مشاوره تحصیلی

آزمون دانشگاه افسری

آزمون دانشگاه افسری

آزمون دانشگاه افسری

یکی از راه های ورود به دانشگاه آن هم در رشته های نظامی، آزمون دانشگاه افسری است. برای ورود به دانشگاه باید آزمون دانشگاه افسری را پشت سر بگذارید. هر چند آزمون دانشگاه افسری مرحله اول است و بعد از آن نوبت به مصاحبه و معاینات پزشکی می رسد.

اگر قصد دارید که در دانشگاه افسری تحصیل کنید باید بدانید که آزمون دانشگاه افسری جدا از آزمون سراسری است. دانشگاه افسری آزمون طراحی خود را دارد و جذب دانشجو در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری نمی باشد.

آزمون سراسری

ارتش جمهوری اسلامی ایران هر ساله جهت تکمیل کار و افسری خود، اقدام به برگزاری آزمون دانشگاه افسری می کند. این آزمون جدا و مستقل از آزمون سراسری است. تمامی افرادی که دارای مدرک دیپلم ریاضی، تجربی و انسانی، باشد و دوره پیش دانشگاهی را سپری کرده باشند می توانند در آزمون دانشگاه افسری شرکت کنند. برای شرکت در آزمون دانشگاه افسری، باید اقدام به ثبت نام کنید. ثبت نام آزمون دانشگاه افسری در اوایل آبان ماه انجام می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون آزمون افسری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

آزمون افسری ارتش

افرادی که مایل به تحصیل در دانشگاه های خاتم الانبیا، امام علی، علوم دریایی امام خمینی، فارابی و شهید ستاری هستند باید در آزمون افسری ارتش شرکت کنند. آزمون دانشگاه افسری ارتش آزمونی جدا از کنکور سراسری و برای شرکت در این آزمون ورودی لازم است ثبت نام کنید.

توجه داشته باشید که دوره آموزشی در دانشگاه افسری به صورت شبانه روزی است به همین دلیل افراد متاهل مجاز به ثبت نام در آزمون دانشگاه افسری نیستند. قبل از ثبت نام در آزمون دانشگاه افسری حتماً شرایط عمومی و اختصاصی را مطالعه  کنید. در اینجا چندی از شرایط عمومی و اختصاصی را مطرح می کنیم.

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد و التزام به دین اسلام
  • عدم سوء سابقه
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم معروفیت به فساد اخلاقی
  • داشتن سلامت جسمی و روحی که در بعد از آزمون مورد بررسی قرار می گیرد
  • محدوده سنی 16 تا 23 و در صورت اتمام خدمت سربازی حداکثر سن 25 سال

برای ثبت نام آزمون دانشگاه افسری در نیمه اول آذرماه به سایت aja.ir مراجعه کنید.

آزمون افسری سپاه

دانشکده افسری دانشگاه امام حسین مخصوص متقاضیانی است که مایل اند در آینده عضو کادر سپاه شوند. پذیرش در دانشگاه افسری سپاه امام حسین به صورت آزمون داخلی سپاه انجام می شود. دانش آموختگان دانشگاه امام حسین گواهی معافیت از آموزش وظیفه و کسر خدمت دریافت می کنند. در صورتی که مایل به تحصیل در دانشگاه افسری سپاه هستید ابتدا شرایط پذیرش را بررسی کنید.

آزمون دانشگاه افسری امین

دانشگاه افسری امین یکی از دانشگاه های پذیرنده دانشجو در علوم انتظامی است. پذیرش در دانشگاه افسری امین به دو صورت آزمون سراسری و فراخوان و آزمون داخلی انجام می شود. برای قبولی در این دانشگاه علاوه بر کسب امتیاز لازم در آزمون دانشگاه افسری امین باید شرایط عمومی و اختصاصی را نیز دارا باشید.
آیدانیتو با مشاوره تلفنی همراه با شماست.
برای اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در دانشگاه های افسری و نحوه ثبت نام در آزمون دانشگاه افسری می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “آزمون دانشگاه افسری

  1. fateeh گفت:

    من دوست دارم برم دانشگاه افسری ولی چه رشته رونمی دونم میشه راهنمایی کند

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ دانشگاه های افسری شامل امام علی، امام حسین، فارابی، شهید ستاری، امام خمینی و خاتم است. می توانید در رشته هایی مثل خلبانی، علوم دفاعی، مکانیک، عقیدتی سیاسی و… تحصیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *