بدون کنکور

مامایی بدون کنکور

مامایی بدون کنکور


مامایی بدون کنکور

یکی از رشته های محبوب در دنیا به خصوص در بین بانوان رشته مامایی است، مامایی از رشته های گروه علوم پزشکی و بهداشت است و به مشاوره بارداری، زایمان و مادر و نوزاد می پردازد. مامایی در عصر امروز حرفه ای با دانش مامایی است و با سال های گذشته و مامایی سنتی متفاوت است، نقش فارغ التحصیلان این رشته نقش حمایتی، مراقبتی و مشاوره ای است، اگر علاقه مند به رشته مامایی هستید و در کنکور سراسری موفق نبوده اید مقاله ی مامایی بدون کنکور شما را رسیدن به هدفتان کمک می کند، یکی از سؤالات متداول داوطلبان بعد از اعلام نتایج راجع به پذیرش بدون کنکور برخی از رشته ها به خصوص رشته های پیراپزشکی و پزشکی است. همراه ما باشید با جزئیات مامایی بدون کنکور آشنا شوید.

رشته مامایی بدون کنکور

در خصوص رشته مامایی بدون کنکور باید توجه کنید پذیرش آن مثل رشته های وزارت علوم یا رشته های مهندسی نیست، مامایی بدون کنکور تنها در یک مقطع و با شرایطی خاص امکان پذیر است که در ادامه آن را مشاهده می کنید. مامایی بدون کنکور در مقاطع کاردانی به کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود که البته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تنها برای دانشجویان استعداد درخشان است، اما در مقطع کاردانی مامایی بدون کنکور داوطلبان باید شرایط زیر را در نظر بگیرند.

  • داوطلبان رشته مامایی بدون کنکور باید از سلامت جسمی و روحی کامل برخوردار باشند و از نظر روحی و روانی در سلامت کامل به سر ببرند.
  • رشته مامایی بدون کنکور از جمله رشته های نیمه متمرکز است که برای پذیرش قطعی باید در مصاحبه شرکت کرد، سوابق تحصیلی داوطلبان به صورت کامل بررسی می شود.
  • از شرایط تحصیل در رشته مامایی بدون کنکور، سه برابر تحصیل: تعهد خدمت داشتن است بنابراین داوطلبانی که دو سال دوره کاردانی بدون کنکور مامایی را سپری می کنند باید شش سال تعهد خدمت خود را انجام دهند.
  • توجه کنید مامایی بدون کنکور، بومی گزینی می شود.
  • حداکثر سن مجاز برای تحصیل در رشته مامایی برای خانم ها 25 سال و برای آقایان با احتساب دوران سربازی 27 سال است.

دانشگاه آزاد مامایی بدون کنکور

معمولاً دانشگاه آزاد در اکثریت رشته ها دانشجو می پذیرد اما آیا دانشگاه آزاد مامایی بدون کنکور را هم ارائه می کند؟

در این خصوص باید اعلام کنیم کاردانی مامایی بدون کنکور فقط در دوره روزانه ارائه می شود بنابراین دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، دوره شبانه دانشگاه دولتی این رشته را به صورت بدون کنکور ارائه نمی کنند. نکات قابل توجه دیگر در کارشناسی بدون کنکور مامایی است که ممکن نیست بنابراین تنها راه تحصیل بدون شرکت رشته مامایی مقطع کاردانی است. راه دیگری هم برای علاقه مند وجود دارد تحصیل در خارج از کشور در رشته های پیراپزشکی است که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

تحصیل بدون آزمون مامایی دیگر امکان پذیر نیست!!!

در سال جاری درست برعکس سال های گذشته دیگر امکان تحصیل بدون آزمون برای شما داوطلبان و متقاضیان وجود ندارد. به عبارت دیگر، یا باید به صورت با آزمون برای ادامه تحصیل در رشته های پیراپزشکی اقدام کنید و یا به کل قید تحصیل در رشته های پیراپزشکی را بزنید. 

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله مامایی بدون کنکور مقاله پذیرش بدون کنکور پزشکی بین الملل را مطالعه کنید.

اگر سؤالی پیرامون موضوع مطرح شده با مامایی بدون کنکور دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *