. در روش اول، فرد از طریق آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها وارد این دانشگاه می شود. اما در روش دوم، داوطلب پس از مطالعه دروس اولین ترم رشته مورد نظر خود در آزمونی شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره به عنوان دانشجو در دانشگاه پیام نور پذیرفته خواهد شد. البته از چند سال پیش تاکنون دوره فراگیر برای ورد به مقطع کارشناسی رشته های مختلف پیام نور حذف شده و دورهای بدون آزمون آن را گرفته است. اما فرآیند پذیرش دانشجو از طریق دوره فراگیر همچنان برای ورود به مقطع ارشد وجود دارد. در این مقاله، نکات لازم در رابطه با ارشد بدون کنکور پیام نور 98 بیان می شود. علاوه بر این موضوع، با مطالعه این مقاله با اسامی برخی از رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور 98 نیز آشنا خواهید شد. در صورت تمایل و علاقه به شرکت در دوره ارشد بدون کنکور پیام نور 98( دوره فراگیر)، مطالعه این مقاله می تواند کمک بسیار مؤثری به شما داوطلبان گرامی باشد.

شیوه ثبت نام در دوره های بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که فرآیند ثبت نام افراد در دوره های فراگیر پیام نور کاملاٌ به شکل اینترنتی و با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت. هر فرد باید پس از مراجعه به سایت و خرید کارت اعتباری الکترونیکی ( با پرداخت مبلغی معادل 70000  تومان) اقدام به ثبت نام در این دوره کند. باید بگوییم که تاریخ برگزاری آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور در دی ماه هر سال است.
اگر سوالی در رابطه با ارشد بدون کنکور پیام نور ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

وجه تمایز آزمون فراگیر با دوره با آزمون ورودی ارشد دانشگاه پیام نور

باید بدانید که در آزمون فراگیر ارشد دانشگاه پیام نور هر فرد پس از انتخاب رشته مورد علاقه خود در آزمونی با سؤالاتی مطرح شده از دروس نخستین ترم تحصیلی کارشناسی ارشد شرکت کرده و در صورت قبولی ادامه تحصیل وی از ترم دوم این مقطع تحصیلی خواهد بود. در ضمن طراحی سؤالات و اعلام نتایج این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت خواهد گرفت.

شرایط لازم جهت ثبت نام در دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

هر کدام از متقاضیان جهت ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور 98 یا دوره فراگیر با در دست داشتن مدرک کارشناسی خود در رشته های دانشگاهی مختلف می تواننددر این دوره اقدام به ثبت نام کنند. نکته مهم و قابل توجه این که، آزمون های فراگیر پیام نور در دو رشته طراحی شهری و مهندسی معماری برگزار نمی شود.

مواد امتحانی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

جهت اطلاع تمامی شما داوطلبان گرامی باید بگوییم که منابع دروس امتحانی کارشناسی ارشد پیام نور همان درس های مورد تدریس در اولین ترم کارشناسی ارشد رشته دلخواه فرد است. شما عزیزان جهت می توانید اسامی کلیه کتب مورد آزمون و نام مؤلفین آن ها را از طریق سایت رسمی سازمان سنجش دریافت نمایید.

اسامی برخی از رشته های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در گروه های مختلف تحصیلی

در این قسمت از نوشته به ذکر اسامی تعدادی از رشته های مورد آزمون در دوره فراگیر پیام نور برای شما دوستان داوطلب شرکت در این دوره ها پرداخته می شود. پس در صورت تمایل به اطلاع از این موضوع با ما همراه باشید:

رشته های گروه علوم پایه

. آموزش ریاضی . ریاضی محض گرایش هندسه( توپولوژی) . زیست شناسی سلولی و مولکولی گرایش بیوفیزیک . شیمی گرایش شیمی عالی . علوم زمین گرایش پترولوژی . فیتوشیمی . فیزیک گرایش هسته ای . زیست شناسی جانوری گرایش فیزیولوژی . فیزیک گرایش فیزیک نجومی . فیزیک گرایش ذرات بنیادین و نظریه میدان ها . زیست شناسی جانوری گرایش سلولی و تکوینی . آمار گرایش آمار ریاضی

رشته های گروه علوم انسانی

. آموزش زبان انگلیسی . آب و هواشناسی گرایش آب و هواشناسی شهری . هواشناسی شهری . آموزش زبان فارسی . اخلاق کاربردی . برنامه ریزی درسی . تاریخ گرایش تاریخ تشیع . تحقیقات آموزشی . حسابداری . روانشناسی بالینی

رشته های گروه فنی مهندسی

. مهندسی شیمی- صنایع غذایی . مهندسی صنایع- بهینه سازی سیستم ها . مهندسی عمران- سازه . مهندسی فناوری اطلاعات . مهندسی عمران- راه و ترابری . مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی . مهندسی شیمی- گرایش طراحی فرآیند . مهندسی شیمی- پلیمر . مهندسی عمران- آب و سازه های هیدرولیکی . مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی

رشته های گروه منابع طبیعی و کشاورزی

. توسعه روستایی . مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی- گرایش سیاست و توسعه کشاورزی . علوم دامی گرایش تغذیه دام . اقتصاد کشاورزی گرایش تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی در این مطلب، با نکات ضروری پیرامون ارشد بدون کنکور پیام نور 98 آشنا شده و اطلاعات لازم را در این مورد به دست آوردید. در صورت تمایل، امکان مطالعه مقاله ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد نیز برای شما دوستان عزیز فراهم است.

دانشگاه های ارشد بدون کنکور پیام نور

از جمله مسائل مهمی که در زمان شرکت در طرح ارشد بدون کنکور پیام نور باید به آن توجه کنید شناخت دانشگاه های پذیرنده کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور است. در صورتی که شما دوست عزیز نیز تمایل به شرکت در این دوره تحصیلی از دانشگاه پیام نور را دارید، می توانید جهت شناخت این دانشگاه ها با مشاروان آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو قادر به ارائه راهنمایی های لازم در این رابطه به شما دوستان گرامی هستند.  

آیا از لیست بهترین رشته های ارشد بدون کنکور پیام نور اطلاعی دارید؟

از جمله نکات مهم و مورد توجه در زمان تحصیل در ارشد بدون کنکور پیام نور اطلاع از لیست بهترین رشته های ارشد بدون کنکور یا همان فراگیر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات دقیق تر در این مورد می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بگیرید.
 در این مقاله به بحث در مورد ارشد بدون کنکور پیام نور برای شما دوستان گرامی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور ارشد پیام نور بزنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با ارشد بدون کنکور پیام نور را در اختیار شما قرار دهند. در صورت نیاز می توانید با آن ها تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *