آیدانیتو > دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98
انتخاب رشته دکتری

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری 98 که به صورت کارنامه در سایت سازمان سنجش در هفته آخر فروردین منتشر می شود، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، در نیمه ی اول اردیبهشت ماه می بایست برای انتخاب رشته اینترنتی منحصر از طریق سایت سنجش اقدام نمایند. انتخاب رشته دکتری سراسری دارای تبصره ها و قوانین و ضوابط خاص خود است و با توجه به این قوانین، مجاز شدگان باید انتخاب رشته کنند. از این رو همزمان با اعلام انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 نیز منتشر می شود که مطابق با آن، انتخاب رشته انجام می شود.

شرایط انتخاب رشته دکتری سراسری 98

داوطلبانی که برای انتخاب رشته مجاز می شوند، در هفته ی اول اردیبهشت با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته می بایست 50 کد رشته محل را انتخاب نمایند. متقاضیانی که انتخاب رشته می کنند، با توجه به کد رشته محل های انتخابی، نمره کل اکتسابی و نیز میانگین مشخص شده توسط مؤسسات برای مصاحبه علمی و سنجش پژوهش معرفی می شوند. در این میان کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، اما دارای میانگین لازم که توسط دانشگاه ها مشخص شده است نباشند، برای مصاحبه معرفی نخواهند شد. با توجه به این شرایط، پذیرش نهایی داوطلبان دکتری سراسری 98 منوط به انجام مراحل زیر در انتخاب رشته دکتری 98 است:
1- مجاز به انتخاب رشته شده باشند.
2- در مهلت تعیین شده برای انتخاب کد رشته محل های تحصیلی اقدام کنند.
3- میانگین نمره علمی ضروری را در انتخاب رشته کد رشته محل ها داشته باشند و بر این اساس برای مصاحبه معرفی شوند.
با توجه به کارنامه داوطلب و نوع دانشگاه هایی که وی مجاز به انتخاب رشته می شود، داوطلب در هر یک از شیوه های آموزشی-پژوهشی و پژوهش محور پذیرفته می شود. شیوه آموزشی-پژوهشی که مبتنی بر واحدهای درسی و پایان نامه است و شیوه پژوهش محور با هدف پژوهش و نیز ارائه دروس آموزشی محدود تعریف شده است.

نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 98

متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند، پس از ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته اینترنتی اطلاعات لازم که شامل معدل دوره ی لیسانس و کارشناسی ارشد و نیز نام دانشگاه هایی که در هر یک از این دو مقطع فارغ التحصیل شده اند، درج شده است که در صورت تأیید صحت آنها، داوطلب اجازه انتخاب رشته دارد. در صورت عدم تأیید، امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد. در صورت درج اطلاعات اشتباه، داوطلب از تحصیل و ادامه تحصیل تا یک سال محروم خواهد شد. فرم انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبانی قابل رؤیت است که مجاز به انتخاب رشته شده اند. برای انتخاب رشته اینترنتی دکتری سراسری و ورود به درگاه آن دو روش وجود دارد:
1- وارد کردن کد پیگیری و شماره پرونده
2- وارد کردن کد ملی، شماره داوطلبی و شماره پرونده
پس از ورود به درگاه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 از یکی از دو روش بالا، داوطلبان می بایست کد رشته محل های انتخابی و فرم مربوط به آن را کامل نمایند. سیستم انتخاب رشته هوشمند است و در جریان کامل کردن آن، به درج اشتباهات رایج داوطلبان در آن، اخطار داده می شود. از این رو برای آنکه در روند انتخاب رشته دکتری سراسری 98 شما مشکلی پیش نیاید و بتوانید کد 15 رقمی پیگیری به عنوان رسید انتخاب رشته دریافت کنید، نسبت به رفع خطاها و درج اطلاعات صحیح اقدام کنید.

در این مقاله به بررسی دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور دکتری بزنید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته دکتری سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *