آیدانیتو > آزمون دکتری پزشکی
آزمون دکتری وزارت بهداشت

آزمون دکتری پزشکی

آزمون دکتری پزشکی






آزمون دکتری پزشکی

سازمان سنجش آموزش کشور با هدف مهم تأمین نیروی انسانی متخصص و کاردان اقدام به برگزاری آزمون دکتری پزشکی برای متقاضیان و علاقه مندان می کند. پس از ادغام کنکور دکتری علوم پزشکی با کنکور دکتری علوم پزشکی دانشگاه آزاد دانشگاه های سراسری کلیه داوطلبان این دوره تحصیلی لزوماً تنها حق ثبت نام و شرکت در یک آزمون که به طور مستقل به وسیله وزارت بهداشت برگزار می گردد را دارا هستند.از این رو در این مقاله قصد ارائه توضیحاتی را پیرامون آزمون دکتری پزشکی از جمله زمان، نحوه و شرایط ثبت نام در این آزمون را برای شما داریم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در رابطه با آزمون دکتری پزشکی به دست آورید.  

شرایط ثبت نام آزمون دکتری پزشکی

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری پزشکی در گرو وجود شرایطی چند است از جمله مهم ترین شرایط شرکت در آزمون دکتری پزشکی می توان به برخورداری از مدرک دکترای حرفه ای مرتبط و یا کارشناسی ارشد است. تمامی افرادی که مدرک معادل کارشناسی ارشد را دارا هستند و یا در دوره روزانه آزمون دکتری پزشکی در سال تحصیلی 98-97 برگزیده شده اند اما اقدام به ثبت نام نکرده اند یا از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف داده اند و همین طور دانشجویان مشغول به تحصیل در دستیاری تخصصی و یا دکتری به هیچ عنوان امکان ثبت نام در آزمون دکتری پزشکی را ندارند. از دیگر شرایط ثبت نام در آزمون دکتری پزشکی می توان از داشتن مدرک معتبر در زبان انگلیسی است. سازمان سنجش پزشکی آزمون هایی را در قالب جداولی خدمت داوطلبان اعلام کرده است. از این رو داوطلبان آزمون دکتری تخصصی امکان شرکت در آزمون هایی همچون msrt, Tolimo, TOEFEL, IELTS را به آسانی دارند.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری پزشکی

باید به عرض برسانیم که هزینه ثبت نام آزمون دکتری پزشکی برابر با 750 هزار ریال است و کلیه داوطلبان باید با ورود به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام به خرید اعتبار نمایند.

مکان برگزاری آزمون دکتری پزشکی

آزمون دکتری پزشکی در سال تحصیلی 99-98 در مناطق دهگانه آزمایشی در شهرهای مختلفی از جمله شیراز، کرمان، تبریز، اصفهان و تهران برگزار می شود. برای کسب اطلاعات کامل تری در رابطه با محل برگزاری آزمون دکتری پزشکی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

زمان ثبت نام آزمون دکتری پزشکی

زمان ثبت نام آزمون دکتری پزشکی سال 98 از 16 بهمن ماه 97 آغاز شد و تا 27 بهمن ماه ادامه داشت. اما نباید به تصمیم مسئولین امر فرصت مجددی نیز در اختیار افراد جا مانده از ثبت نام آزمون دکتری پزشکی گذاشته شد. این فرصت مجدد ثبت نام آزمون دکتری پزشکی از 12 تا 14 اسفند 97 در نظر گرفته شده بود.

آزمون تخصصی پزشکی 98

آزمون تحصیلی پزشکی 98 در روزهای 30 و 31 خرداد ماه 98 در حوزه های مختلف امتحانی برگزار می شود. قابل توجه شما دوستان شرکت کننده در آزمون دکتری تخصصی پزشکی 98 که کلیه داوطلبان شرکت کننده در این آزمون می توانند از امروز یعنی 27 خرداد 98 نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی پزشکی خود را اقدام نمایند.

در این مقاله به تحلیل و بررسی آزمون دکتری پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله دکتری وزارت بهداشت 98 بزنید.

اگر سوالی در زمینه آزمون دکتری پزشکی ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *