بدون کنکور

لیست رشته های بدون کنکور پردیس

رشته های پردیس بدون کنکور

دوره های مختلفی مانند روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور بدون کنکور از میان متقاضیان حائز شرایط ثبت نام می کنند، به جز این موارد پردیس های خودگردان یا بین الملل هم از دوره هایی است که مجاز به پذیرش بدون آزمون داوطلبان است. در این مقاله که به بررسی رشته های پردیس بدون کنکور اختصاص دارد، رشته های بدون کنکور دانشگاه پردیس را که در پردیس های دانشگاه ها ارائه می شوند را معرفی خواهیم کرد.

پردیس های خودگردان در چه مقاطع تحصیلی پذیرش دارند؟

پردیس های خودگردانی که بدون کنکور دانشجو می پذیرند شامل پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران، پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف و پردیس خودگردان دانشگاه زابل است. پردیس دانشگاه زابل فقط در مقطع کارشناسی پذیرنده داوطلبان است ولی پردیس های بین الملل دانشگاه های تهران و شریف، علاوه بر مقطع کارشناسی، در کارشناسی ارشد و دکتری هم دانشجو می پذیرند.

ملاک قبولی و ثبت نام در پردیس های خودگردان

پردیس های خودگردان براساس سوابق تحصیلی از داوطلبان ثبت نام می کنند. البته در مقاطع بالاتر تحصیلات تکمیلی، به جز سوابق تحصیلی، سوابق علمی و پژوهشی داوطلبان هم در پذیرش آنها به طور کامل موثر است. ارزش تحصیلی مدرکی که پردیس ها به دانش آموختگان خود اعطا می کنند با مدرک دوره روزانه تفاوت زیادی ندارد فقط عنوان پردیس دانشگاهی در مدرک ذکر می شود.

لیست رشته های بدون کنکور پردیس 97 در مقطع کارشناسی

سه پردیسی که از آنها نام برده شد در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجی در رشته های محدودی ثبت نام می کنند. در ادامه لیست رشته های پردیس بدون کنکور را به تفکیک هر دانشگاه ملاحظه کنید. پردیس خودگردان دانشگاه زابل در 9 رشته دانشجو می پذیرد:

  • آمار
  • مهندسی شهرسازی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی معماری
  • مهندسی مکانیک
  • علوم و مهندسی صنایع غذایی
  • مهندسی فضای سبز
  • جغرافیا
  • مترجمی زبان انگلیسی

پردیس بین الملل دانشگاه تهران واقع در جزیره کیش، فقط چهار رشته ارائه می کند:

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی معماری
  • حقوق
  • طراحی صنعتی

پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف فقط در رشته های مهندسی جذب دانشجو دارد:

  • مهندسی صنایع
  • مهندسی عمران
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مواد و متالورژی
  • مهندسی هوافضا

پردیس های بین الملل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در مقطع کارشناسی ارشد چه رشته هایی را ارائه می کنند؟

در این بخش به رشته های دانشگاه پردیس بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد می پردازیم که گفتیم فقط پذیرش بدون کنکور پردیس در مقطه ارشد در پردیس کیش دانشگاه تهران و دانشگاه شریف انجام می شود. پردیس بین الملل دانشگاه شریف در رشته های مهندسی مکانیک(تبدیل انرژی)، مهندسی مکانیک(طراحی کاربردی)، مهندسی نفت(مخازن هیدروکربوری)، مهندسی عمران(سازه و زلزله)، مهندسی مکاترونیک، مهندسی کامپیوتر(شبکه های کامپیوتری)، مهندسی مدیریت ساخت، مهندسی شیمی(فرایندهای جداسازی)، مهندسی برق(سیستم های الکترونیک و دیجیتال)، مهندسی مواد(خوردگی و حفاظت مواد)، مهندسی صنایع(مدیریت مهندسی)، نانوفناوری(نانومواد)،مدیریت کسب و کار(استراتژی)، مدیریت کسب و کار(رفتار سازمانی و منابع انسانی)، مدیریت کسب و کار(عملیات و زنجیره تأمین)، مدیریت کسب و کار(مالی)، مدیریت کسب و کار(فناوری) پذیرنده متقاضیانی که شرایط لازم را دارا باشند. پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران این رشته ها را ارائه می کند:  مهندسی معماری، انرژی و معماری، مهندسی نفت(منابع هیروکربوری)، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر(نرم افزار)، مهندسی مکاترونیک، مهندسی منابع تجدیدپذیر، مهندسی عمران، طراحی صنعتی، مدیریت و بازاریابی جهانگردی، بهداشت، امنیت و محیط زیست، کارآفرینی، اقتصاد، مطالعات منطقه ای، مطالعات ایرانی و آموزش زبان انگلیسی.
همچنین می‌توانید مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد اصفهان را مطالعه نمایید.

در مقطع دکتری پردیس های بین الملل در چه رشته هایی پذیرای متقاضیان هستند؟

بخش آخر مقاله رشته های پردیس بدون کنکور به رشته ارائه شده در مقطع دکتری پردیس های بین الملل کیش این دو دانشگاه می پردازیم. پردیس بین الملل دانشگاه تهران در مقطع دکترای تخصصی 12 رشته را در برنامه خود قرار داده است که عبارتند از آموزش زبان انگلیسی، اقتصاد سنجی و اقتصاد، کارآفرینی، تکنولوژی نانو، زیست فناوری، مدیریت محیط زیست در گرایش های آب و فاضلاب، منابع آبی، برنامه ریزی و آلودگی هوا و مهندسی سیستم های انرژی با دو گرایش انرژی و محیط زیست. پردیس بین الملل دانشگاه شریف در مقطع دکتری فقط رشته مهندسی مواد، مهندسی دریا و مهندسی مکانیک را ارائه کرده است. پیشنهاد می کنیم پس از خواندن مقاله لیست رشته های بدون کنکور پردیس ، برای افزایش آگاهی درباره نحوه پذیرش پردیس ها و شرایط ثبت نام ارشد و دکتری پردیس به مقاله های بدون کنکو پردیس سر بزنید.
اگر سوالی در زمینه لیست رشته های بدون کنکور پردیس ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

4 دیدگاه در “لیست رشته های بدون کنکور پردیس

  1. س . ش گفت:

    سلام روز بخیر
    می خواستم رشته تصویر سازی یا نقاشی برای مقطع کارشناسی ارشد در پردیس تهران ثبت نام کنم امکان دارد هزینه اش چقدر می شود؟
    ممنون

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، رشته ی ارتباط تصویری پردیس کیش دانشگاه تهران بدون کنکور محسوب شده و شهریه ی آن به ازای هر ترم حدود 8 میلیون تومان می باشد.

  2. مهدی هاشمی گفت:

    سلام
    من دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم .
    .
    سال ۸۷ رشته حسابداری قبول شدم و ۵۳
    واحد پاس کردم .
    .
    میخواستم بدونم میتونم تو رشته مهندسی مکانیک خودرو ادامه تحصیل بدم ؟
    واحد های پاس شده تاثیری دارن ؟
    .
    امکان شرکت تو رشته ای که مربوط به دیپلم ریاضی فیزیک هست برای من وجود داره ؟
    .
    سپاس از پاسخگویی شم???

  3. مهدی هاشمی گفت:

    سلام
    من دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی دارم .
    .
    سال ۸۷ رشته حسابداری قبول شدم و ۵۳
    واحد پاس کردم .
    .
    میخواستم بدونم میتونم تو رشته مهندسی مکانیک خودرو ادامه تحصیل بدم ؟
    واحد های پاس شده تاثیری دارن ؟
    .
    امکان شرکت تو رشته ای که مربوط به دیپلم ریاضی فیزیک هست برای من وجود داره ؟
    .
    سپاس از پاسخگویی شم???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *