بدون کنکور

کامپیوتر بدون کنکور






کامپیوتر بدون کنکور

یکی از پرطرفدارترین و پر درآمدترین رشته های تحصیلی در دنیا مربوط به حوزه کامپیوتر است در واقع رشته کامپیوتر در سطح یک رشته های برتر تحصیلی قرار گرفته است، همان طور که گفته شد دلیل آن شاید درآمد بالای فارغ التحصیلان کامپیوتر باشد. اما علاقه ی داوطلبان تنها به در آمد بالا ختم نمی شود. جذابیت و تنوع رشته های کامپیوتری، بازار کار مناسب و اشتغال زایی و ایجاد کسب و کارهای مختلف کامپیوتری از دلایل دیگر محبوبیت این رشته تحصیلی است.

بنابر مطالب گفته شده در کنکور سراسری رقابت های زیادی بر سه رشته مهندسی  کامپیوتر وجود دارد که برخی را در پذیرش این رشته محروم می کند. اما با وجود تحصیل بدون کنکور در دانشگاه ها و نحوه های مختلف راه های دیگری غیر از کنکور سراسری برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد، کامپیوتر بدون کنکور موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم، همراه ما باشید.

رشته کامپیوتر بدون کنکور

رشته کامپیوتر بدون کنکور که چند سالی است شاهد برگزاری آن هستیم مورد توجه داوطلبان است، کامپیوتر بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی به کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری امکان پذیر است اما مسلماً شرایط پذیرش در مقاطع بالای تحصیلی بسیار متفاوت و با سخت گیری های بیشتری همراه است. در ادامه معیار پذیرش کامپیوتر بدون کنکور را ببینید.

تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی به نسبت ساده تر از مقاطع بالاتر است چرا که تعداد پذیرفته شدگان در کنکور بیشتر است و باقی داوطلبان می توانند بدون کنکور در دانشگاه های مختلف حاضر شوند اما این نوع پذیرش هم بر اساس معیارهایی انجام می گیرد. سوابق تحصیلی ( معدل دیپلم ) معیار پذیرش داوطلبان کاردانی و کارشناسی کامپیوتر است.

اما مقاطع بالاتر؛ کارشناسی ارشد و دکتری به چه صورت است؟ آیا در صورت رد شدن در کنکور ارشد و دکتری که از آزمون های سخت به شمار می رود امکان ثبت نام داوطلبان بدون کنکور وجود دارد؟

خیر.داوطلبانی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کامپیوتر بدون کنکور شرکت کنند که استعداد درخشان باشند، بنابراین پذیرش بدون کنکور کامپیوتر در ارشد و دکتری تنها برای دانشجویان برتر است.

دانشگاه های پذیرنده کامپیوتر بدون کنکور

دانشگاه های مختلفی بدون کنکور در رشته های مختلف از جمله کامپیوتر پذیرش دارند.

دانشگاه های دولتی و سراسری غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد و یا علمی کاربردی از دانشگاه هایی هستند که در دفترچه بدون کنکور دیده می شوند.

داوطلبان ارشد هم می توانند در دانشگاه هایی که هم سطح با دانشگاه کارشناسی خود هستند،که معمولاً از طریق اعلامیه درج شده در وب سایت دانشگاه ها مشخص می شوند ، ثبت نام کنند.

زمان پذیرش کامپیوتر بدون کنکور

زمان پذیرش هر مقطع تحصیلی و هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت است. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زمان ثبت نام و انتخاب رشته همراه با زمان انتخاب رشته سایر داوطلبان شرکت کننده در کنکور است.

در مقاطع پایین تر معمولاً یک یا دو بار پذیرش در نیمسال اول مرداد ماه و دی ماه ثبت نام و انتخاب رشته انجام می شود، تکمیل ظرفیت نیز بعد از ثبت نام دانشجویان انجام می شود.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه کامپیوتر بدون کنکور مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور کارشناسی کامپیوتر 97 را مطالعه کنید.

اگر سؤالی راجع به کامپیوتر بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *